Sijainti: Pääsivu / Ajankohtaista / Koko perheen luontotapahtuma Sanginjoella 13.8.

Koko perheen luontotapahtuma Sanginjoella 13.8.

Tervetuloa koko perheen lintu- ja luontotapahtumaan Sanginjoelle, Loppulan entiselle metsävartijan talolle!

Sanginjoella tapahtuu 13.8.2016 klo 10.00 alkaen.

Pohjois-Pohjanmaan lintutieteellinen yhdistys järjestää yhdessä Luonto-Liiton Pohjois-Suomen piirin kanssa tulevana lauantaina 13.8 koko perheelle suunnatun lintu- ja luontotapahtuman Sanginjoella, Loppulan entisellä metsänvartijan talolla (Sanginjoentie 1101).

Ohjelma pyörähtää käyntiin klo.10.00 koko perheen linturetkellä Sanginjoella sijaitsevaa Riistapolkua pitkin. Paikalle löydät ajamalla Oulujoen pohjoispuolista tietä, josta käännytään vasemmalle Sanginjoen tielle. Sanginjoen tieltä kääntyy Loppulan jälkeen vasemmalle metsäautotie, josta on opastekyltit riistapolun parkkialueelle. Retkellä tutustumme Sanginjoen lajistoon samalla keräten luontoelämyksiä luonnossa liikkuen, tutkimalla ja havainnoimalla.

Linturetken jälkeen voit osallistua luontopäivään Loppulassa klo.12.00 alkaen. Luvassa on:

•Sanginjoen ulkometsän aarteita -näyttely. Näyttelyssä esitellään ammattilaisten ja harrastelijoiden valokuvin, tekstein ja piirroksin alueen luontoa ja harrastusmahdollisuuksia.
•Lintujen lajintuntemus-opastusta Oulun yliopiston eläinmuseolta lainatun opintokokoelman avulla.
•Pönttöpaja, jossa voit rakentaa oman linnunpöntön osana valtakunnallista Miljoona linnunpönttöä -kampanjaa.
•Pihapelejä ja leikkejä

Tapahtuma tarjoaa muurikkaletut, kahvit ja mehut. Nuotiopaikalla on mahdollisuus paistaa omia makkaroita. Tervetuloa mukaan tutustumaan Sanginjoen alueeseen sekä Pohjois-Pohjanmaan lintutieteellisen yhdistyksen (PPLY) ja Luonto-Liiton Pohjois-Suomen piiri ry:n (Possu) toimintaan lähemmin.

Jatkossa Loppulaan voi tulla tutustumaan elo- ja syyskuun viikonloppuina klo 11–16. Esillä on Sanginjoen ulkometsän aarteita -näyttely ja voit kysyä neuvoja omatoimiseen retkeilyyn Sanginjoen ulkometsässä. Oululaiset luontojärjestöt järjestävät kyseisenä aikana vaihtuvaa ohjelmaa Loppulassa, joista ilmoitetaan tarkemmin Sanginjoen ulkometsän suojelun puolesta -Facebook-sivuilta (www.facebook.com/Sanginjoen-metsien-suojelun-puolesta-177337515636564/).

Lisätiedot:
Tiina Sihto, puh. 045 2774546, reatiinas@gmail.com