Sijainti: Pääsivu / Ympäristötoiminta

Ympäristötoiminta

Kuva: Tähti Oksanen

Savo-Karjalan Luontopiirillä on monenlaista ympäristötoimintaa. Toimintaa järjestetään sekä yksin että yhdessä muiden järjestöjen kanssa. Piirissä on aktiivinen ympäristöryhmä Joensuussa.

Piiri osallistuu valtakunnallisiin kampanjoihin kuten Älä osta mitään -päivään ja Luonto-Liiton vuoden 2016 Lähimetsät haltuun! -kampanjaan. Piiri on mukana Pohjois-Karjalan uraanikaivosten vastaisessa kansalaisliikkeessä ja antaa lausuntoja Joensuun kaavoituksesta.

Vuonna 2016 ympäristöryhmä järjestää retkiä, ympäristöaiheisia elokuvailtoja ja paikallisiin ympäristökysymyksiin liittyviä tempauksia sekä opintopiirejä osallistujia kiinnostavista aiheista. Muita toimivia tai kehitteillä olevia ympäristötoiminnan muotoja ovat mm. kannanotot, seminaarit ja luontoretket.

Toiminnasta tulee ajankohtaista tietoa SaKan Facebook-ryhmään.

Lisätietoja ympäristötoiminnasta: saka[ät]luontoliitto.fi
« syyskuu 2016 »
syyskuu
Tapahtumat