Sijainti: Pääsivu / Toiminta / Ympäristövaikuttaminen

Ympäristövaikuttaminen

Väsynyt, mutta iloinen joukko valtaajia. Kuva: Hanna-Kaisa Hellsten.

Ympäristöpoliittinen toiminta on keskeinen osa piirin toimintaa. Tiedotamme Pohjois-Suomea koskevista ympäristöaiheista ja otamme kantaa niihin.

Oulun seudun lähiluonto on ollut Possun ydinaluetta ympäristövaikuttamisessa. Sen lisäksi piirimme toimijat seuraavat tiiviisti muun muassa Kainuun vanhojen metsien tilaa.

Possulaiset ovat toimineet aktiivisesti Sanginjoen metsien suojelun puolesta sekä puolustaneet myös kaupunkiluonnon monimuotoisuutta ja saavutettavuutta. Suunnitelmissamme olisi järjestää retkiä Oulun seudun luontokohteisiin ja mahdollistaa myönteiset luontokokemukset kaikenikäisille ja -tasoisille ympäristömme monimuotoisuudesta kiinnostuneille. Toiminnassamme on otettu huomioon myös mahdollisuus retkeillä koko perheen voimin.

Olemme pitäneet kahvilapäiviä, joiden tuotto on käytetty muun muassa lähimetsien puolesta tehtävään toimintaan ja ympäristökasvatukseen. Kahviloiden yhteydessä on voinut myös tutustua lähiluontomme aarteisiin muun muassa Sanginjoki-valokuvanäyttelyn keinoin ja luontopolkuja kiertämällä.

Possu on osallistunut myös Sanginjoella sijaitsevan Luonnonperintösäätiön Kuovisuon ostamiseen.

Lisäksi olemme mukana ajankohtaisissa valtakunnallisissa teemapäivissä, kuten Älä osta mitään –päivään ja ilmastolakkoihin sekä -marsseihin. Piirin toimijat puuhastelevat mm. energia-, metsä- ja petoasioiden kimpussa. Jos jonkun asian puolesta tarvitsisi tempaista tai arvokasta luontoa on uhattuna, ole yhteydessä!

« syyskuu 2020 »
syyskuu