Sijainti: Pääsivu / Ajankohtaista / Osallistu! Possun roskatalkoot 22.5.

Osallistu! Possun roskatalkoot 22.5.

Milloin 22.05.2021
alkaa 12:00 loppuu 15:00
Lisää tapahtuma kalenteriin vCal
iCal

Kevät on täällä taas ja ainakin Oulun kaupungissa se on jo aika pitkällä. Aurinko paistaa lämpimästi ja linnut laulaa. Paikoitellen maassa on vielä suuria lumikasoja, mutta nekin sulavat melkein silmissä. 😁

Luonnon ja ympäristön roskakuormaa vähentääkseen Luonto-Liiton Pohjois-Suomen piiri eli Possu järjestää roskatalkoot lauantaina 22.5. klo 12-15. Tarkoituksena on puhdistaa erityisesti vesistöjen rantoja ja ranta-alueita mikromuovin leviämisen estämiseksi mutta toki muutkin alueet on yhtä tärkeitä.  Talkoillaan joka paikassa Possun alueella; Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Lapissa!

Roskatalkoisiin voitte osallistua missä tahansa: oman kodin läheisyydessä, lenkkipolun varrella, puistoissa, työporukalla työpaikan ympäristössä jne. Yksinkertaisimmillaan voit laittaa käsineet käteen, ottaa roskapussin mukaan, mennä ovesta ulos ja alkaa keräämään roskia pariksi tunniksi. Luonto kiittää ja maailmantuska helpottaa kummasti, ainakin hetkeksi. 🙂

Jos kaipaat yhdessä tekemisen meininkiä, olet lämpimästi tervetullut osallistumaan Possun talkooporukkaan Oulussa.  Kokoonnumme 22.5. klo 12 Oulun kaupunginteatterin joen puoleiselle viheralueelle ja aloitamme urakan sieltä. Mukaan tarvitset vain käsineet, roskapussin jota on kevyt kuljettaa ja tietysti annoksen talkoohenkeä. Oulun kaupungilta saamme  roskapihtejä lainaksi ja säkkejä. Allekirjoittanut toimii tämän ryhmän vastuuhenkilönä ja tekee talkooilmoituksen Oulun kaupungille.

Jos haluat koota oman talkooryhmän ja mahdollisesti haastaa paikkakuntasi muita järjestöjä/toimijoita, otathan selvää asuinkuntasi talkookäytännöistä ja toimi niiden mukaan. Ehkä kuntasi tarjoaa ainakin jätesäkit ja roskien kuljetuksen.

Ilmoittakaa minulle kuinka moni teistä aikoo osallistua talkoisiin, olitpa missä päin tahansa. Ilmoitathan myös, jos haluat tulla mukaan Oulun Kaupunginteatterilla kokoontuvaan talkooporukkaan, koska minä toimin ryhmän vastaavana ja teen talkooilmoituksen kaupungille viimeistään 10.4.

Pyydämme myös ottamaan kuvan omista talkoista ja tägäämään instagramissa

#possunroskatalkoot

#Luontoliitto

#Itämeriryhmä

Huom! Talkoissa noudatetaan 22.5. voimassa olevia koronarajoituksia. Rajoitukset löydät oman kuntasi kotisivuilta.

Jos sinulle tulee kysyttävää, ota yhteyttä:

Sirpa Nevala
Luonto-Liitto