Sijainti: Pääsivu / Luonto-Liiton kesäpäivät

Luonto-Liiton kesäpäivät

Luonto-Liiton Kesäpäivät lähimetsäteemalla järjestetään Kuopion vehreässä Karhonsaaressa 6.-7. elokuuta. Ohjelmassa työpajoja, saunomista, uimista, lettuja, saaressa seikkailemista.
Milloin 06.08.2015 16:00 loppuu
07.08.2015 18:30
Missä Karhonsaari, Kuopio
Yhteyshenkilön nimi
Yhteyshenkilön puhelinnumero 0452363162
Lisää tapahtuma kalenteriin vCal
iCal

Karhonsaaren huviloiden idyllisessä pihapiirissä tarjolla työpajat (aikataulu tarkentuu lähipäivinä):

LÄHIMETSÄT HALTUUN
Osallistavassa työpajassa pureudutaan lähimetsiin liittyvän päätöksenteon problematiikkaan ja lähimetsien merkitykseen niin luonnon monimuotoisuuden kuin ihmisten hyvinvoinnin kannalta ja pohditaan syitä erilaisten keskustelukulttuurien yhteentörmäyksiin. Työpajan tavoitteena on tarjota työkaluja kuntatason lähimetsäkeskusteluihin ja lähimetsien suojeluun. Työpajan järjestävät Luonto-Liiton Lähimetsät haltuun -kampanjan toimijat.

LÄHIMETSIEN SUOJELUALOITTEET
Osallistavassa työpajassa Luonto-Liiton metsäryhmäläiset antavat eväitä käytännön metsiensuojeluun suojelualoitteiden teon muodossa. Miten metsän omistaja selvitetään? Mistä löytyvät tiedot sen suojelu- ja kaavoitustilanteesta? Miten suojelualoite käytännössä tehdään? Työpajan tavoitteena on valmistella vähintään yksi konkreettinen suojelulaloite lähetettäväksi metsäalueen omistavalle kunnalle. Työpajan järjestävät Luonto-Liiton Lähimetsät haltuun -kampanjan toimijat.

LÄHIMETSÄN HISTORIA
Retki Karhonsaareen ja sen polveilevaan historiaan. Retken järjestävät Savo-Karjalan luontopiirin toimijat.
Talkoilua vanhassa pihapiirissä ja 100-vuotiaiden huviloiden ikkunoiden korjausta.

METSÄLÄHETTILÄSVIERAILUT
Aloittelijan paketti metsälähettiläsvierailuihin.

ILMASTOTOIMINNAN MONET MUODOT
Toiminnallinen työpaja, jossa ideoidaan ryhmissä ilmastotoimintaa. Pariisin ilmastoneuvottelut lähestyvät, kunnat havittelevat hiilineutraaliutta. Entä mitä on Divestment-kampanjointi? Tule mukaan ideoimaan!

YMPÄRISTÖJOURNALISMIA: AKTIVISTI TOIMITTAJANA
Työpajan järjestävät Nuorten Luonto ja Luonto-Liiton viestintäpäällikkö.

SAPLUUNAMAALAUSTA - kasseja, t-paitoja, banderolleja

Ilmoittautuminen Kesäpäiville saka(at)luontoliitto.fi
Ilmoitathan samalla ruoka-allergiasi, sekä mihin työpajoihin osallistut. Kesäpäiville osallistuvien luontoliittolaisten opiskelijahintaiset matkat maksetaan. Ruokamaksu on 5 e.

Kesäpäivien jälkeen perjantai-iltana saaressa alkaa akustisen musiikin festivaali Karhofest:
Mikäli jäät Karhofestiin, ilmoittauduthan erikseen karhofest.info(at)gmail.com. Karhofestin hinta on 30 e.

Lisätietoja tästä tapahtumasta...

« syyskuu 2016 »
syyskuu
Tapahtumat