Sijainti: Pääsivu / Ajankohtaista / Metsätoimintaviikonloppu Espoon Nuuksiossa 5.-6.11.

Metsätoimintaviikonloppu Espoon Nuuksiossa 5.-6.11.

Marraskuinen Nuuksio kutsuu! Luvassa mielenkiintoisia keskusteluja, retkeilyä ja kääpäkartoitusta luonnon helmassa mukavassa seurassa.

Tervetuloa metsäryhmän ja Luonto-Liiton Uudenmaan piirin, LUP:in, järjestämään metsätoimintaviikonloppuun Espoon Nuuksioon Kattilaniemen leirikeskukseen marraskuun ensimmäisenä viikonloppuna 5.-6.11.!

Majoitusta järjestetään leirikeskuksessa, mutta tarvittaessa myös teltoissa. Osallistua voi joko molempina päivinä tai vain osan ajasta. Lauantaina voi valita, osallistuuko päivällä metsäryhmän kokoukseen vai LUP:in järjestämään retkeen (ks. retkimainos lopussa tai LUP:in verkkosivut).

Leirikeskukselta on mahdollista järjestää autokuljetusta Nuuksiontien bussipysäkille sekä lauantaina että sunnuntaina.

Varustelista:
- Kaikki tarvitsevat mukaansa muistiinpanovälineet, avoimen ja kärsivällisen mielen sekä pyyhkeen, jos mielivät launtai-iltana saunaan.
- Ulkoilukelpoiset vaatteet.
- Yöpyjät tarvitsevat lisäksi makuupussin ja henk. koht. tarvikkeet (sekä mahdollisesti makuualustan ja teltan).

OHJELMA

*Lauantai 5.11.*
klo 10.11 Lähtö Espoon asemalta bussilla 85A
klo 10.30-11.30 Kävelyretki metsän läpi Kattilaniemen leirikeskukselle
klo 11.30 Lounas
klo 12.30 Esittelykierros, ohjelman läpikäynti ja ajankohtaiset asiat
klo 13-14 Valtionmaakampanjan julkaisuseminaarin sekä siihen liittyvän tempauksen suunnittelu
klo 14-15 Alustus, keskustelu & metsäryhmän linja poronhoidon ja susien yhteensovittamisesta poronhoitoalueella
klo 15 Kahvi ja välipalaa
klo 16-17 Lapinjärvelle järjestettävän yleisöretken suunnittelua yhdessä LUP:in retkiryhmän kanssa
klo 17-19 Saunat
klo 19 Päivällinen
klo 20 --> Kuvien katselua ja vapaata illanviettoa

*Sunnuntai 6.11.*
klo 9 Aamiainen
klo 10-16 Kääpäkartoitusta läheisellä Selkäkalliolla (luonnonsuojelujärjestöjen kampanjakohde)

Ilmoittautumiset 1.11. mennessä: birthe.weijola [ät] luontoliitto.fi / 050-3239037.

Kerrothan ilmoittautumisen yhteydessä, mihin kaikkeen osallistut, majoitustarpeestasi sekä mahdollisesta erikoisruokavaliostasi. Jos tarvitset tukea matkakuluihin, ole yhteydessä järjestäjiin!

Vaihtoehtoisena päiväohjelmana lauantaina on LUP:in järjestämä metsäretki.

Retki järjestetään yhteistyössä Luonto-Liiton metsäryhmän kanssa: sen jälkeen voi jäädä saunomaan ja syömään Kattilaniemen leirikeskukseen ja samalla tutustua metsäryhmäläisiin. Halukkaat voivat myös osallistua metsäryhmän illanviettoon ja jäädä yöksi. Sunnuntaina 6.11. on mahdollisuus opetella kääpäkartoitusta.

Lähtö lauantaina 5.11. Espoon asemalta klo 10.11 lähtevällä bussilla 85A.

Kuljemme rauhallisesti luontoa tarkkaillen n. klo 10:30-16. Kohteenamme on kansallispuiston tuntemattomampi itäosa sekä Kattilajärven ja Pirttimäen ulkoilualueet, joilla Etelä-Suomen metsäluonto näyttää parhaita puoliaan.

Retki on ilmainen ja suunnattu noin 15-29-vuotiaille. Mukaan tarvitset maastokelpoiset jalkineet, säänmukaiset vaatteet ja sopivasti evästä. Lisätiedot ja ilmoittautumiset: teemu.saloriutta [ät] gmail.com / 050 3247786. Kerrothan ilmoittautuessasi aiotko jäädä syömään ja saunomaan ja/tai yöksi.