Sijainti: Pääsivu / Toiminta / Lasten ja nuorten toiminta

Lasten ja nuorten toiminta

Possu on lasten ja nuorten oma luontojärjestö, joka järjestää erilaista ympäristökasvatuksellista toimintaa. Kesäisin Possu pitää ikäluokat huomioivat luontoleirit Oulun alueella. Lisäksi lapsille ja nuorille tarjotaan erilaista vapaa-ajan toimintaa, kuten kerhoja, työpajoja ja retkiä. Possun kaiken toiminnan tavoitteena on ylläpitää lasten ja nuorten luontosuhdetta sekä antaa mahdollisuus positiivisiin luontokokemuksiin yhdessä toimien.

Toimintaa lapsille

Possu pyrkii edistämään lasten luontosuhteen muodostumista positiivisten kokemusten kautta. Näitä kokemuksia voimme tarjota lapsille muun muassa luontoaiheisten kerhojen, retkien ja leirien kautta. Kannustamme lapsia katsomaan luontoa ihmettelevin silmin ja vastaamaan heidän herääviin kysymyksiinsä. Mikäs lintu se tuolla laulelee? Kukas tuosta hangen yli on loikkinut? Mistä mustikoita löytää?

Possun lastentoiminnan ytimessä ovat kesäleirit, jotka ovat perinteisesti järjestetty Koppanan leirikeskuksessa Oulunsalossa. Siellä lapset ovat nauttineet kesästä ja luonnosta samalla oppien.

Possu pitää lasten luontokerhoa Rajakylän koululla maanantaisin. Kerhossa tutustutaan luontoon ja sen ilmiöihin muun muassa retkeillen, askarrellen ja leikkien.

Toimintaa nuorille

Nuortenjärjestönä kaikki Possun toiminta on nuorten itsensä suunnittelemaa ja toteuttamaa. Nuortentoimintaamme kuuluvat retket ja leirit. Leireillä nuorten kanssa nautitaan kesästä ja opitaan luonnosta ja luonnonsuojeluun liittyvistä asioista. Aiheina esimerkiksi kierrätys ja kestävät kulutustottumukset. Leireillä on mahdollisuuksien mukaan myös aikaa käydä läpi lajintuntemuksellisia ja ajankohtaisia aiheita.

Jos olet nuori ja sinulla on ideoita toimintaamme, niin voit vinkata niistä meille sähköpostissa, tai tulla itse mukaan toteuttamaan toimintaa. Kaikki aktiiviset nuoret otetaan lämmöllä mukaan Possun touhuihin!

Sivun kuvat © Pinja-Emilia Lämsä

« kesäkuu 2021 »
kesäkuu
Tapahtumat