Sijainti: Pääsivu / Tapahtumat

Susipuhetta – susi luonnossa ja yhteiskunnassa

Zoom-webinaari susista ja susien suojelusta 25.5.2021 klo.18.
Milloin 25.05.2021
alkaa 18:00 loppuu 20:00
Lisää tapahtuma kalenteriin vCal
iCal

Savo-Karjalan Luonto-Liitto järjestää susiin ja susien suojeluun pureutuvan Zoom-webinaarin, jossa puhujina ovat tietokirjailija-dokumentaristi Mia Takula sekä Luonto-Liiton susiryhmän puheenjohtaja Mari Nyyssölä-Kiisla.

Vuorovaikutteinen webinaari avaa uusia näkökulmia suteen monimuotoisen luonnon osasena ja yhteiskunnallisen keskustelun kohteena.

”Miten susi pelastetaan?”
Mia Takulan vuorovaikutteisessa työpajassa paneudutaan suden
herättämiin tunteisiin ja susivihan syihin, mutta ennen kaikkea siihen, miten susi voidaan pelastaa Suomessa tilanteessa, jossa sutta uhkaa sekä salametsästys että vireillä oleva kannanhoidollinen metsästys.
Työpajan aikana nähdään myös kuvia Takulan hukkaretkiltä.
Mia Takula on tietokirjailija ja dokumentaristi, joka on viettänyt yli 150 yötä ja satoja päiviä susireviireiden maastoissa. Hän liikkui jalkaisin tai hiihtäen ja yöt hän vietti teltassa. Tarkoitus oli selvittää, millaista reviireillä todellisuudessa on kohuotsikoiden ja somekeskustelujen takana. Hän kirjoitti kokemuksistaan palkitun tietokirjan Susien mailla.

”Susi – monimuotoisen luonnon tärkeä asukki”
Luonto-Liiton susiryhmän puheenjohtaja Mari Nyyssölä-Kiisla kertoo sudesta eläimenä sekä suden roolista biodiversiteetissä. Kuulemme tärkeää perustietoa sudesta, sen elinympäristöistä ja asemasta muiden lajien joukossa.

Webinaari on avoin kaikille susista ja susien suojelusta kiinnostuneille. Webinaarissa pätevät turvallisemman tilan periaatteet, joista voit lukea esim. täältä:

Ilmoittautumisohjeet julkistetaan SaKan Instagramissa (luontoliitto.saka) ja SaKan Facebookissa lähempänä ajankohtaa.

Webinaarilla on myös tapahtumasivu Facebookissa.