Sijainti: Pääsivu / Ajankohtaista / Retki uhattuun metsään Lapinjärvelle 27.11.

Retki uhattuun metsään Lapinjärvelle 27.11.

Loppusyksyinen uhattu metsä kutsuu retkelle. Tervetuloa kokemaan parasta eteläsuomalaista metsäluontoa Lapinjärvelle! Loppusyksyn kirpeässä ilmassa ihmetellään lahopuita sekä muita arvometsän piirteitä. Säiden salliessa matkaan voi poimia myös syksyn viimeiset suppilovahverot.

Luonto-Liiton metsäryhmä ja Luonto-Liiton Uudenmaan piiri järjestävät metsäretken Lapinjärvelle sunnuntaina 27.11.2011. Retkellä tutustutaan yhteen Uudenmaan hienoimmista metsäalueista. Tämä Etelä-Suomen mittakaavassa laaja arvometsä ansaitsee tulla suojelluksi hakkuilta. Metsä on valtion omistama Metsäntutkimuslaitoksen tutkimusmetsä.

Opastetulle retkelle lähdetään klo 11.30 Lapinjärven Möyrynpään kylästä Ollasbergetin lounaispuolelta. Tapaamispaikka kartalla.

Retki kestää noin kolme tuntia, ja se soveltuu myös perheille. Omilla kyydeillä tulevat voivat halutessaan jäädä alueelle omatoimisesti retkeilemään yhteisen osuuden jälkeen.

Kaikkien retkelle lähtijöiden on syytä huomioida pukeutumisessa loppusyksyn viileä ilma ja kostea metsämaasto. Evästaukoa varten kannattaa ottaa omat eväät mukaan!

Helsingistä järjestetään yhteiskuljetus metsään: lähtö Helsingistä klo 10.00. Paluumatkalle lähdetään n. klo 14.30 ja takaisin Helsingissä ollaan n. klo 16. Yhteyskuljetuksen hinta on 10 euroa / hlö ja 20 euroa / perhe. Jos haluat yhteiskuljetukseen, ilmoittaudu torstaihin 17.11. mennessä Ilkka Hiltuselle (ilkka.hiltunen ät luontoliitto.fi). Tarkka lähtöpaikka ilmoitetaan lähemmin kuljetukseen ilmoittautuneille.

Lämpimästi tervetuloa mukaan retkelle!

Lisätietoja alueesta löytyy Luonto-Liiton metsäryhmän verkkosivustoilta:

Vetoomus

Kartta alueesta

Tiedote syyskuulta

Kuvia alueelta

Lisätietoja retkestä ja alueesta voi kysellä myös Lauri Kajanderilta (Luonto-Liiton metsävastaava): lauri.kajander ät luontoliitto.fi / 045 1179610.

[caption id="attachment_407" align="aligncenter" width="225" caption="Kuva: Lauri Kajander."][/caption]