Sijainti: Pääsivu / Ajankohtaista / Päiväretki Kuhasaloon

Päiväretki Kuhasaloon

Launtaina 13.2.2016 reilu kymmenen sakalaista ja SaKan toiminnasta kiinnostunutta tekivät yhteisen retken helmikuisessa Kuhasalossa.
Päiväretki Kuhasaloon

Kuva: Sanna Palvanen

Keväällä metsätalousinsinööriksi valmistuva Pyry johdatti ryhmän metsän luontopoluille ja veti opettavaisen ja mielenkiintoisen retken kertoen Kuhasalon alueen puista sekä Suomen metsistä yleisesti. Reitin aikana opimme, miten metsä kehittyy tuhon jälkeen, millaisia kasvuympäristöjä lehdot ja kuusikot tarjoavat ja millaiset metsät ovat arvokkaita taloudellisesta näkökulmasta. Lajintuntemuksestakin saimme maistiaisia, ja ryhmässä keskustelua aiheuttaneet alueen metsähakkuut osasi Pyry perustella järkevästi.

Retki päättyi Kalmonkatiskaksi nimettyyn kotaan, jossa retkeilijöitä odotti lämmin kahvi ja tee sekä tikkupullien paistomahdollisuus. Nuotiotulen äärellä keskustelimme SaKan tulevasta toiminnasta, ja näiden suunnitelmien pohjalta pääsemme työstämään järjestölle monipuolista toimintavuotta.

kuuluu seuraaviin kategorioihin: ,
« syyskuu 2016 »
syyskuu
Tapahtumat