Sijainti: Pääsivu / Karhotalkoot / Voluntary work camp in Karhonsaari Island

Karhotalkoot / Voluntary work camp in Karhonsaari Island

Tervetuloa kattotalkoisiin Karhonsaaren vanhoille huviloille 23.6.-6.7.! Join us in restoring a historical villa in Karhonsaari 23.6.-6.7.!
Karhotalkoot / Voluntary work camp in Karhonsaari Island

Kuva: Annukka Aho

Tulevana kesänä Karhossa talkoillaan juhannuksen jälkeen. Tällä kertaa korjataan toinen lape punaisen huvilan huopakatosta sekä tarvittaessa myös kattorakenteita. Saareen voi tulla koko ajaksi tai vaikka päiväksi tai pariksi. Toivomme ennakkoon ilmoittautumista, jotta pystymme kartoittamaan, onko työvoimaa tarpeeksi. Kattotalkoita on tulossa vetämään ammattitaitoinen katon korjaaja, mutta hänen avukseen tarvitsemme kattohommiin koko ajan vähintään 2-3 henkeä. Katonkorjuun lisäksi ihmisiä kaivataan ruoanlaittoon, saunanlämmitykseen, polttopuiden tekoon ja muihin tärkeisiin talkoohommiin. Vaikka korjausrakennustaidoista ja kokemuksesta on hyötyä riittää talkoissa muutakin puuhaa. Eli talkoita ei kannata jättää väliin vaikka korjaustaidot puutuisivat :)

Talkoiden ohessa jää myös aikaa kesäiselle oleilulle kauniissa saaressa. Karhonsaari on luonnoltaan monimuotoinen ja historialtaan kiinnostava saari 20 km Kuopiosta. Saaressa on luonnonsuojelualueiden ja viehättävästi villiintyneen arboretumin lisäksi kaksi yli satavuotiasta huvilaa, jotka ovat Savo-Karjalan Luontopiirin tukikohta luontoleirien ja muiden tapahtumien järjestämisessä.

Majoittuminen tapahtuu punaisen huvilan yläkerrassa, josta löytyy runsaasti sänkyjä ja patjoja, tai halutessaan teltassa huviloiden pihassa. Sähköä saaressa on yhden aurinkopaneelin verran eli lähinnä valaistukseen, ja vesi juoksee vain ihmisvoimin, peseytyä voi mainiossa rantasaunassa.

Bussilla pääsee 5 km päähän saaresta ja hakeminen bussilta tai Kuopion junalta järjestyy, kunhan tiedämme tarpeesta hyvissä ajoin.

Ilmoittautumiset ja lisätietoja voi kysyä Facebookissa, numerosta 045 1854272 (useimmiten virka-ajan ulkopuolella) tai osoitteesta saka(at)luontoliitto.fi

SAA LEVITTÄÄ!

* * * * *

This year we'll have a voluntary work camp in Karhonsaari after midsummer. We'll restore the worn-out roof of the red villa, but there are also many other important works such as cooking, gardening, heating the sauna and making firewood. We wish that the participants let us know in advance if they’re coming as it is important to know that we’ll have enough workforce to help our roof restorer. You can come to the island for whole two weeks or just for a day or two. We'd be especially happy to find participants with restoration skills, but other works are very important as well.

There'll be time to relax and enjoy the beautiful island as well! Karhonsaari is a beautiful, diverse and historically interesting island 20 km from Kuopio, Finland. The regional branch of the environmental organisation Luonto-Liitto owns two old villas there and it is a place where it organises nature camps for children & youth and other events such as an acoustic music festival.

Volunteers can sleep in the red villa, where there are plenty of beds and mattresses, or in a tent on the yard. The conditions are simple, but there is a great sauna by the lake. :)

We can pick you up from the bus stop (5 km away) or the train station (20 km away) if you tell us about your timetables well in advance.

If you are interested to join us or have anything to ask, please contact us here on Facebook, by phone: 045 1854272 or by email: saka(at)luontoliitto.fi

If you know anyone that might be interested, please pass this message along!

kuuluu seuraaviin kategorioihin: ,
« joulukuu 2016 »