Sijainti: Pääsivu / Leirit

Leirit

Kuva: Suvi Ryynänen

Savo-Karjalan Luontopiiri on vakiinnuttanut asemansa laadukkaiden
luontoleirien järjestäjänä Kuopiossa ja Pohjois-Karjalassa.
Kuopion Karhonsaaressa järjestetään vuonna 2016 lastenleiri 7-11 –vuotiaille
ja nuortenleiri 12-15 –vuotiaille sekä perheleiri. Kolin kansallispuistossa Lieksassa
järjestetään lastenleiri 7-11 -vuotiaille sekä ainutlaatuinen petoleiri 15-19-vuotiaille. Tänä vuonna järjestetään myös perhosteemainen lasten päiväleiri Joensuun Botanialla.

Luontoleirit kesällä 2016

Kuopion Karhonsaaren luontoleirit:

• nuortenleiri 5.-10.6.2016 (12-15-vuotiaat) 120 e / 100 e jäsen
  • lastenleiri 12.-17.6.2016 (7-11-vuotiaat) 120 e / 100 e jäsen
  • perheleiri 21.-24.7.2016 (lapset ja vanhemmat) 60 e aikuinen / 20 e lapsi (Luonto-Liiton jäsenille 20 e alennus / perhe)  LEIRI TÄYNNÄ!

Kolin kansallispuiston Turulan perinnetilan leirit:

• lastenleiri 3.-8.7.2016 (7-11-vuotiaat) 120 e / 100 e jäsen   LEIRI TÄYNNÄ!
  • petoleiri 27.6.-2.7.2016 (15-19-vuotiaat)  120 e / 100 e jäsen

Joensuun Botanian päiväleiri:

• lastenleiri 6.-10.6.2016 (7-12 -vuotiaat) 100 e / 80 e jäsen
Savonlinnan Turponsaaren norppaleiri:

• lastenleiri 24.-29.7.2016 (8-12 -vuotiaat) katso tarkemmat tiedot tästä. LEIRI TÄYNNÄ!

Luonto-Liiton leireillä luonto tarjoaa sekä ympäristön että sisältöä leiriohjelmaan. Lastenleireillä ohjelmassa on retkeilyä metsän uumeniin, kasvien, lintujen ja pikkuötököiden tutkailua, taiteilua luonnonmateriaaleista, leikkejä, kalastusta, uimista, saunomista, seikkailuja ja herkuttelua iltanuotiolla. Nuortenleireillä lisäksi tehdään pidempiä retkiä, harjoitellaan erätaitoja sekä pohditaan ympäristökysymyksiä.

Karhonsaari on Kuopion lähellä sijaitseva vehreä luonnonsuojelu- ja virkistyskäytössä oleva saari. Leirin tukikohtana on kaksi Savo-Karjalan Luontopiirin satavuotiasta huvilaa rantasaunoineen.  Kallavesi, saaren villiintynyt arboretum ja luonnonsuojelualueiden mäntykankaat tarjoavat loistavat puitteet luontoleirien seikkailuille. Kolilla leirit pidetään keskellä kansallispuistoa Turulan perinnetilan kulttuurimaisemassa.  Leiriympäristönä toimivat Pielisen hiekkarannat, jylhät vaaramaisemat ja perinnetilan niityillä laiduntava maatiaiskarja. Turulasta tehdään retkiä kansallispuiston nähtävyyksiin.

Botania on kasvitieteellinen puutarha Joensuussa. Se tarjoaa ulkopuutarhoineen ja kasvihuoneineen hyvän tukikohdan päiväleirille. Lähellä on myös uimaranta, puulajipuisto ja metsää. Kolin petoleiri järjestetään yhteistyössä Luonto-Liiton susiryhmän kanssa. Leirillä keskitytään erityisesti susiin, ja se on suunnattu hieman vanhemmille nuorille.

Lisätiedot ja ilmoittautumiset: 050 414 7492, sakanleirit[at]luontoliitto.fi

kuuluu seuraaviin kategorioihin:
« syyskuu 2016 »
syyskuu
Tapahtumat
Savo-Karjalan Luontopiirin 40v. synttärit 01.10.2016 10:00 - 23:55 — Kulttuurikahvila Laituri, Itäranta 10, 80100 Joensuu
Savo-Karjalan Luontopiirin syyskokous 06.10.2016 17:00 - 20:00 — Kulttuurikahvila Laituri, Itäranta 10, 80100 Joensuu
Tulevat...