Sijainti: Pääsivu

Luonto-Liiton Keski-Suomen piiri

Vaikuta! - Kuva- ja kirjoituskilpailu

Vaikuta! - kuva- ja kirjoituskilpailussa menestyneille jaetaan palkinnot ja kunniamaininnat Jyväskylän kaupungin pääkirjastolla (1. krs. pieni lava) la 5.12.2020 klo 13 alkaen. Tilaisuudessa mukana mm. kirjailija Roope Lipasti, joka toimii kirjallisten töiden tuomaristossa. Palkintojenjakotilaisuuden jälkeen kirjaston toisessa kerroksessa avataan kilpailutöistä koostettu näyttely, jota voi käydä ihailemassa vuoden loppuun saakka.
Tilaisuudessa on maskisuositus ja pyrimme pitämään asianmukaiset turvavälit. Palkintojenjako striimataan Kessun instagramiin (IG : kessu_luontoliitto) ja näin ollen etäosallistuminen on mahdollista.

Kilpailua sponsoroi :
Keskisuomalainen, Laajis, Jyväskylän kaupungin teatteri, Taidetarvikeliike Artlo ja Ruohonjuuri.

Lisätietoja : Inka Vesala p. 041 4409099

Mistä on kyse?

Luonto-Liiton Keski-Suomen piiri järjestää avoimen kuva- ja kirjoituskilpailun kaikille alle 30-vuotiaille lapsille ja nuorille. Kilpailun teemana on vaikuttaminen ja ympäristö. Miten saat äänesi kuuluviin? Miten voit vaikuttaa lähiympäristöösi? Yksin vai yhdessä? Mielipidekirjoituksella vai mielenosoituksella? Minkälaisia mielikuvia vaikuttaminen sinussa herättää? Kirjoita runo, lyhyt tarina, piirrä tai maalaa kuva tai ota valokuva vaikuttamisesta tai siitä mitä vaikuttaminen sinulle merkitsee. Kilpailuaika on lokakuu 2020.

Lisätietoja ja kilpailusäännöt löydät täältä!

Luonto-Liiton Keski-Suomen piiri eli Kessu järjestää monenlaista toimintaa luonnonystäville Jyväskylän ja muun Keski-Suomen alueella.

kessu2

Seikkailemme luonnon helmassa retkien, leirien ja kerhojen merkeissä. Lisäksi järjestämme koko perheen tapahtumia, joissa touhuamme yhdessä luonnon hyväksi hauskaa pitäen ja uutta oppien.

Ympäristökasvatus on meille tärkeää, ja kaikki lapset ovat tervetulleita luontokerhoihimme, leireillemme ja tapahtumiimme oppimaan luonnon ihmeistä ja sen suojelun tärkeydestä. Tulevia tapahtumia voit käydä katsastamassa kalenterissamme. Meitä kannattaa seurata myös Twitterissä, Instagramissa ja Facebookissa, missä kerromme tapahtumista ja muista ajankohtaisista meiningeistä.

Kasvatuksellisen toiminnan lisäksi teemme käytännön suojelutyötä ja otamme kantaa ajankohtaisiin päätöksiin tarpeen vaatiessa. Meille on tärkeää pysyä perillä Keski-Suomen luonnon tilasta, toimia sen suojelun hyväksi ja innostaa ihmisiä nauttimaan luonnosta. Jos oman lähiluontosi tilanne huolestuttaa sinua ja haluaisit toimia sen hyväksi, voit olla yhteydessä meihin.

Minkälaista ympäristötoimintaa sinä haluaisit Keski-Suomen alueelle? Kerro se meille, tai mikä vielä parempaa, tule itse mukaan tekemään yhdessä. Kessu on tekijöidensä näköinen : Kaikki ovat tervetulleita, ja muutos lähtee pienestä!

Seuraa meitä TwitterissäInstagramissa

ja Facebookissa!