Sijainti: Pääsivu / Savo-Karjalan luontopiiri ei hyväksy hallituksen suunnitelmia lakkauttaa junavuoroja Itä-Suomessa

Savo-Karjalan luontopiiri on tyrmistynyt liikenneministeriön rajusta päätöksestä leikata junien ostoliikenteestä kolmannes. Hallituksen päätös tulee lakkauttamaan junavuoroja myös Itä-Suomessa.

Ilmastonmuutoksen torjunnan kannalta liikennettä tulisi ohjata entistä enemmän vähäpäästöiseen raideliikenteeseen, mutta nykyisillä toimillaan hallitus tulee vain lisäämään yksityisautoilua entisestään Itä-Suomessa.

“Julkinen liikenne on jo valmiiksi ajettu Itä-Suomessa lähes kokonaan alas. Bussivuoroja on edellisinä vuosina jo karsittu rankasti ja haja-asutusalueilla asuvat ihmiset ovat käytännössä pakotettu yksityisautoiluun”, toteaa varapuheenjohtaja Sonja Nyrönen, ja jatkaa: “Ilmastonmuutoksen torjunta vaatii meiltä liikenteen päästöjen radikaalia vähentämistä, helpoiten se tapahtuu siirtämällä liikennettä raiteille ja vähentämällä yksityisautoilua”.

Järjestö korostaa, että raideliikenteen edistämisessä vastuu on erityisesti hallituksella, nykyisten leikkausten sijaan tarvitaan liikenteen päästöjen vähentämistä raideliikennettä lisäämällä, ja esimerkiksi henkilöliikenteen aloittamista Joensuu – Kuopio välillä.

Lisätietoja:
Sonja Nyrönen
sonjanyronen@gmail.com

kuuluu seuraaviin kategorioihin: ,
« lokakuu 2016 »
lokakuu
Tapahtumat
Savo-Karjalan Luontopiirin 40v. synttärit 01.10.2016 10:00 - 23:55 — Kulttuurikahvila Laituri, Itäranta 10, 80100 Joensuu
Savo-Karjalan Luontopiirin syyskokous 06.10.2016 17:00 - 20:00 — Kulttuurikahvila Laituri, Itäranta 10, 80100 Joensuu
Tulevat...