Sijainti: Pääsivu / Ajankohtaista / Metsäretkilähettiläskoulutus Mikkelissä 25.3.2017

Metsäretkilähettiläskoulutus Mikkelissä 25.3.2017

Kouluttaudu Luonto-Liiton metsäretkilähettilääksi! Kouluvierailijoiden haku on nyt käynnissä!

Luonto-Liiton metsäaiheiset kouluvierailut on suunnattu peruskoulun 4.-9.-luokille. Lähimetsätuokio toteutetaan koulun omassa lähimetsässä. Tuokion aikana havainnoidaan oman lähimetsän erityispiirteitä ja monimuotoisuutta. Metsässä harjoitellaan läsnäoloa, pelataan ja aistitaan – ja samalla otetaan niin luonto kuin toiset oppilaatkin huomioon. Tuokion tavoitteena on vahvistaa lasten ja nuorten metsäsuhdetta sekä ryhmän yhteishenkeä toiminnallisilla harjoitteilla. Tavoitteena on myös antaa koululaisille mahdollisuus virkistyä ja kokea hyvää oloa luonnossa. Yhden lähimetsätuokion kesto metsään siirtymisineen on 90 minuuttia.

Tule mukaan tärkeään metsäympäristökasvatustoimintaan!

Haemme nyt lähimetsätuokioiden ohjaajia, eli uusia metsälähettiläitä, erityisesti Itä-Suomeen ja Saimaan alueelle. Koulutukseen voidaan ottaa mukaan muualtakin Suomesta tulevia, jos tilaa on.

Kouluissa kiertäminen on mukava ja konkreettinen tapa lisätä lasten ja nuorten metsätietämystä, ja antaa mahdollisuuksia ympäristötoimintaan niin sinulle kuin oppilaillekin. Samalla saat ohjaus- ja esiintymiskokemusta. Vierailuista maksetaan 30 euron palkkio / 90 minuutin vierailu.

Metsäretkilähettiläältä edellytämme:

-         Kiinnostusta ja innostusta metsiä kohtaan (aiheen opiskelu, harrastuneisuus tai muulla tavoin aiheesta kertyneet pohjatiedot katsotaan eduksi)
-         Halua toimia metsien puolesta ympäristökasvatuksen keinoin
-         Esiintymisvalmiutta ja kykyä toimia lasten ja nuorten kanssa
-         Mahdollisuutta lähimetsätuokioiden pitämiseen huhti-toukokuussa 2017 asuinpaikkakunnallasi ja mahdollisesti sen lähikunnissa oman aikataulusi puitteissa

Tarjoamme:

-         Koulutuksen lähimetsätuokioiden ohjaamiseen
-         Halutessasi todistuksen koulutuksen käymisestä ja vierailujen pitämisestä
-         Palkkion pidetyistä vierailuista
-         Mahdollisuuden jatkaa toiminnassa myös syksyllä 2017

Kouluvierailijoiden haku on käynnissä!

Hae metsäretkilähettilääksi 10.3.2017 mennessä täyttämällä sähköinen hakulomake, jonka löydät tapahtuman nettisivuilta:

Metsäretkilähettiläskoulutus

Aika: lauantai 25.3.2017 klo 11:30 – 16:00
Paikka: Urpolan luontokeskus, Selännekatu 30, 50100 Mikkeli

Koulutukseen otetaan mukaan 15 henkilöä. Ilmoitamme valinnoista ja lähetämme kurssikirjeen 13.3.2017 mennessä. Koulutus on maksuton. Korvaamme koulutukseen tuleville Mikkeliin matkustamisesta aiheutuneet kulut halvimman julkisen kulkuneuvon mukaan.

Koulutus järjestetään yhteistyössä Opintokeskus Siviksen kanssa.
« helmikuu 2017 »
helmikuu