Sijainti: Pääsivu / Kehittyykö kehitys? -seminaari

Kehittyykö kehitys? -seminaari

Kohtuus Vaarassa, Joensuun demarinuoret, Savo-Karjalan Luonto-Liitto ja Joensuun seudun vasemmistonuoret järjestävät yhdessä seminaarin, jossa käsitellään kehitystä monipuolisesti eri näkökulmista. Kuinka kehitys näyttäytyy kolumbialaisin silmin verrattuna suomalaiseen näkökulmaan? Kuinka maailmankaupan nähdään levittävän kehitystä ja mitä on inhimillinen työ ja toimeentulo? Miten taloutta voidaan tehdä toisin ja nostaa solidaarisuus toiminnan keskiöön?
Milloin 25.04.2018
alkaa 13:30 loppuu 18:00
Missä Kulttuurikahvila Laituri (Itäranta 10, 80100 Joensuu)
Yhteyshenkilön nimi
Lisää tapahtuma kalenteriin vCal
iCal

Ohjelma:

13:30-14 Kahvitarjoilu (vapaaehtoinen maksu)
14:00 Tervetuliaissanat
14:15-15:00 SASK: Puhtaat vaatteet -kampanja ja työläisten oikeudet
15:00-15:45 Vaihtoehtoja Latinalaisesta Amerikasta -paneeli
Osallistujat: Laura Kumpuniemi, Germán Andrés Quimbayo Ruiz, Pauliina Kainulainen
15:45-16:15 Ruokailu (vapaaehtoinen maksu)
16:15-17:00 Latinalaisen Amerikan ja Malin maaseudun naiset ja ruokasuvereniteetti
Puhuja: Kirsi Chavda
17:00-17:45: Työpaja kiertotalouteen
Luonto-Liiton kouluvierailija Sanna Palvanen
17:45-18:15 Loppukeskustelu

Tapahtuman ruokatarjoilut ovat vegaanisia. Valitettavasti Laiturin tilat eivät ole täysin esteettömiä: tilaan on ramppi, mutta vessat ovat esteellisiä. Tilaisuudessa on vapaaehtoisten järjestämä tulkkaus englanti-suomi.

Seminaarissa on monipuolinen kattaus puhujia eri taustoista ja mukana on Kansainvälinen solidaarisuustyö, SASK - Suomen Ammattiliittojen Solidaarisuuskeskus, Siemenpuu-säätiö.

Tapahtumasta on saatavilla opintopisteitä luentopassiin ainakin maantieteiden ja ympäristöpolitiikan opiskelijoille. Tapahtumassa on vapaaehtoisella maksulla rahoitettava vegaaninen lounas & pullakahvit. Tervetuloa!

Lisätietoja tästä tapahtumasta...