Sijainti: Pääsivu / Hae kesän luontoleireille töihin!

Hae kesän luontoleireille töihin!

Haluaisitko kesäksi saareen tai vaaroille lasten ja nuorten kanssa? Istumaan iltanuotioille, saunomaan sekä vetämään luontoleiriohjelmaa ja retkiä? Savo-Karjalan luontopiirin leiriohjaajahaku on nyt auki!
Hae kesän luontoleireille töihin!

Kuva: Suvi Ryynänen

Kuopion Karhonsaaren luontoleirit:

• nuortenleiri 1.-6.6.2014 (12-15-vuotiaat)
  • lastenleiri 8.-13.6.2014 (7-11-vuotiaat)
  • perheleiri 16.-19.7.2014 (lapset ja vanhemmat)

Kolin kansallispuiston Turulan perinnetilan leirit:

• lastenleiri 29.6.-4.7.2014 (7-11-vuotiaat)
  • nuortenleiri 6.-11.7.2014 (12-15-vuotiaat)

Luonto-Liiton leireillä luonto tarjoaa sekä ympäristön että sisältöä leiriohjelmaan.  Lastenleireillä ohjelmassa on retkeilyä metsän uumeniin, kasvien, lintujen ja pikkuötököiden tutkailua, taiteilua luonnonmateriaaleista, leikkejä, kalastusta, uimista, saunomista, seikkailuja ja herkuttelua iltanuotiolla. Nuortenleireillä lisäksi tehdään pidempiä retkiä, harjoitellaan erätaitoja sekä pohditaan ympäristökysymyksiä.

Karhonsaari on Kuopion lähellä sijaitseva vehreä luonnonsuojelu- ja virkistyskäytössä oleva saari. Leirin tukikohtana on kaksi Savo-Karjalan Luontopiirin satavuotiasta huvilaa rantasaunoineen.  Kallavesi, saaren villiintynyt arboretum ja luonnonsuojelualueiden mäntykankaat tarjoavat loistavat puitteet luontoleirien seikkailuille. Kolilla leirit pidetään keskellä kansallispuistoa Turulan perinnetilan kulttuurimaisemassa.  Leiriympäristönä toimivat Pielisen hiekkarannat, jylhät vaaramaisemat ja perinnetilan niityillä laiduntava maatiaiskarja. Turulasta tehdään retkiä kansallispuiston nähtävyyksiin.

Jokaiselle leirille tarvitaan johtaja, kokki sekä kolme tai neljä ohjaajaa, joista yksi ohjaaja voi olla alle 18-vuotias. Leirillä työskentelyn palkkio koostuu sekä suunnitteluviikonloppuun osallistumisesta että itse leiriviikosta.

Leiritiimit suunnittelevat ja toteuttavat yhdessä leirien ohjelman. Leiritiimeille pidetään pakollinen suunnitteluviikonloppu Kuopion Karhonsaaressa 2.-4.5.2014Suunnitteluviikonloppu muodostaa yhden päiväpalkan koko leirillä työskentelyn palkkiosta. Opiskelijahintaiset matkat asuinpaikkakunnalta suunnitteluviikonloppuun korvataan, leireille pyritään järjestämään kimppakyydit.

Johtajalta (palkkio 225 e, perheleirillä 100 e) edellytetään kokemusta Luonto-Liiton leireistä ja organisointikykyä. Eduksi ovat luonnontuntemus, sakalaisuus ja ensiaputaidot.

Yli 18-vuotiaalta ohjaajalta (palkkio 170 e, perheleirillä 65e ) edellytetään aiempaa leirikokemusta tai vastaavaa. Kaikille ohjaajille ovat eduksi luonnontuntemus, sakalaisuus sekä ensiaputaidot.

Kokilta (palkkio 215 e, perheleirillä 100e) edellytetään kokemusta kokkauksesta leiriolosuhteissa, itsenäisyyttä, lapsiystävällisyyttä ruuissa ja kasvisruuan valmistustaitoa. Ajokortti on eduksi.

Pistähän siis rohkeasti hakemus tulemaan! Vapaamuotoisesta hakemuksesta tulee ilmetä nimen, yhteystietojen ja iän lisäksi leiri tai leirit, joille haet, sekä arvio yllämainittujen edellytysten täyttymisestä. Kerro muutama ominaisuus tai taito, joiden vuoksi juuri sinut kannattaa valita!

Hakuaika leireille päättyy torstaina 10.4.2014.

Lisätiedot ja hakemukset:

• sakanleirit(at)luontoliitto.fi
« syyskuu 2016 »
syyskuu
Tapahtumat
Savo-Karjalan Luontopiirin 40v. synttärit 01.10.2016 10:00 - 23:55 — Kulttuurikahvila Laituri, Itäranta 10, 80100 Joensuu
Savo-Karjalan Luontopiirin syyskokous 06.10.2016 17:00 - 20:00 — Kulttuurikahvila Laituri, Itäranta 10, 80100 Joensuu
Tulevat...