Sijainti: Pääsivu / Leirit

Leirit

Savo-Karjalan Luontopiiri on vakiinnuttanut asemansa laadukkaiden luontoleirien järjestäjänä Kuopiossa ja Pohjois-Karjalassa. Kuopion Karhonsaaressa järjestettiin vuonna 2016 lastenleiri 7-11-vuotiaille ja nuortenleiri 12-15-vuotiaille sekä perheleiri. Kolin kansallispuistossa Lieksassa järjestettiin lastenleiri 7-11-vuotiaille sekä ainutlaatuinen perhosteemainen lasten päiväleiri Joensuun Botanialla.

Luontoleirit kesällä 2017 ilmoitetaan pian!

Luonto-Liiton leireillä luonto tarjoaa sekä ympäristön että sisältöä leiriohjelmaan. Lastenleireillä ohjelmassa on retkeilyä metsän uumeniin, kasvien, lintujen ja pikkuötököiden tutkailua, taiteilua luonnonmateriaaleista, leikkejä, kalastusta, uimista, saunomista, seikkailuja ja herkuttelua iltanuotiolla. Nuortenleireillä lisäksi tehdään pidempiä retkiä, harjoitellaan erätaitoja sekä pohditaan ympäristökysymyksiä.

Karhonsaari on Kuopion lähellä sijaitseva vehreä luonnonsuojelu- ja virkistyskäytössä oleva saari. Leirin tukikohtana on kaksi Savo-Karjalan Luontopiirin satavuotiasta huvilaa rantasaunoineen.  Kallavesi, saaren villiintynyt arboretum ja luonnonsuojelualueiden mäntykankaat tarjoavat loistavat puitteet luontoleirien seikkailuille. Kolilla leirit pidetään keskellä kansallispuistoa Turulan perinnetilan kulttuurimaisemassa.  Leiriympäristönä toimivat Pielisen hiekkarannat, jylhät vaaramaisemat ja perinnetilan niityillä laiduntava maatiaiskarja. Turulasta tehdään retkiä kansallispuiston nähtävyyksiin.

Botania on kasvitieteellinen puutarha Joensuussa. Se tarjoaa ulkopuutarhoineen ja kasvihuoneineen hyvän tukikohdan päiväleirille. Lähellä on myös uimaranta, puulajipuisto ja metsää. Kolin petoleiri järjestetään yhteistyössä Luonto-Liiton susiryhmän kanssa. Leirillä keskitytään erityisesti susiin, ja se on suunnattu hieman vanhemmille nuorille.

Lisätiedot ja ilmoittautumiset: 050 414 7492, sakanleirit[at]luontoliitto.fi

kuuluu seuraaviin kategorioihin:
« helmikuu 2017 »
helmikuu
Tapahtumat
Ampiaispesä: Valasturismi 24.02.2017 17:00 - 18:00 — Kulttuurikahvila Laituri (Itäranta 10, Joensuu)
Talviretki Karhonsaareen 04.03.2017 13:15 - 00:00 — Karhonsaari, Kuopio
Tulevat...