Sijainti: Pääsivu / Liity / 816 uhanalaista

816 uhanalaista

Suomen metsät ovat 816 uhanalaisen lajin tärkein elinympäristö. Tule mukaan Luonto-Liiton jäseneksi puolustamaan arvokasta luontoamme! Tavoitteena on että saamme vuoden 2017 aikana yhtä monta uutta jäsentä kuin metsälajeissa on uhanalaisia – 816.

Lisääntyvät hakkuut yksipuolistavat metsiä ja hävittävät elinympäristöjä metsiin sopeutuneilta eläimiltä, kasveilta, hyönteisiltä, sieniltä ja muilta eliöryhmiltä. Tiesitkö, että Suomen ensisijaisesti metsissä elävistä lajeista jo 816 on uhanalaisia eli vaarassa hävitä maastamme? Esittelemme tänä vuonna eri kanavissamme metsien uhanalaisia. Löydät somepostaukset aihetunnisteella #816uhanalaista.

Tärkeimmät syyt metsälajien uhanalaistumiseen ovat lahopuun, vanhojen metsien ja kookkaiden puiden väheneminen, metsien uudistamis- ja hoitotoimet sekä puulajisuhteiden muutokset

Luonto-Liitto edistää metsien ja niiden asukkaiden suojelua, sekä rakentaa lasten ja nuorten luontosuhdetta. Suojellaan yhdessä suomalaista luontoa ja nautitaan sen antimista esimerkiksi retkeilemällä. Yhdessä meissä on voimaa!

Tule mukaan ja liity jäseneksi!

Lue lisää uhanalaisista lajeista Nuorten Luonnon sivuilta:

Lahokaviosammal

Töyhtötiainen ja hömötiainen