Sijainti: Pääsivu / Materiaalit / Kirjat

Luonnonsuojeluun ja ympäristöpolitiikkaan liittyviä teoksia

Tuotteita voi tilat tilauslomakkeella tai sähköpostilla osoitteesta materiaalit[ät]luontoliitto.fi

Merenranta kutsuuTietoa ja luovaa tekemistä Suomenlahden rannoilla retkeileville

Merenranta-kutsuu-kansi

Helsingin kaupungin ympäristökeskuksen ja Luonto-Liiton opaskirja Merenranta kutsuu – Tietoa ja luovaa tekemistä Suomenlahden rannalla retkeileville innostaa tutkimaan merenrantoja ja tarjoaa tietoa ja toimintavinkkejä. Samalla se on rantakasvio, lintu- ja kivilajiopas, sen avulla voi opetella Suomenlahden kalat tai vaikkapa kaupunkiympäristön lokkilajit. Ympäristöstään huolehtiva saa tietoa mikroroskaantumisesta ja voi kerrata tietojaan Itämeren valuma-alueesta. Levät, simpukat ja äyriäiset sekä hämmästyttävän kaunis plankton tulevat oppaan avulla tutuiksi.

Lataa ilmainen nettiversio tai tilaa maastokäyttöön soveltuva retkiopas.

Hinta 10€

Kuukkelin kaltaiset

Kuukkelin kaltaiset -lintuharrastusopas

Kuukkelin kaltaiset -lintuharrastusopas johdattaa lintuharrastuksen saloihin. Kirja opettaa kuinka pääset alkuun lintuharrastuksessa, millaiset välineet tarvitset ja missä ja milloin kannattaa retkeillä. Opas esittelee myös keskeisimmän lintukirjallisuuden. Hyviä vinkkejä myös luontokerhojen vetäjille ja opettajille. 66 sivua.

Hinta 10€

Luonto-Liiton historia 1943-1998

Historiikki

Jyrki Heimonen ja Jani Kaaro (toim.): Luonto-Liiton historia 1943-1998 - Jatkosodan varjosta Jerisjärven tielle, 240 sivua, sidottu, mv duotone-painettu

Luonto-Liiton maineikas historia alkaa neljäkymmentäluvun alkupuolelta. Mukaan mahtuu kaikki suomalaisesta luonnonsuojelusta nykypäivään. Tämä kirja ei ole ainoastaan odotettu ja tervetullut, se on myös pakko saada!

Nyt vain postikulujen hinnalla (alk. 12€).