Sijainti: Pääsivu / Toiminta / Retkikurssi

Yhteyshenkilön puhelinnumero 0402211238
Lisää tapahtuma kalenteriin vCal
iCal

Maukas retkiruoka, hyvin suunniteltu reitti ja itselle sopivat varusteet tekevät retkeilystä nautintoa. Luonto-Liiton Hämeen piirin online-kurssilla opit nämä ja muut retkeilyn perustaidot rennossa ja innostavassa ympäristössä!

Ma 20.9. klo 17-20 Ruoanlaitto ja tulenteko

Opi valmistamaan lämmintä, maukasta ja täyttävää ruokaa retkioloissa erilaisilla välineillä, suunnittelemaan eväät niin päiväretkelle kuin pitkälle vaelluksellekin ja tekemään tulet helposti ja vastuullisesti. Näillä vinkeillä ei turha nälkä enää vaivaa, ja pääset nauttimaan nuotion lämmöstä.

Ma 27.9. klo 17-20 Turvallista retkeilyä

Vältä paniikki, tunnista riskit ja varaudu vaaroihin! Opi pakkaamaan EA-laukku, suunnittelemaan sopivia reittejä ja retkeilemään turvallisesti yksin ja ryhmässä. Jatkossa selviydyt retkeilyn haasteista kunnialla, aina rasitusvammoista lumivyöryihin ja eksymisestä vesistöjen ylittämiseen.

Ma 4.10. klo 17-20 Retkivarusteet ja niiden huolto

Valitse, pakkaa, säilytä ja huolla varusteesi oikein! Opi varustautumaan erilaisiin vuodenaikoihin, maastoihin ja sääolosuhteisiin sekä pitämään hyvää huolta tavaroistasi. Märät varpaat, liian painavat rinkat ja vuotavat teltat saavat jäädä historiaan.

La 9.10. Retkitaidot käyttöön -päiväretki

Kurssisarjan loppuhuipennus eli retki, jolla pääset testaamaan uusia taitojasi! Teemme tulet, laitamme ruokaa, kokeilemme varusteita ja harjoittelemme kartan lukua ja muita retkeilytaitoja yhdessä. Kohde ja aikataulut tarkentuu.

Retkikurssi on suunnattu n. 15-29-vuotiaille. Kurssi-illat vetää Kaisa Mikkola. Luennot toteutetaan etäyhteydellä ja voit osallistua koko kurssille tai vain yksittäiselle luennolle. Kurssi-illat ovat maksuttomia. Kurssisarjan päätteeksi voit lähteä mukaan päiväretkelle, jossa päästään testaamaan kurssilla opittuja taitoja!

Ilmoittaudu retkikurssille tästä

« syyskuu 2021 »
syyskuu
Nuorten ympäristötoiminnan tila 21.09.2021 18:00 - 19:30 — Monitoimitalo 13