Sijainti: Pääsivu / Toiminta / Työpaikat

Työpaikat

Luonto-Liiton Hämeen piirin toiminta tarjoaa työmahdollisuuksia ympäri vuoden. Leirit ja kerhot tarvitsevat innostavia ja ympäristöasioista kiinnostuneita ohjaajia.

Kaikkea ei tarvitse osata valmiiksi. Tarjoamme mm. leirin- ja kerhonohjaajakursseja. Lähde oppimaan uutta tai hyödynnä valmista osaamistasi!

OTA ROHKEASTI YHTEYTTÄ ja kerro, minkälaista osaamista sinulla on tai minkälaisia taitoja haluaisit tulla hiomaan.

Leirityöntekijät

Luonto-Liitto järjestää leirejä koulujen loma-aikoina, jolloin on myös tarve leiriohjaajille. Jokaisella leirillä on kaksi leirijohtajaa ja tarvittava määrä leiriohjaajia.

Johtajalta edellytämme vähintään 18 vuoden ikää, Luonto-Liiton leiriohjaajakoulutuksen tai vastaavan käymistä, kiinnostusta luontoon ja lasten/nuorten kanssa toimimiseen, organisointikykyä, kykyä kantaa vastuu leirin ohjelman suunnittelusta ja leirin toteutuksesta. Soveltuva koulutus, luonnontuntemus, ea-taidot, kädentaidot ja erätaidot katsotaan eduksi.

Leireille otetaan 2 johtajaa/leiri. Palkkio 70€/pv

Ohjaajalta edellytämme vähintään 16 vuoden ikää, Luonto-Liiton leirinohjaajakurssin tai vastaavan käymistä, kiinnostusta luontoon ja kykyä toimia lasten kanssa. Ohjaajat osallistuvat leirin suunnitteluun ja vastaavat osaltaan leirin toteutuksesta. Luonnontuntemus, ea-taidot, kädentaidot ja erätaidot katsotaan eduksi.

Päivä- ja telttaleireille otetaan 3-5 ohjaajaa/leiri. Perheleireille 1 ohjaaja/leiri. Palkkio 50€/pv.

Leireille voidaan ottaa myös alle 16-vuotiaita apuohjaajiksi, jolloin emme maksa palkkiota eikä apuohjaaja ole vastuussa leiriläisistä, mutta täysi ylläpito ja rutkasti kokemusta tarjolla. Apuohjaaja auttaa muuta leiritiimiä leirin suunnittelussa ja toteutuksessa sekä on leiriläisten seurana.

Leirikokilta edellytämme vähintään 18 vuoden ikää, kokemusta lapsiystävällisen vegaanisen ruuan valmistuksesta, erikoisruokavalioista ja allergioista. Kokki suunnittelee, hankkii ja valmistaa leirin ruuat. Soveltuva koulutus, hygieniapassi ja ajokortti katsotaan eduksi.

Leirille otetaan 1 kokki/leiri. Palkkio 70€/pv. Kokkia haetaan vain nuorten-, aikuis-, teltta- ja perheleireille.

Leireille voidaan ottaa myös vähintään 16- vuotiaita apukokkeja, jolloin emme maksa palkkiota, mutta täysi ylläpito ja rutkasti kokemusta tarjolla. Apukokki avustaa leirikokkia ruuanvalmistuksessa ja keittiön siistinä pitämisessä.

Talvileirille työntekijöitä haetaan loppusyksystä ja kesän työntekijöiden rekrytointi aloitetaan alkuvuodesta. Haun aukeamisesta tiedotetaan somekanavissamme ja näillä sivuilla.

LISÄTIEDOT: lhp@luontoliitto.fi

Kerho-ohjaaja

Kerhot kestävät ainakin yhden syys- tai kevätlukukauden ajan, jolloin kerho kokoontuu pääsääntöisesti kerran viikossa. Jos haluat aloittaa kerhon ohjaamisen esimerkiksi lähikoulullasi tai -metsässä, ota yhteyttä.

Luontokerhon vetäminen on arvokasta työtä, jossa voi tuntea tekevänsä töitä tulevaisuuden – niin lasten kuin ympäristön eteen. Maksamme kerho-ohjaajille palkan ohjatuista kerhokerroista.

Kerho-ohjaajat suunnittelevat ja valmistelevat ohjelman itse, ja ohjelma saa olla heidän näköisensä – luovuus siis kunniaan! Myös valmista materiaalia on saatavilla, ja piirissä on paljon innokkaita ympäristökasvatusihmisiä, joten yksin et kerhosi kanssa jää. Saat apua myös kerhon perustamiseen.

Luontokerhonohjaajille järjestetään koulutusta ympäri Suomen. Kurssilla perehdytään kerhon perustamiseen ja ohjaamiseen, ohjelman suunnitteluun ja ympäristökasvatuksen perusteisiin. Muiden piirien tarjoamia koulutuksia löydät Luonto-Liiton sivuilta. Seuraa myös ilmoitteluamme näillä sivuilla ja somekanavissamme.

Jos luontokerhon ohjaaminen kiinnostaa, ota rohkeasti yhteyttä! Facebookissa, Instagramissa tai sähköpostilla lhp@luontoliitto.fi

« syyskuu 2020 »
syyskuu
Uusien ilta 02.10.2020 18:00 — Sorsapuisto