Sijainti: Pääsivu / Kerhot

Kerhot

Savo-Karjalan luontopiiri järjestää piirin toiminta-alueella kahta luontokerhoa.

Joensuussa Botanian kasvitieteellisellä puutarhalla joka keskiviikko klo 16:30-18 kokoontuva Juuson luontokerho on perustettu vuonna 2013 ja se on toiminut aktiivisesti siitä saakka.

Botanian kerhoympäristöön mahtuu monipuolisesti sekä varsin mielenkiintoinen kasvihuoneisto ja trooppinen perhospuutarha sekä avara ulkopuutarha ja monipuolinen lähiluonto. Kerholaiset ovat tutkineet kasvihuoneita, retkeilleet, perehtyneet kasvien kasvatukseen ja kasvuun ja tietenkin touhunneet Juuso-papukaijan kanssa. Kerhotouhuihin kuuluu paljon leikkimistä ja ulkoilua sekä luonnon muutosten ja tapahtumien seurantaa Luonto-Liiton Talvi- ja Kevätseurannan merkeissä.

Kuopiossa Pyörön luontokerho kokoontuu Pyörön alakoululla keskiviikkoisin 16.30-18.00. Kerho perustettiin syksyllä 2016. Kerho on tarkoitettu noin 1.-4. luokkalaisille ja tekeminen muotoutuu kerholaisten näköiseksi luontoteemaan nojaten. Luontokerhossa nautitaan ulkoilmasta säällä kuin säällä, leikitään, pohditaan ja askarrellaan.

Lapsi luontokerhoon?

Kerhot ottavat vastaan ilmoittautumisia erikseen sekä syys- että kevätlukukaudelle aina elo-syyskuussa sekä joulu-tammikuussa. Luontokerhopaikat ovat olleet pääosin hyvin täytettyinä, mutta muutamia vapaita paikkoja saattaa olla tarjolla myös kesken lukukauden.

Mikäli luontokerhoilu kiinnostaa tai haluat siitä listätietoa, ole rohkeasti yhteydessä kerhovastaaviimme!

Joensuu: Sonja Nyrönen
sonjanyronen(at)gmail.com / puh. 040 8475818

Kuopio: Inka Silfsten
pyoronluontokerho(at)gmail.com

PS. Luontokerhojemme touhuihin voit tutustua tarkemmin ympäristökasvatusblogiamme lukemalla!

Tervetuloa mukaan kerhoilemaan!

« heinäkuu 2017 »