Sijainti: Pääsivu / Toiminta / Leirit

Leirit

Leirikesä 2021

Jokaiselle jotakin - leiritoimintaa kaikille alle 29 vuotiaille. Nappaa paikkasi sinulle sopivalta leiriltä!

KESÄKERHOT

Arboretum/Rantaperkiön kesäkerho 7.-11.6.

Kesän ensimmäisessä kerhossa havainnoidaan luontoa rennosti kesästä nauttien ja otetaan selvää, keitä luonnossa asuu? Kerhon teemana on suomalaiset eläimet ja kasvit ja jokaiselle päivälle on oma lajinsa. Kerhossa leikitään ja tutkitaan lähiympäristöä yhdessä uusien kavereiden kanssa.

Iidesjärven kesäkerho 14.-18.6.

Kerhossa pääsemme tutustumaan monipuoliseen luontoon, jota Iidesjärven rannoilta löytyy. Kerhon ohjelmassa on monipuolista toimintaa ulkona: seikkailua, pelailua, liikuntaa, kädentaitoja, retkeilyä ja luonnon tutkimista. Tutuksi tulevat linnut, kasvit ja ötökät, sekä tietysti kivat kerhokaverit!

Pyynikinharjun kesäkerho 21.-24.6.

Pyynikin kesäkerhossa päästään tutkimaan luontoa kaikki aistit avoinna. Luvassa on mukava viikko, jonka aikana puuhaillaan ja leikitään kavereiden kanssa kesäisissä retkitunnelmissa. Tule mukaan kokemaan uusia elämyksiä luonnon helmassa!

Kesäkerhot on suunnattu alakouluikäisille, 7-12 vuotiaille. Kerhopäivä vietetään kokonaisuudessaan ulkona ja siihen osallistuu noin 10 kerholaista sen hetkisten kokoontumisrajoitusten mukaisesti. Kerhoa ohjaa kaksi koulutettua ohjaajaa sekä vierailevina asiantuntijoina yhteistyökumppanimme Tampereen Luonnontieteellisen museon väkeä. Kerhot korvaavat aikaisemmin järjestämiämme päiväleirejä koronaepidemian aikana.

Päivittäinen kerhoaika: klo 10-14

Kerhomaksu: 50e/ 5 päivän kerho, 40e/ 4 päivän kerho

Kerhomaksu sisältää ohjelman lisäksi materiaalit sekä tapaturmavakuutuksen

Ilmoittautuminen kerhoihin 17.5. mennessä oheisella lomakkeella: https://tinyurl.com/kesakerho2021

TELTTALEIRI 28.6.-2.7.

Ohjelmassa luonnon tutkimista, retkeilyä, kädentaitoja ja hauskaa kesäistä tekemistä. Leiripäivien aikana vietämme mukavaa aikaa yhdessä puuhastellen ja luonnon helmassa leikkien. Leiripaikka sijaitsee järven rannalla, joten leirin aikana pääsee myös uimaan, saunomaan ja soutelemaan. Leiripäivän päätteeksi on mukava kokoontua nuotion ääreen musisoimaan ja rauhoittumaan yhdessä.

Leiri järjestetään Vähäsillan leirikeskuksessa, Tampereella. Leirillä majoitutaan omissa teltoissa, mutta sisämajoituskin on mahdollinen. Tampereelta järjestetään yhteiskuljetus.

Alakouluikäisille, 7-12v

Leirimaksu: 160e, 140e/ Luonto-Liiton jäsenet

Leirimaksu sisältää ohjelman lisäksi ruuat, majoituksen, materiaalit, yhteiskuljetuksen sekä tapaturmavakuutuksen.

Yhteiskuljetuksen lähtö maanantaina Nalkalantorilta klo 10, paluu samaan paikkaan perjantaina noin klo 15.30.

Ilmoittautuminen 7.6. mennessä oheisella lomakkeella: https://tinyurl.com/telttaleiri2021

PERHELEIRI 2.-4.7

Perheleiri tarjoaa innostavaa tekemistä kaikenikäisille perheenjäsenille; luonnontarkkailua, yhdessäoloa, leikkiä ja kesän iloja. Touhukkaan ohjelman lisäksi leirillä myös rauhoitutaan satuhieronnan sekä aikuisten ja lasten oman ohjelman parissa sekä yhdessä iltanuotiolla nautiskellen.

Leirimaksu: perusmaksu 120e tai 100e (jos perheessä joku on Luonto-Liiton tai Suomen luonnonsuojeluliiton jäsen) + 30e/hlö.

Yhteiskuljetuksen lähtö perjantaina Nalkalantorilta klo 14, paluu samaan paikkaan sunnuntaina noin klo 15.30.

Otamme vielä ilmoittautumisia vastaan: https://tinyurl.com/perheleiri2021

NUORTEN YMPÄRISTÖLEIRI 30.7.-1.8

Ympäristötaidetta, seikkailua lähiluonnossa ja pelailua. Rennon leiritekemisen parissa voidaan jutella ja tuulettaa tunteita ympäristö- ja ilmastoasioista ja keksiä yhdessä luovimmat ideat toimintaan ympäristön hyväksi! Leiriltä jokainen saattaa saada uutta kipinää ympäristötoimintaan tai löytää ainakin uusia, samanmielisiä kavereita.

Tehdään nuorten leiristä osallistujiensa näköinen! - sunnuntaina 4.7. järjestetään ennakkotapaaminen, jossa halukkaat pääsevät ideoimaan ja suunnittelemaan leiriohjelmaa yhdessä ohjaajien kanssa. Tai paikalle voi tulla ihan vaan kyselemään leiristä lisää ja tuumimaan, lähtisitkö mukaan! Ota yhteyttä ohjaaja-Anniin p. 040 2211 238, jos olet tulossa!

Leiri järjestetään kartanomaisessa Antaverkan kurssi- ja leirikeskuksessa, Näsijärven rannalla. Leirillä majoitutaan joko yhteisessä isossa sisätilassa kerrossängyissä tai halutessa ulkona teltassa tai vaikkapa riippumatossa.

13-17-vuotiaille

Leirimaksu: 50e

Leirimaksu sisältää ohjelman lisäksi ruoat, majoituksen, materiaalit, yhteiskuljetuksen Tampereelta sekä tapaturmavakuutuksen.

Yhteiskuljetuksen lähtö perjantaina Nalkalantorilta klo 13, paluu samaan paikkaan sunnuntaina noin klo 13.

Leiri on osa Ekokipinä-hankettamme, jota toteutetaan yhteistyössä Tampereen kaupungin nuorisopalveluiden kanssa. Hanke mahdollistaa edullisen leirimaksun!

Ilmoittautuminen on päättynyt.

Lähde mukaan Nuorten retkelle Helvetinjärven kansallispuistoon lauantaina 31.7. Lue lisää ja ilmoittaudu Ekokipinä-hankkeen sivuilta.

VIIKONLOPPULEIRI SEITSEMISEN KANSALLISPUISTOSSA 6.-8.8.

Kiinnostaisiko luonnonrauha, metsäily, ajatusten vaihto ja samanhenkisten ihmisten tapaaminen? Vai haluaisitko vain viettää viikonlopun Seitsemisen kansallispuistossa taatusti hyvässä seurassa?

Olit sitten jo kokenut tai aloitteleva 18-28-vuotias luontoretkeilijä tai ympäristöasioiden pohdiskelija, olet tervetullut mukaan.

Viikonlopun aikana tehdään päiväretkiä kansallispuiston upeissa maisemissa, istutaan iltoja nuotiolla ja opitaan miten luonnossa liikkuminen palauttaa arjen kiireistä. Tiukkojen päiväohjelmien sijaan annetaan tilaa luonnossa olemiselle, yhdessäololle ja keskusteluille. Opitaan toinen toisiltamme.

Leirielämää vietetään Pitkäjärven vanhalla metsätyökämpällä, jossa nukutaan kerrossängyissä tai halutessa ulkona riippumatossa sekä eletään ilman sähköä ja hanavettä. Sauna lämpiää iltaisin ja pulahtamaan pääsee järveen.

18-28 vuotiaille

Leirimaksu: 120e, 100e/Luonto-Liiton jäsenet.

Mikäli leirimaksu on sinulle liian suuri esim. opiskelun tai työttömyyden vuoksi, myönnämme -25% alennuksen molemmista leirimaksuista.

Leirimaksu sisältää ohjelman lisäksi ruuat, majoituksen, materiaalit sekä tapaturmavakuutuksen. Leirille järjestetään kimppakyytejä.

Leiri alkaa perjantaina klo 16 ja päättyy sunnuntaina klo 14 (lopetusaika voi vielä hieman muuttua)

Vielä muutama vapaa paikka: Ilmoittaudu heti (viim. 30.7. mennessä) oheisella lomakkeella: https://tinyurl.com/viikonloppuleiri2021

Huom. Kimppakyydit toistaiseksi täynnä. Jos sinulla ei ole autoa käytettävissä, kysy tilannetietoa: puh. 0402211238.

KORONATIEDOTE: Seuraamme epidemian etenemistä ja viranomaisten määräyksiä ja suosituksia. Valitettavasti saatamme joutua perumaan tapahtuman lyhyelläkin varoitusajalla, mikäli epidemiatilanne ja rajoitustoimet niin vaativat. Ilmoittautuneille tiedotetaan mahdollisista muutoksista.

******

Luonto-Liiton Hämeen piirin leireillä nautitaan luonnosta ja toisten seurasta. Tarjoamme leirejä lapsille, nuorille, aikuisille ja koko perheelle. Haluamme rohkaista leiriläisiä luontoa kunnioittavaan ja ympäristöystävälliseen elämäntapaan sekä iloitsemaan luonnon tarjoamista mahdollisuuksista. Kaikkien leirien ohjelmasta vastaa koulutetut ohjaajat, joiden opastuksella tutkitaan luonnonihmeitä, askarrellaan, leikitään, opetellaan retkeilytaitoja ja nautitaan iloisesta leiritunnelmasta.

Leirejä järjestetään koulujen loma-aikoina kesällä, syksyllä ja talvella. Leirien hinta sisältää ruokailut, vakuutukset ja päiväleirejä lukuunottamatta yhteiskuljetuksen ja majoituksen. Tarjoamamme ruoka on vegaanista.

LASTEN LEIRIT (alakouluikäiset)

Leireillä ollaan luonnossa, sitä tutkitaan, siellä taiteillaan ja siellä leikitään. Ohjelmassa on myös aivan perinteisiä leirijuttuja: pelejä ja leikkejä, nuotion tuijottelua, saunomista, uimista ja syömistä. Leirit kestävät vajaan viikon.

Telttaleirit järjestetään pirkanmaalaisissa leirikeskuksissa. Leiriläiset yöpyvät lähtökohtaisesti teltoissa, mutta kylmillä ilmoilla myös sisämajoitus on mahdollinen.

Päiväleirit toteutetaan kaupunkimaisessa ympäristössä lähiluontokohteisiin tutustuen. Leirit on toteutettu pitkään yhteistyössä museokeskus Vapriikin kanssa, jossa olemme päässeet ihmettelemään museon aarteita myös suljettujen ovien takana. Leiripäivä kestää yleensä 9-16, jonka aikana tarjotaan lämmin lounas ja välipala.

NUORTEN LEIRIT (13-17-vuotiaat)

Leirit järjestetään perinteisesti lähiseudun kansallispuistoissa tai muissa kaunista retkeilymaastoa tarjoavissa paikoissa. Ohjelma suunnitellaan nuorten toiveiden ja kiinnostuksen mukaan. Leirien ohjelmassa voi olla esimerkiksi ympäristötaidetta, retkeilyä, roolipelejä tai keskusteluja ympäristöaiheista, ilmastoahdistuksen käsittelyä, yhteistä kasvisruuan kokkaamista tai musisointia iltanuotiolla.

PERHELEIRIT

Perheleirille ovat tervetulleita lasten kanssa niin vanhemmat, isovanhemmat kuin kummitkin. Pienet lapset pääsevät leirillä tutustumaan luonnon ihmeisiin yhdessä turvallisen ja tutun aikuisen seurassa. Joku nukkuu ensimmäistä kertaa teltassa, toiselle metsäseikkailu on unohtumaton kokemus. Myös isommat lapset ja aikuiset huomioidaan ohjelman suunnittelussa.

LEIRITOIMINTAA YLI 18 VUOTIAILLE

Haluamme mahdollistaa leiritunnelmasta ja yhdessäolon hetkistä nauttimisen myös 18-28 vuotialle. Leireillämme saa hengähtää luonnon helmassa, heittäytyä sammalmättäälle ihmettelemään muurahaisten marssia sekä pysähtyä pohtimaan ja jakamaan ajatuksia, joita luonto ja ympäristöasiat herättää.

Luonto-Liiton leirilupaus

Hyväksytty Luonto-Liiton hallituksen kokouksessa 23.3.2012

« heinäkuu 2021 »
heinäkuu