Sijainti: Pääsivu / Ajankohtaista / Helsinki: Tule lähettilääksi metsäaiheiselle koulukiertueelle!

Helsinki: Tule lähettilääksi metsäaiheiselle koulukiertueelle!

Kiinnostavatko sinua metsäkysymykset ja metsiensuojelu? Kouluttaudu lähettilääksi metsäaiheiselle koulukiertueelle!

Luonto-Liiton Metsälähettiläät kiertävät Helsingin yläkouluissa tutustuttamassa oppilaita suomalaisen uhanalaisen metsäluonnon saloihin, metsiensuojelun keskeisiin teemoihin ja yläkouluikäisen vaikutusmahdollisuuksiin erilaisten harjoitusten avulla ja yhdessä keskustellen.

Vierailut ajoittuvat lokakuun viikoille 38-43 (19.9.-28.10.2011). Kiertue järjestetään osana Youth and Environment Europen metsäkampanjaa YK:n metsävuoden puitteissa. Kouluvierailijoille maksetaan matkakulut.

Metsälähettiläskoulutus järjestetään 17.-18.9. Helsingissä Nuorten luontotalolla, Mechelininkatu 36. Koulutus on lähettilääksi ryhtyville maksuton.

Metsälähettilään ei tarvitse olla metsäasiantuntija. Kiinnostus metsäasioita kohtaan ja halu tarjota oppilaille uusia näkökulmia riittävät. Lähettiläät saavat käyttöönsä Luonto-Liiton uudistetun metsäopetusmateriaalin sekä Metsän ääni -oppaan.

Ilmoittautumiset lähettilääksi keskiviikkoon 14.9. mennessä osoitteeseen birthe.weijola(ät)luontoliitto.fi. Kerro ilmoittautuessasi lyhyesti miksi haluat metsälähettilääksi ja kuinka monta tunteja olet valmis pitämään. Ilmoita myös mahdollinen ruokavaliosi koulutusta varten. Lähtökohtaisesti tarjolla on vegaani/kasvisruokaa.

Koulutuksesta ja lähettilästunneista on mahdollista saada työtodistus. Myös edellisinä vuosina koulutusta saaneet metsälähettiläät voivat osallistua kiertueeseen.

Lisätiedot:
Birthe Weijola