Sijainti: Pääsivu / Ajankohtaista / Haemme leiriohjaajia kesän leireille!

Haemme leiriohjaajia kesän leireille!

Haluaisitko kesäksi saareen tai vaaroille lasten ja nuorten kanssa? Istumaan iltanuotioille, saunomaan sekä vetämään luontoleiriohjelmaa ja retkiä? Savo-Karjalan Luontopiirin leiriohjaajahaku on nyt auki!

*Kuopion Karhonsaaren luontoleirit:

nuortenleiri 4.-9.6.2017 (12-15 -vuotiaat)

lastenleiri 11.-16.6.2017 (7-11 -vuotiaat)

*Kolin kansallispuiston Turulan perinnetilan luontoleiri:

lastenleiri 2.-7.7.2017 (7–11 -vuotiaat)

*Joensuun Botanian päiväleiri:

lastenleiri 5.-9.6.2017 (7-12 -vuotiaat)

Luonto-Liiton leireillä luonto tarjoaa sekä ympäristön että sisältöä leiriohjelmaan. Lastenleireillä ohjelmassa on retkeilyä metsän uumeniin, kasvien, lintujen ja pikku ötököiden tutkailua, taiteilua luonnonmateriaaleista,leikkejä, kalastusta, uimista, saunomista, seikkailuja ja herkuttelua iltanuotiolla. Nuortenleireillä lisäksi tehdään pidempiä retkiä, harjoitellaan erätaitoja sekä pohditaan ympäristökysymyksiä.

KARHONSAARI on Kuopion lähellä sijaitseva vehreä luonnonsuojelu- ja virkistyskäytössä oleva saari. Leirin tukikohtana on kaksi Savo-Karjalan luontopiirin satavuotiasta huvilaa rantasaunoineen. Kallavesi, saaren villiintynyt arboretum ja luonnonsuojelualueiden mäntykankaat tarjoavat loistavat puitteet luontoleirien seikkailuille.

KOLIlla leiri pidetään keskellä kansallispuistoa Turulan perinnetilan kulttuurimaisemassa. Leiriympäristönä toimivat Pielisen hiekkarannat, jylhät vaaramaisemat ja maatiaiskarjan laitumet perinnetilan pihapiirissä. Turulasta tehdään retkiä kansallispuiston nähtävyyksiin.

BOTANIA on kasvitieteellinen puutarha Joensuussa. Se tarjoaa ulkopuutarhoineen ja kasvihuoneineen hyvän tukikohdan päiväleirille. Lähellä on myös uimaranta, puulajipuisto ja metsää.

Jokaiselle leirille tarvitaan johtaja, kokki sekä 2–4 ohjaajaa, joista yksi ohjaaja voi olla alle 18-vuotias. Leirillä työskentelyn palkkio koostuu sekä suunnitteluviikonloppuun osallistumisesta että itse leiriviikosta.

JOHTAJALTA (palkkio 260 e, päiväleirillä 160 e) edellytetään kokemusta Luonto-Liiton leireistä ja organisointikykyä. Eduksi ovat luonnontuntemus, sakalaisuus ja ensiaputaidot.

YLI 18-VUOTIAILTA OHJAAJILTA (palkkio 200 e, päiväleirillä 120 e) edellytetään aiempaa leirikokemusta tai vastaavaa. Kaikille ohjaajille ovat eduksi luonnontuntemus, sakalaisuus sekä ensiaputaidot.

ALLE 18-VUOTIAILLE OHJAAJILLE (palkkio 140 e) on eduksi kokemus luontoleireistä, kiinnostus luonto- ja ympäristöasioihin sekä sakalaisuus. Päiväleirille ei valita alle 18-vuotiaita ohjaajia.

KOKILTA (palkkio 260 e, päiväleirillä 120e) edellytetään kokemusta kokkauksesta leiriolosuhteissa, itsenäisyyttä, lapsiystävällisyyttä ruoissa ja kasvisruuan valmistustaitoa. Ajokortti on eduksi.

Luonto-Liiton leiriohjaajakoulutuksen käyneet hakijat ovat etusijalla johtajiksi ja ohjaajiksi. Aikaisempi kokemus Luonto-Liiton leireiltä rinnastuu koulutukseen.

Leiritiimit suunnittelevat ja toteuttavat yhdessä leirien ohjelman. Leiritiimeille pidetään pakollinen suunnitteluviikonloppu  5.—7.5.2017. Suunnitteluviikonloppu muodostaa yhden päivärahan koko leirillä työskentelyn palkkiosta. Opiskelijahintaiset matkat asuinpaikkakunnalta suunnitteluviikonloppuun korvataan, leireille pyritään järjestämään kimppakyydit.

Pistähän siis rohkeasti hakemus tulemaan! Vapaamuotoisesta hakemuksesta tulee ilmetä nimen, yhteystietojen ja iän lisäksi leiri tai leirit, joille haet, sekä arvio yllämainittujen edellytysten täyttymisestä. Kerro muutama ominaisuus tai taito, joiden vuoksi juuri sinut kannattaa valita!

Hakuaika leireille päättyy 29.3.2016

Lisätiedot ja hakemukset: