Sijainti: Pääsivu / Leirit

Leirit

Savo-Karjalan Luontopiiri on vakiinnuttanut asemansa laadukkaiden luontoleirien järjestäjänä Kuopiossa ja Pohjois-Karjalassa. Kuopion Karhonsaaressa järjestettiin vuonna 2016 lastenleiri 7-11-vuotiaille ja nuortenleiri 12-15-vuotiaille sekä perheleiri. Kolin kansallispuistossa Lieksassa järjestettiin lastenleiri 7-11-vuotiaille sekä ainutlaatuinen perhosteemainen lasten päiväleiri Joensuun Botanialla.

Luontoleirit kesällä 2017

Kuopion Karhonsaaressa:

* nuortenleiri 4.6.-9.6.2017 (12-15 -vuotiaat)

* lastenleiri 11.6.-16.6.2017 (7-11 -vuotiaat)

Kolilla Turulan perinnetilalla:

* lastenleiri 2.7.-7.7.2017 (7-11 -vuotiaat)

Joensuussa Botanian kasvitieteellisellä puutarhalla:

* lasten päiväleiri 5.6.-9.6.2017 (7-12 -vuotiaat) LEIRI TÄYNNÄ!

Pihlajaveden Turponsaaressa Saimaalla:

* lasten norppaleiri 23.-28.7.2017 (8-12 -vuotiaat) LEIRI TÄYNNÄ!

Luonto-Liiton leireillä luonto tarjoaa sekä ympäristön että sisältöä leiriohjelmaan. Lastenleireillä ohjelmassa on retkeilyä metsän uumeniin, kasvien, lintujen ja pikkuötököiden tutkailua, taiteilua luonnonmateriaaleista, leikkejä, kalastusta, uimista, saunomista, seikkailuja ja herkuttelua iltanuotiolla. Nuortenleireillä lisäksi tehdään pidempiä retkiä, harjoitellaan erätaitoja sekä pohditaan ympäristökysymyksiä.

Karhonsaari on Kuopion lähellä sijaitseva vehreä luonnonsuojelu- ja virkistyskäytössä oleva saari. Leirin tukikohtana on kaksi Savo-Karjalan Luontopiirin satavuotiasta huvilaa rantasaunoineen.  Kallavesi, saaren villiintynyt arboretum ja luonnonsuojelualueiden mäntykankaat tarjoavat loistavat puitteet luontoleirien seikkailuille. Kolilla leirit pidetään keskellä kansallispuistoa Turulan perinnetilan kulttuurimaisemassa.  Leiriympäristönä toimivat Pielisen hiekkarannat, jylhät vaaramaisemat ja perinnetilan niityillä laiduntava maatiaiskarja. Turulasta tehdään retkiä kansallispuiston nähtävyyksiin.

Botania on kasvitieteellinen puutarha Joensuussa. Se tarjoaa ulkopuutarhoineen ja kasvihuoneineen hyvän tukikohdan päiväleirille. Lähellä on myös uimaranta, puulajipuisto ja metsää.

Norppaleiri on tarkoitettu ensisijaisesti Saimaan alueella asuville ja mökkeileville lapsille.Leirillä tutustutaan saimaannorpan elämään ja elinympäristöön. Lisäksi leirillä liikutaan vesillä, retkeillään, tutkaillaan luontoa, leikitään, taiteillaan, uidaan ja saunotaan, iltanuotiolla herkuttelua unohtamatta! Leiri järjestetään Pihlajaveden Turponsaaressa, Savonlinnan alueella kaupungista etelään. Saari on keskellä hyviä norppavesiä. Leirin tukikohtana toimii Retki-Toverien maja, ja koko saari on luonnonsuojelualuetta. Leirille järjestetään venekuljetus Savonlinnasta.Majoittuminen tapahtuu teltoissa, ruokailuja ja sadesäitä varten on käytössä sisätilat. Leirin hinta on Luonto-Liiton ja Suomen Luonnonsuojeluliiton jäsenille 40 € ja muille 60 €. Sisarhinta on niinikään 40€.

Lasten- ja nuortenleirien hinta on Luonto-Liiton jäsenille 100 e ja muille 130 e. Päiväleirin hinta on 80e/110 e. Hinta sisältää ruuat, vakuutuksen ja ohjelman. Karhonsaaren ja Kolin leireillä majoitus on teltoissa, ruokailua varten ja sateen varalta on käytettävissä myös sisätilat. 5 vrk ennen leirin aloitusta tai sen jälkeen tehdyistä peruutuksista perimme 50 % peruutusmaksun leirin hinnasta.

Lisätiedot ja ilmoittautumiset: 050 414 7492, sakanleirit[at]luontoliitto.fi

kuuluu seuraaviin kategorioihin: