Sijainti: Pääsivu / Ajankohtaista / Hae töihin SaKan luontoleireille kesälle 2018!

Hae töihin SaKan luontoleireille kesälle 2018!

Haluaisitko kesäksi saareen tai vaaroille lasten ja nuorten kanssa? Istumaan iltanuotioille, saunomaan sekä vetämään luontoleiriohjelmaa ja retkiä? Savo-Karjalan Luontopiirin leiriohjaajahaku on nyt auki!

Luonto-Liiton leireillä luonto tarjoaa sekä ympäristön että sisältöä leiriohjelmaan. Lastenleireillä ohjelmassa on retkeilyä metsän uumeniin, kasvien, lintujen ja pikkuötököiden tutkailua, taiteilua luonnonmateriaaleista, leikkejä, kalastusta, uimista, saunomista, seikkailuja ja herkuttelua iltanuotiolla. Nuortenleireillä lisäksi tehdään pidempiä retkiä, harjoitellaan erätaitoja sekä pohditaan ympäristökysymyksiä.

Kuopion Karhonsaaren luontoleirit:
Nuortenleiri 3.—8.6.2018 (12–15 -vuotiaat)
Lastenleiri 10.—15.6.2018 (7–11 -vuotiaat)

Kolin kansallispuiston Turulan perinnetilan luontoleiri:
lastenleiri 1.—6.7.2018 (7–11 -vuotiaat)

Kuhasalon päiväleiri:
lastenleiri 4.—8.6.2018 (7–12 -vuotiaat)

Karhonsaari on Kuopion lähellä sijaitseva vehreä luonnonsuojelu- ja virkistyskäytössä oleva saari. Leirin tukikohtana on kaksi Savo-Karjalan luontopiirin satavuotiasta huvilaa rantasaunoineen. Kallavesi, saaren villiintynyt arboretum ja luonnonsuojelualueiden mäntykankaat tarjoavat loistavat puitteet luontoleirien seikkailuille.
Kolilla leirit pidetään keskellä kansallispuistoa Turulan perinnetilan kulttuurimaisemassa. Leiriympäristönä toimivat Pielisen hiekkarannat, jylhät vaaramaisemat ja maatiaiskarjan laitumet perinnetilan pihapiirissä. Turulasta tehdään retkiä kansallispuiston nähtävyyksiin.
Kuhasalo on merkittävä luontokohde ja historiallinen ja geologinen kohde. Saarta kiertää luontopolku. Rannoilla on nuotiopaikkoja ja uintipaikkoja. Kuhamajan laavu toimii leirin tukipisteenä ja keittiönä.

Jokaiselle leirille tarvitaan johtaja, kokki sekä 2–4 ohjaajaa, joista yksi ohjaaja voi olla alle 18-vuotias. Päiväleirille emme ota alle 18-vuotiaita ohjaajia. Leirillä työskentelyn palkkio koostuu sekä koulutus- ja suunnitteluviikonloppuun osallistumisesta että itse leiriviikosta.

Leiritiimit suunnittelevat ja toteuttavat yhdessä leirien ohjelman. Leiritiimeille pidetään pakollinen suunnitteluviikonloppu Kuopion Karhonsaaressa 4.—6.5.2018. Suunnitteluviikonloppu muodostaa osan leirityöntekijän palkasta. Opiskelijahintaiset matkat asuinpaikkakunnalta koulutus- ja suunnitteluviikonloppuun korvataan, ja leireille pyritään järjestämään mahdollisuuksien mukaan myös kimppakyytejä.

Johtajalta (palkkio 260 e, päiväleirillä 160 e) edellytetään kokemusta Luonto-Liiton leireistä ja organisointikykyä. Eduksi ovat luonnontuntemus, sakalaisuus ja ensiaputaidot.

Yli 18-vuotiailta ohjaajilta (palkkio 200 e, päiväleirillä 120 e) edellytetään aiempaa leirikokemusta tai vastaavaa. Kaikille ohjaajille ovat eduksi luonnontuntemus, sakalaisuus sekä ensiaputaidot.

Alle 18-vuotiaille ohjaajille (palkkio 140 e) on eduksi kokemus luontoleireistä, kiinnostus luonto- ja ympäristöasioihin sekä sakalaisuus. Päiväleirille ja perheleirille ei valita alle 18-vuotiaita ohjaajia.

Kokilta (palkkio 260 e, päiväleirillä 120e) edellytetään kokemusta kokkauksesta leiriolosuhteissa, itsenäisyyttä, lapsiystävällisyyttä ruoissa ja kasvisruuan valmistustaitoa.

Ajokortti tai käytettävä auto ovat hakijan eduksi.

Pistähän siis rohkeasti hakemus tulemaan! Vapaamuotoisesta hakemuksesta tulee ilmetä nimen, yhteystietojen ja iän lisäksi leiri tai leirit, joille haet, sekä arvio yllämainittujen edellytysten täyttymisestä. Kerro muutama ominaisuus tai taito, joiden vuoksi juuri sinut kannattaa valita!

Hakuaika leireille päättyy 31.3.2018.

Lisätiedot ja hakemukset:
sakanleirit@luontoliitto.fi