Sijainti: Pääsivu / Ympäristötoiminta

Ympäristötoiminta

Kuva: Tähti Oksanen

Savo-Karjalan Luontopiirillä on monenlaista ympäristötoimintaa. Toimintaa järjestetään sekä yksin että yhdessä muiden järjestöjen kanssa. Piirissä on aktiivinen ympäristöryhmä Joensuussa.

Piiri osallistuu valtakunnallisiin kampanjoihin kuten Älä osta mitään -päivään ja Luonto-Liiton vuoden 2017 Yhdessä luontoon! -kampanjaan. Piiri on mukana Pohjois-Karjalan uraanikaivosten vastaisessa kansalaisliikkeessä ja antaa lausuntoja Joensuun kaavoituksesta.

Vuonna 2017 ympäristöryhmä järjestää retkiä, ympäristöaiheisia elokuvailtoja ja paikallisiin ympäristökysymyksiin liittyviä tempauksia sekä opintopiirejä osallistujia kiinnostavista aiheista. Tänä vuonna SaKa järjestää jälleen Ampiaispesiä, joissa keskustellaan rennosti ympäristöaiheisia kysymyksistä. Muita toimivia tai kehitteillä olevia ympäristötoiminnan muotoja ovat mm. kannanotot ja seminaarit.

Toiminnasta tulee ajankohtaista tietoa SaKan Facebook-ryhmään.

Tervetuloa mukaan!

Lisätietoja ympäristötoiminnasta: saka[ät]luontoliitto.fi
« helmikuu 2017 »
helmikuu