Sijainti: Pääsivu / Toiminta / Retket

Retket

RETKIRYHMÄ

Olemme koonneet loppuvuodesta 2021 alkaen retkeilystä kiinnostuneiden nuorten ja nuorten aikuisten verkostoa. Ryhmän tarkoituksena on kerätä yhteen samanhenkisiä ihmisiä, joiden voimin ideoidaan ja toteutetaan yhdessä erilaisia retkiä. Mukaan ovat tervetulleita kaikki (noin) 16-29-vuotiaat!

Talven aikana olemme tehneet lähiretkiä Tampereella Hervantajärvelle, Kirskaanniemeen sekä Kaukajärvelle. Alkuvuodelle on suunnitteilla retki Isojärven kansallispuistoon sekä viikonlopun kestävä yhteisretki Luonto-Liiton Varsinais-Suomen piirin retkiryhmän kanssa. Lisäksi suunnitelmissa on lumikenkäilyn tai retkiluistelun kokeilua. Monenlaista tekemistä on siis ohjelmassa! Ryhmästä voi kysellä seuraa myös luistelemaan, hiihtämään tai melkeimpä mihin vaan.

Retkitoiminnassa on mahdollista oppia uusia taitoja ja jakaa muille omaa osaamista, sillä mukana on niin kokeneita retkeilijöitä kuin vasta-alkajiakin. Ennen kaikkea kuitenkin vietetään mukavaa aikaa luonnossa hyvällä porukalla. Retkillä otetaan rennosti, eikä pyritä suorittamaan tai kilpailemaan.

Ryhmän yhteyksistä Luonto-Liiton Hämeen piirille vastaa Milja, joka toimii myös yhdistyksen hallituksessa. Luonto-Liitolta on mahdollista lainata retkille mukaan varusteita, esim. retkikeittimiä ja ensiaputarvikkeita. Retkiryhmässä ei kuitenkaan ole kyse ohjatusta harrastustoiminnasta, vaan ryhmäläiset suunnittelevat retket ja muut puuhat oman mielenkiintonsa mukaisesti. Kaikki pääsevät siis osallistumaan omien toiveidensa mukaisesti!

Ryhmä toimii aktiivisesti WhatsApissa, jossa ehdotetaan seuraavia retkikohteita sekä sovitaan ajankohdat. Jos haluat lisätietoja toiminnasta ja liittyä mukaan ryhmään, laita viestiä Miljalle (040)5044121

MUU RETKITOIMINTA

PERHEET

Järjestämme päiväretkiä lähiluontoon sekä bussiretkiä hieman kauempiin kohteisiin. Keväisin järjestämme perinteisiä koko perheen kevätseurantaretkiä lähiluontoon bongaamaan kevään ensimmäiset sitruunaperhoset ja leskenlehdet! Samalla voi osallistua valtakunnalliseen Kevätseurantaan ja ilmoittaa havainnoistaan.

Retkien ajankohdat ja ilmoittautumisohjeet löydät kalenterista!

NUORET

Nuorille (13–17 v.) on ohjattua retkitoimintaa Ekokipinä-hankkeen kautta. Katso lisätiedot Ekokipinän sivuilta!

« toukokuu 2022 »
toukokuu