Sijainti: Pääsivu / Toiminta / Leirit

Leirit

Syyslomatoimintaa:

Syyslomakerho Kaupissa 18.-22.10.2021

Tervetuloa mukaan Luonto-Liiton Hämeen piirin syyskerhoon! Kerhossa harjoitellaan retkeilyn perustaitoja, tutkitaan luontoa ja leikitään hauskoja leikkejä syksyisessä metsässä. Viikon aikana on luvassa monenlaista luontoaiheista tekemistä ja tutustumista uusiin kavereihin.

Kerho on suunnattu alakouluikäisille, 7-12 vuotiaille. Kerhopäivä vietetään kokonaisuudessaan ulkona ja siihen osallistuu noin 10 kerholaista. Kerhoa ohjaa kaksi koulutettua ohjaajaa sekä vierailevina asiantuntijoina yhteistyökumppanimme Tampereen Luonnontieteellisen museon väkeä. Kerholaisilla tulee olla mukana omat eväät ja sään mukainen vaatetus.

Päivittäinen kerhoaika: klo 10-14

Kokoontumispaikka: Petsamossa, Kaupinkadun ja Koljontien risteyksessä oleva Kunto Kolmosen lähtöpaikka

Kerhomaksu: 50e. Kerhomaksu sisältää ohjelman lisäksi materiaalit sekä tapaturmavakuutuksen

Ilmoittautuminen 10.10. mennessä oheisella lomakkeella:

Vapaita paikkoja voi tiedustella sähköpostitse vielä ilmoittautumisajan jälkeen.

Tulossa myös perheretki, lisätiedot löytyvät Syysloma 2021 sivulta!

******

Seuraavat leirit järjestämme talvilomalla 2022

******

Luonto-Liiton Hämeen piirin leireillä nautitaan luonnosta ja toisten seurasta. Tarjoamme leirejä lapsille, nuorille, aikuisille ja koko perheelle. Haluamme rohkaista leiriläisiä luontoa kunnioittavaan ja ympäristöystävälliseen elämäntapaan sekä iloitsemaan luonnon tarjoamista mahdollisuuksista. Kaikkien leirien ohjelmasta vastaa koulutetut ohjaajat, joiden opastuksella tutkitaan luonnonihmeitä, askarrellaan, leikitään, opetellaan retkeilytaitoja ja nautitaan iloisesta leiritunnelmasta.

Leirejä järjestetään koulujen loma-aikoina kesällä, syksyllä ja talvella. Leirien hinta sisältää ruokailut, vakuutukset ja päiväleirejä lukuunottamatta yhteiskuljetuksen ja majoituksen. Tarjoamamme ruoka on vegaanista.

LASTEN LEIRIT (alakouluikäiset)

Leireillä ollaan luonnossa, sitä tutkitaan, siellä taiteillaan ja siellä leikitään. Ohjelmassa on myös aivan perinteisiä leirijuttuja: pelejä ja leikkejä, nuotion tuijottelua, saunomista, uimista ja syömistä. Leirit kestävät vajaan viikon.

Telttaleirit järjestetään pirkanmaalaisissa leirikeskuksissa. Leiriläiset yöpyvät lähtökohtaisesti teltoissa, mutta kylmillä ilmoilla myös sisämajoitus on mahdollinen.

Päiväleirit toteutetaan kaupunkimaisessa ympäristössä lähiluontokohteisiin tutustuen. Leirit on toteutettu pitkään yhteistyössä museokeskus Vapriikin kanssa, jossa olemme päässeet ihmettelemään museon aarteita myös suljettujen ovien takana. Leiripäivä kestää yleensä 9-16, jonka aikana tarjotaan lämmin lounas ja välipala.

NUORTEN LEIRIT (13-17-vuotiaat)

Leirit järjestetään perinteisesti lähiseudun kansallispuistoissa tai muissa kaunista retkeilymaastoa tarjoavissa paikoissa. Ohjelma suunnitellaan nuorten toiveiden ja kiinnostuksen mukaan. Leirien ohjelmassa voi olla esimerkiksi ympäristötaidetta, retkeilyä, roolipelejä tai keskusteluja ympäristöaiheista, ilmastoahdistuksen käsittelyä, yhteistä kasvisruuan kokkaamista tai musisointia iltanuotiolla.

PERHELEIRIT

Perheleirille ovat tervetulleita lasten kanssa niin vanhemmat, isovanhemmat kuin kummitkin. Pienet lapset pääsevät leirillä tutustumaan luonnon ihmeisiin yhdessä turvallisen ja tutun aikuisen seurassa. Joku nukkuu ensimmäistä kertaa teltassa, toiselle metsäseikkailu on unohtumaton kokemus. Myös isommat lapset ja aikuiset huomioidaan ohjelman suunnittelussa.

LEIRITOIMINTAA YLI 18 VUOTIAILLE

Haluamme mahdollistaa leiritunnelmasta ja yhdessäolon hetkistä nauttimisen myös 18-28 vuotialle. Leireillämme saa hengähtää luonnon helmassa, heittäytyä sammalmättäälle ihmettelemään muurahaisten marssia sekä pysähtyä pohtimaan ja jakamaan ajatuksia, joita luonto ja ympäristöasiat herättää.

Luonto-Liiton leirilupaus

Hyväksytty Luonto-Liiton hallituksen kokouksessa 23.3.2012

« lokakuu 2021 »
lokakuu