Sijainti: Pääsivu / Ajankohtaista / Ilmastonmuutos kuvina

Ilmastonmuutos kuvina

Luonto-Liiton Pohjois-Suomen piiri järjestää kaikille avoimen valokuvauskilpailun, jonka aiheena on ilmastonmuutos. Näin se haluaa kannustaa ihmisiä ilmastoviestintään valokuvauksen keinoin.

Ilmastoviestintä on ilmastonmuutokseen liittyvää viestintää. Se käsittelee esimerkiksi ilmastonmuutoksen syitä, vaikutuksia, ratkaisuja ja politiikkaa. Ilmastoviestinnän kautta viestijä pääsee mukaan ilmastovaikuttamisen piiriin ja osaksi toimintaa, joka tarjoaa kokijalleen muun muassa tietoa ja tunne-elämyksiä.

Ilmastoviestintä auttaa pitämään tärkeän aiheen meidän kaikkien mielessä, toivottavasti myös pandemian keskellä. Ilmastosta viestiminen voi itsessään helpottaa viestijän ilmastoahdistusta, mutta parhaimmassa tapauksessa kannustaa myös vastaanottajan ryhtymään toimeen yhteisen ilmastomme puolesta!

Kilpailun ikäkategoriat ovat:

1. Aikuiset, yli 20-vuotiaat.
  2. Nuoret 14–20-vuotiaat
  3. Lapset alle 14-vuotiaat

Palkitsemme ikäkategorioittain parhaan kuvan ottaneen 50 € arvoisella lahjakortilla Ruohonjuuren myymälään. Pohjois-Suomen piirin hallitus valitsee lisäksi kilpailusta kuvia Oulun Pääkirjastolla suunnitteilla olevaan näyttelyyn, joka pidetään ensi kevään aikana. Näyttelyyn valitut vedokset annetaan sen päätyttyä lahjaksi ottajilleen.

OSALLISTU! VAIKUTA!

Jos kiinnostuit kilpailusta, osallistu lähettämällä oma digikuvasi sähköpostiosoitteeseen possu@luontoliitto.fi Mainitse viestissä nimesi, ikä ja sukupuoli. Halutessasi voit kertoa kuvastasi ja nimetä sen. Jos kuvassasi on ihmisiä, muista kysyä heiltä lupa kuvaamiseen

Digikuvat tulee toimittaa matalaresoluutiokuvina. Järjestäjä pyytää tarvittaessa kuvista korkearesoluutiokuvat (esim. 2480 x 3543 px /300 dpi). Voit siis osallistua kilpailuun esim. tavallisella kännykkäkameralla.

Otamme kuvia vastaan 21.10. asti.

Luonto-Liiton Pohjois-Suomen piirin hallitus toivottaa onnea ja valokuvausintoa kilpailuun osallistuville!

« lokakuu 2021 »
lokakuu