Search results

6 hakutulos(ta) sopii hakuehtoihin.
Filter the results.
Sisältötyyppi

Uudemmat kuin

Sort by relevance · date (newest first) · alphabetically
Lausunto Itä-Lappiin perustettavia valtion luonnonsuojelualueita koskevista asetusluonnoksista
Luonto-Liitto esittää parannuksia Itä-Lappiin perustettavien valtion luonnonsuojelualueiden rajauksiin.
Lausunto Metsähallituksen luonnoksesta Etelä-Suomen luonnonvarasuunnitelmaksi
Suunnitelmaluonnokseen on kirjattu paljon toimia, joilla on merkitystä luonnon monimuotoisuuden turvaamisessa. Suuri ongelma on kuitenkin, että käytännössä kaikki mitattavat konkreettiset tavoitteet näiltä toimilta puuttuvat.
Lausunto ympäristönsuojelulain uudistuksesta
Luonto-Liitto kiittää ministeriötä lausuntapyynnöstä ja toteaa lausuntonaan seuraavaa.
Metsäryhmä
Luonto-Liiton metsäryhmä edistää metsiensuojelua koko maassa Hangosta Utsjoelle ja myös Suomen lähialueilla. Kartoitamme arvokkaita metsäalueita, kirjoitamme suojeluesityksiä, osallistumme aktiivisesti metsäpolitiikkaan sekä ympäristöjärjestöjen yhteiseen metsäkampanjointiin. Lisäksi järjestämme kursseja, retkiä, leirejä ja mielenosoituksia sekä kouluille metsäopetusta. Liity kirjavaan joukkoomme ja pelasta Suomen metsät! Ryhmä tekee työtä arvokkaiden luontoalueiden suojelemiseksi ja estää metsä- ja suoluonnon kannalta tuhoisia maankäyttöhankkeita. Metsien monimuotoisuutta uhkaa erityisesti metsätalous, mutta monilla alueilla myös esimerkiksi rakentamispaineet. Metsäryhmä kerää tietoa ja kouluttaa, ottaa kantaa ja osallistuu metsäkeskusteluun. Jokainen arvokkaan metsän hakkuu on liikaa.
Kansallisomaisuus turvaan - valtion maiden suojeluesitys
Luontojärjestöt julkaisivat syksyllä 2012 mittavan suojeluesityksen valtion omistamista arvokkaista metsä- ja suoalueista. Kansallisomaisuus turvaan -esitykseen on rajattu yli 500 kohdetta, yhteispinta-alaltaan n. 150 000 hehtaaria.
Located in Miksi suojella metsää? / Suojeluesityksiä
Metsäkartoituskurssi Nuuksiossa 12.-14.5.2017