Sijainti: Pääsivu / Ajankohtaista / Possu etsii uutta puheenjohtajaa!

Possu etsii uutta puheenjohtajaa!

Oletko kiinnostunut ympäristövaikuttamisesta? Voisitko olla Luonto-Liiton Possun uusi puheenjohtaja?

Hei sinä luontoliittolainen tai muuten ympäristövaikuttamisesta kiinnostunut henkilö!

Haluaisitko olla osana lasten- ja nuorten positiivisen luontosuhteen muodostumista? Tai vaikuttaa siihen miltä Oulun ja Pohjois-Suomen ympäristön tulevaisuus näyttää?

Luonto-Liiton Pohjois-Suomen piiri, tuttavallisemmin Possu, etsii puheenjohtajaa vuodelle 2021. Possu kaipailee myös uusia aktiivisia nuoria kaikkeen toimintaansa.

Possu on Luonto-Liiton pohjoisin piiri. Luonto-Liitto on Suomen luonnonsuojeluliiton alainen lasten- ja nuorten luontoharrastus- ja ympäristönsuojelujärjestö. Luonto-Liiton toiveissa on yhteiskunnan luominen, jossa luonnolle ja sen itseisarvolle olisi tilaa. Luonto-Liiton toiminta keskittyy suurilta osin ympäristöpoliittiseen vaikuttamiseen, luontoharrastukseen ja ympäristökasvatukseen. Possun ydintoimintaa ovat pitkään olleet lasten ja nuorten kesän luontoleirit sekä erilaisilla teemoilla järjestetyt luontokahvilat. Ensi keväälle Possu on suunnitellut muun muassa luontokerhoa alakoululaisille. Uutena puheenjohtajana sinä voit vaikuttaa siihen miltä Possun toiminta näyttää vuonna 2021!

Puheenjohtajan pesti kestää vuoden verran. Uusi puheenjohtaja saa perehdytyksen tehtäviinsä nykyiseltä puheenjohtajalta ja toki tukea myös muulta hallitukselta kautensa aikana. Puheenjohtajana toimiminen on hyvä mahdollisuus opetella ja hioa järjestötoiminnan johtamistaitoja. Myös yhteistyö- ja vuorovaikutustaitojen harjoittelu on osa puheenjohtajuutta. Järjestötoiminta on antoisaa ja se opettaa monia työelämässä hyödyllisiä taitoja. Järjestöstä voi löytää uusia ystäviä ja hyviä kontakteja tulevaisuutta ajatellen. Luottamustoimet ja järjestöaktiivisuus näyttävät myös edustavilta ansioluettelossa.

Ilmoita halukkuudestasi puheenjohtajan pestiin tai jos muuten haluat toimintaan mukaan:

Maria Honkanen

Possun pj.