Sijainti: Pääsivu / Karhonsaari

Karhonsaari

Kuva: Annukka Aho

Karhonsaari on vehreä saari Kallavedellä Kuopiossa. Siellä sijaitsevat Savo-Karjalan Luontopiirin kesähuvilat: punainen huvila, keltainen huvila, sahan vanha kuivaamorakennus ja tietenkin rantasauna. Osa saaresta on luonnonsuojelualuetta, ja saaressa on kierrettäväksi myös ainutlaatuisia puulajipolkuja.

Toimita ja vierailu Karhonsaaressa

Saka järjestää saaressa lasten ja nuorten luontoleirejä, talkooleirejä, retkiä, seminaareja ja muita tapahtumia.

Huvilat ja sauna ovat Sakan ja Kuopion Luonnon Ystäväin Yhdistyksen jäsenten käytettävissä. Erityisesti kesäaikana Karhossa tapahtuu paljon, joten olethan aina yhteydessä meihin, ennen kuin suunnittelet käyttäväsi veneitä tai saunaa! Vuokraamme kaikkia rakennuksia myös ulkopuolisille, esimerkiksi leiri-, leirikoulu- ja juhlakäyttöön tai vaikka retkeilyn tukikohdaksi. Varauksista ja vuokraamisesta voi tiedustella numerosta 040 756 9728 tai sähköpostiosoitteesta maiju.tiitto(at)gmail.com.

Kesällä 2016 Karhossa järjestetään kolme luontoleiriä: lasten-, nuorten- ja perheleiri. Karho on perinteinen leiriympäristö, sillä saaressa on järjestetty kesäleirejä jo usean vuosikymmenen ajan.

Kesäisin järjestetään myös jo perinteeksi muodostunut akustisen musiikin festivaali Karhofest sekä Luonto-Liiton Kesäpäivät.

« joulukuu 2017 »
joulukuu