Sijainti: Pääsivu / Toiminta / Leirit

Leirit

PÄIVÄLEIRIT 6.-10.6. ja 13.-17.6.

Kesäkivaa luonnossa ja jänniä museoaarteita! Päiväleirien monipuolinen ohjelma vie leiriläiset tutustumaan Luonnontieteellisen museon kokoelmiin sekä tutkimaan lähiluontokohteita ja niiden eliö- ja kasvikuntaa unohtamatta tietenkään leikkejä, pelejä, askarteluita ja eväitä :)

Leirit on suunnattu alakouluikäisille, 7-12 vuotiaille. Leiripäivä vietetään osittain museokeskus Vapriikin tiloissa ja osittain ulkona lähiluontokohteissa. Leirille osallistuu noin 30 leiriläistä. Leirit järjestetään yhteistyössä Tampereen Luonnontieteellisen museon kanssa.

Päivittäinen leiriaika: klo 9-16

Leirimaksu: 140e, 120e/Luonto-Liiton jäsenet.

Leirimaksu sisältää ohjelman lisäksi lounaan ja välipalan, materiaalit, bussimatkat luontokohteisiin sekä tapaturmavakuutuksen.

Ilmoittautuminen leireille 12.5. mennessä oheisella lomakkeella: https://forms.office.com/r/ezwuLXiFiB

TELTTALEIRI 27.6.-1.7.

Ohjelmassa luonnon tutkimista, retkeilyä, kädentaitoja ja hauskaa kesäistä tekemistä. Leiripäivien aikana vietämme mukavaa aikaa yhdessä puuhastellen ja luonnon helmassa leikkien. Leiripaikka sijaitsee järven rannalla, joten leirin aikana pääsee myös uimaan, saunomaan ja soutelemaan. Leiripäivän päätteeksi on mukava kokoontua nuotion ääreen musisoimaan ja rauhoittumaan yhdessä.

Leiri järjestetään Vähäsillan leirikeskuksessa, Tampereella. Leirillä majoitutaan omissa teltoissa, mutta sisämajoituskin on mahdollinen. Tampereelta järjestetään yhteiskuljetus.

Alakouluikäisille, 7-12v

Leirimaksu: 160e, 140e/ Luonto-Liiton jäsenet

Leirimaksu sisältää ohjelman lisäksi ruuat, majoituksen, materiaalit, yhteiskuljetuksen Tampereelta sekä tapaturmavakuutuksen.

Yhteiskuljetuksen lähtö maanantaina Nalkalantorilta klo 10, paluu samaan paikkaan perjantaina noin klo 15.30.

Ilmoittautuminen 2.6. mennessä oheisella lomakkeella: https://forms.office.com/r/cET64ruBWw

PERHELEIRI 1.-3.7.

Perheleiri tarjoaa innostavaa tekemistä kaikenikäisille perheenjäsenille; luonnontarkkailua, yhdessäoloa, leikkiä ja kesän iloja. Touhukkaan ohjelman vastapainoksi on tarjolla myös rauhallisempaa puuhaa sekä aikuisten ja lasten omaa ohjelmaa.

Leirimaksu: perusmaksu 120e/perhe tai 100e/perhe, jos perheessä joku on Luonto-Liiton jäsen. Sekä leiriläismaksu 30e/hlö.

Yhteiskuljetuksen lähtö perjantaina Nalkalantorilta klo 14, paluu samaan paikkaan sunnuntaina noin klo 15.30.

Ilmoittautuminen 8.6. mennessä oheisella lomakkeella: https://forms.office.com/r/dgs5pYwsCi

RETKITAIDOT HALTUUN! -VIIKONLOPPU KINTULAMMIN MAJALLA 8.-10.7.

PERUTTU!

Opetellaan yhdessä suunnistamaan, tekemään tulet, laittamaan ruokaa retkikeittimillä ja avotulella sekä suunnittelemaan ja valmistautumaan retkelle lähtöön. Otetaan haltuun Kintulammin huikeat retkeilymaastot! Iltaisin saunotaan ja fiilistellään kesäiltoja nuotiolla sekä nautitaan tietenkin koko viikonlopun ajan luonnosta ja toistemme seurasta.

Eikä haittaa ollenkaan, jos perus retkeilytaidot ovat jo hallussa, pääset jakamaan halutessasi omaakin osaamistasi. Viikonlopun ohjelmaa ei ole ylibuukattu ja tilaa on myös rauhalliselle yhdessäololle sekä ilmoittautuneiden ohjelmatoiveille.

Leirielämää vietetään Kintulammin majalla, Kintulammin retkeilyalueen sydämmessä, jossa nukutaan kerrossängyissä tai halutessa ulkona riippumatossa tai teltassa. Sauna lämpiää iltaisin ja pulahtamaan pääsee järveen.

18-28 vuotiaille

Leirimaksu: 120e, 100e/Luonto-Liiton jäsenet

Mikäli leirimaksu on sinulle liian suuri esim. opiskelun tai työttömyyden vuoksi, myönnämme -25% alennuksen molemmista leirimaksuista.

Leirimaksu sisältää ohjelman lisäksi ruuat, majoituksen, materiaalit sekä tapaturmavakuutuksen. Leirille järjestetään kimppakyytejä.

Leiri alkaa perjantaina klo 17 ja päättyy sunnuntaina klo 15

Ilmoittautuminen 15.6. mennessä oheisella lomakkeella: https://forms.office.com/r/agsFHEu2JT

(vapaita leiripaikkoja voi kysellä vielä ilmoittautumisajan jälkeen jenni.ronkko(at)luontoliitto.fi)

******

Luonto-Liiton Hämeen piirin leireillä nautitaan luonnosta ja toisten seurasta. Tarjoamme leirejä lapsille, nuorille, aikuisille ja koko perheelle. Haluamme rohkaista leiriläisiä luontoa kunnioittavaan ja ympäristöystävälliseen elämäntapaan sekä iloitsemaan luonnon tarjoamista mahdollisuuksista. Kaikkien leirien ohjelmasta vastaa koulutetut ohjaajat, joiden opastuksella tutkitaan luonnonihmeitä, askarrellaan, leikitään, opetellaan retkeilytaitoja ja nautitaan iloisesta leiritunnelmasta.

Leirejä järjestetään koulujen loma-aikoina kesällä, syksyllä ja talvella. Leirien hinta sisältää ruokailut, vakuutukset ja päiväleirejä lukuunottamatta yhteiskuljetuksen ja majoituksen. Tarjoamamme ruoka on vegaanista.

LASTEN LEIRIT (alakouluikäiset)

Leireillä ollaan luonnossa, sitä tutkitaan, siellä taiteillaan ja siellä leikitään. Ohjelmassa on myös aivan perinteisiä leirijuttuja: pelejä ja leikkejä, nuotion tuijottelua, saunomista, uimista ja syömistä. Leirit kestävät vajaan viikon.

Telttaleirit järjestetään pirkanmaalaisissa leirikeskuksissa. Leiriläiset yöpyvät lähtökohtaisesti teltoissa, mutta kylmillä ilmoilla myös sisämajoitus on mahdollinen.

Päiväleirit toteutetaan kaupunkimaisessa ympäristössä lähiluontokohteisiin tutustuen. Leirit on toteutettu pitkään yhteistyössä museokeskus Vapriikin kanssa, jossa olemme päässeet ihmettelemään museon aarteita myös suljettujen ovien takana. Leiripäivä kestää yleensä 9-16, jonka aikana tarjotaan lämmin lounas ja välipala.

NUORTEN LEIRIT (13-17-vuotiaat)

Leirit järjestetään perinteisesti lähiseudun kansallispuistoissa tai muissa kaunista retkeilymaastoa tarjoavissa paikoissa. Ohjelma suunnitellaan nuorten toiveiden ja kiinnostuksen mukaan. Leirien ohjelmassa voi olla esimerkiksi ympäristötaidetta, retkeilyä, roolipelejä tai keskusteluja ympäristöaiheista, ilmastoahdistuksen käsittelyä, yhteistä kasvisruuan kokkaamista tai musisointia iltanuotiolla.

PERHELEIRIT

Perheleirille ovat tervetulleita lasten kanssa niin vanhemmat, isovanhemmat kuin kummitkin. Pienet lapset pääsevät leirillä tutustumaan luonnon ihmeisiin yhdessä turvallisen ja tutun aikuisen seurassa. Joku nukkuu ensimmäistä kertaa teltassa, toiselle metsäseikkailu on unohtumaton kokemus. Myös isommat lapset ja aikuiset huomioidaan ohjelman suunnittelussa.

LEIRITOIMINTAA YLI 18 VUOTIAILLE

Haluamme mahdollistaa leiritunnelmasta ja yhdessäolon hetkistä nauttimisen myös 18-28 vuotialle. Leireillämme saa hengähtää luonnon helmassa, heittäytyä sammalmättäälle ihmettelemään muurahaisten marssia sekä pysähtyä pohtimaan ja jakamaan ajatuksia, joita luonto ja ympäristöasiat herättää.

Luonto-Liiton leirilupaus

Hyväksytty Luonto-Liiton hallituksen kokouksessa 23.3.2012

« heinäkuu 2022 »
heinäkuu