Sijainti: Pääsivu / Ilmoittautuminen kesän luontoleireille

Ilmoittautuminen kesän luontoleireille

Retkeilyä, leikkejä, seikkailuja, luonnon tutkailuja, kädentaitoja, saunomista, uimista, pelejä ja iltanuotiolla herkuttelua!

Luontoleirit kesällä 2014

Kuopion Karhonsaaren luontoleirit:

• nuortenleiri 1.-6.6.2014 (12-15-vuotiaat)
  • lastenleiri 8.-13.6.2014 (7-11-vuotiaat)
  • perheleiri 16.-19.7.2014 (lapset ja vanhemmat)

Kolin kansallispuiston Turulan perinnetilan leirit:

• lastenleiri 29.6.-4.7.2014 (7-11-vuotiaat)
  • nuortenleiri 6.-11.7.2014 (12-15-vuotiaat)

Lasten- ja nuortenleirien hinnat: jäsenille 90 e, muille 110 e. Sisaralennus.

Perheleirin hinnat: aikuinen 50 e, lapsi 20 e.

Hinta sisältää vakuutuksen, ruuat ja ohjelman. Majoitus teltoissa, käytössä myös sisätilat.

Perheleirille osallistuvat vanhemmat ovat päävastuussa lapsistaan ja heidän hoidostaan.

Luonto-Liiton leireillä luonto tarjoaa sekä ympäristön että sisältöä leiriohjelmaan.  Lastenleireillä ohjelmassa on retkeilyä metsän uumeniin, kasvien, lintujen ja pikkuötököiden tutkailua, taiteilua luonnonmateriaaleista, leikkejä, kalastusta, uimista, saunomista, seikkailuja ja herkuttelua iltanuotiolla. Nuortenleireillä lisäksi tehdään pidempiä retkiä, harjoitellaan erätaitoja sekä pohditaan ympäristökysymyksiä.

Karhonsaari on Kuopion lähellä sijaitseva vehreä luonnonsuojelu- ja virkistyskäytössä oleva saari. Leirin tukikohtana on kaksi Savo-Karjalan Luontopiirin satavuotiasta huvilaa rantasaunoineen.  Kallavesi, saaren villiintynyt arboretum ja luonnonsuojelualueiden mäntykankaat tarjoavat loistavat puitteet luontoleirien seikkailuille. Saaressa ei ole sähköä eikä juoksevaa vettä, peseytymistilat käytössä saunalla.

Kolilla leirit pidetään keskellä kansallispuistoa Turulan perinnetilan kulttuurimaisemassa.  Leiriympäristönä toimivat Pielisen hiekkarannat, jylhät vaaramaisemat ja perinnetilan niityillä laiduntava maatiaiskarja. Turulasta tehdään retkiä kansallispuiston nähtävyyksiin.

Lisätiedot ja ilmoittautumiset: 050 414 7492 , sakanleirit(at)luontoliitto.fi

kuuluu seuraaviin kategorioihin: ,