Sijainti: Pääsivu / Ajankohtaista / Metsäkartoituskurssi 1.-3.10.21

Metsäkartoituskurssi 1.-3.10.21

Nuuksiossa järjestettävä metsäkartoituksen peruskurssi.
Milloin 01.10.2021 16:00 loppuu
03.10.2021 15:00
Yhteyshenkilön nimi
Lisää tapahtuma kalenteriin vCal
iCal

Kurssilla opetellaan havainnoimaan metsän rakennepiirteitä ja suojeluarvoja, sekä etsimään ja tunnistamaan uhanalaisia ja vanhaa metsää indikoivia eliölajeja. Lajipuolella keskitytään erityisesti kääväkkäisiin, jäkäliin ja sammaliin. Lisäksi kurssilla puhutaan metsiensuojelun eri keinoista ja aktivismista.

Luonto-Liiton metsäryhmän aktiivit kartoittavat metsiä pääasiassa vapaaehtoisvoimin. Metsäkartoitustoiminnan avulla edistetään luontoarvoiltaan merkittävien metsien suojelua. Kartoitustoiminta on luonnonsuojelua konkreettisimmillaan! Toivomme, että osallistujat olisivat kiinnostuneita metsäryhmän toiminnasta myös jatkossa ja haluaisivat lähteä tekemään kartoituksia.

Kurssi on Luonto-liiton jäsenille ilmainen (jäsenyys maksaa 28 euroa ja liittymällä tuet lasten ja nuorten ympäristötoimintaa). Ei-jäsenille kurssin hinta on 45 euroa. Emme kuitenkaan halua, että kukaan joutuu puhtaasti taloudellisen tilanteensa vuoksi jättämään kurssia väliin, joten jos kurssimaksu on sinulle haastava ja haluaisit silti osallistua, ota meihin rohkeasti yhteyttä.
Suosittelemme kurssilla telttamajoitusta, mutta halutessaan osa kurssilaisista mahtuu yöpymään sisätiloissa.
Ilmoittaudu kurssille 1.9. mennessä täyttämällä tämä lomake.
Seuraamme koronatilannetta ja teemme kurssijärjestelyt vallitsevan tilanteen mukaisesti.