Sijainti: Pääsivu / Kerho-ohjaajakoulutuksesta iloa ja uusi kerho pystyyn

Kerho-ohjaajakoulutuksesta iloa ja uusi kerho pystyyn

Uusi luontokerho laitettiin alulle SaKan marraskuun kerho-ohjaajakoulutuksessa
Kerho-ohjaajakoulutuksesta iloa ja uusi kerho pystyyn

Kuva: Tähti Oksanen

Viime viikonloppuna 3.-4. marraskuuta SaKa järjesti Joensuussa lasten luontokerho -ohjaajien koulutuksen. Koulutus pidettiin idyllisessä Sinkkolan kotieläinpihassa Noljakassa. Vajaan parinkymmen hengen porukalla kouluttauduttiin, syötiin, leikittiin ja käytiin metsässä. Luonto-Liiton mainiot kouluttajat Ville Laitinen ja Varpu Määttänen ohjeistivat kurssilaisia ympäristökasvatuksen eri toimintatavoista, luonnon hyvinvointivaikutuksista, käytännön ohjaamisesta ja kerhon pyörittämisestä. Ohjaamistaitoihin perehdyttiin kokeilun ja luonnossa toimimisen kautta. Viikonlopun jälkeen seitsemän uutta ja neljä vanhaa ohjaajaa lähti intoa puhkuen talvea kohti. Tammikuussa SaKa perustaakin uuden lasten luontokerhon Sinkkolan kotieläinpihaan! Kerhoon ilmoittautuminen käynnistyy pian. Lisäksi syksyllä aloitettu luontokerho jatkaa Botanialla tutulla porukalla.

Lisätietoja: saka(at)luontoliitto.fi

« syyskuu 2016 »
syyskuu
Tapahtumat