Sijainti: Pääsivu / Ajankohtaista / Metsäkartoituskurssi 17.-19.5.

Metsäkartoituskurssi 17.-19.5.

Suosittu Luonto-Liiton metsäryhmän järjestämä metsäkartoituskurssi tulee taas!
Milloin 17.05.2019 18:00 loppuu
19.05.2019 16:00
Missä Nuuksio
Yhteyshenkilön nimi
Lisää tapahtuma kalenteriin vCal
iCal

Metsäkartoituskurssi järjestetään 17.-19.5.2019 pääkaupunkiseudulla, Nuuksiossa.

Kurssilla opetellaan havainnoimaan metsän rakennepiirteitä ja suojeluarvoja, sekä etsimään ja tunnistamaan uhanalaisia ja vanhaa metsää indikoivia eliölajeja. Lajipuolella keskitytään erityisesti kääväkkäisiin, jäkäliin ja sammaliin. Aiempaa kokemusta kurssille osallistumiseksi ei tarvita, innokkuus riittää.

Luonto-Liiton metsäryhmän aktiivit kartoittavat metsiä pääasiassa vapaaehtoisvoimin. Metsäkartoitustoiminnan avulla edistetään luontoarvoiltaan merkittävien metsien suojelua. Kartoitustoiminta on luonnonsuojelua konkreettisimmillaan!

Panostamme tänä vuonna myös kurssin jälkeisiin opinto- ja harjoittelumahdollisuuksiin. Toivommekin, että kurssille tulevat olisivat kiinnostuneita metsäryhmän toiminnasta myös jatkossa ja haluaisivat lähteä tekemään kartoituksia.

Kurssi maksaa Luonto-liiton jäsenille ylläpitomaksun 25 euroa, joka kattaa käytännössä viikonlopun ruoat. Ei-jäsenille kurssin hinta on 60 euroa. Emme kuitenkaan halua, että kukaan joutuu puhtaasti taloudellisen tilanteensa vuoksi jättämään kurssia väliin, joten jos kurssimaksu on sinulle haastava ja haluaisit silti osallistua, ota meihin yhteyttä.

Osa kurssilaisista mahtuu yöpymään sisätiloissa, mutta mukavimmin mahdumme, jos osa osallistujista voi telttailla pihassa.

Ilmoittaudu kurssille tästä linkistä https://drive.google.com/open?id=1HD3f8B16e6gf2FR10NTeVk2TDexH_WxQvnrwaAcsJDI tiistaihin 23.4. mennessä.

Saat keskiviikkona 24.4. vahvistuksen kurssille pääsystä sekä muut käytännön infot.