Sijainti: Pääsivu / Vieraslajitalkoot

Vieraslajitalkoot

HUOM! Aiempi 21.6. talkoot peruttu helteen vuoksi. Tervetuloa kaikille avoimiin talkoisiin Iidesjärvelle!
Vieraslajitalkoot

Taustakuva: Susanna Soisalo

Milloin 28.06.2021 13:00 loppuu
05.07.2021 15:00
Missä Vuohensillankatu 18, Tampere
Yhteyshenkilön nimi
Lisää tapahtuma kalenteriin vCal
iCal

Suojellaan yhdessä lähiluontoa!
Vieraslajitalkoissa kitketään jättipalsamia Iidesjärven Palvaanniemessä Tampereella. Mukaan tarvitset kumisaappaaet, työkäsineet sekä ulkotyövaatteet, joissa on helppo liikkua. Luontoliitto tarjoaa talkooevästä, mehua ja hyttyskarkotetta.
Tapaamispaikka: Vuohensillankadun varressa olevan, matalan ja vihreäkattoisen tiilirakennuksen vieressä.
Päivämäärät: maanantait 21.6., 28.6. ja 5.7. klo 13-15
Ilmoittautuminen: ei ole, saavu vain paikalle (ilman koronan oireita).
Esteellisyys: Palvaanniemi on paikoin vetistä ja tiheäkasvuista aluetta, jolla on kaatuneita puita kulkureitillä.
Miksi kitkemme jättipalsamia? Jättipalsami voi muodostaa laajoja yhden lajin kasvustoja, jotka vievät tilaa alkuperäiseltä kasvillisuudelta heikentäen kasvilajiston monimuotoisuutta. Jättipalsami voi uhata uhanalaisia tai taantuvia kasvilajeja, sillä jättipalsamia esiintyy myös luonnonsuojelullisesti arvokkailla paikoilla, luonnonsuojelualueilla sekä uhanalaisten kasvien esiintymien läheisyydessä. Isoilla, hyönteisiä houkuttelevilla kukillaan se kilpailee pölyttäjistä alkuperäisen kasvillisuuden kanssa. Lisäksi jättipalsami voi vähentää selkärangattomien eläinten määrää niin maassa kuin maan päälläkin. (vieraslajit.fi)
Tervetuloa mukaan!

Lisätietoja tästä tapahtumasta...

« elokuu 2021 »