Sijainti: Pääsivu / Toiminta / Kerhot

Kerhot

Luontokerhot

Hei alakoululainen, tule mukaan luontokerhoon!

Kerhojen monipuolinen ohjelma pitää sisällään monenmoista luontopuuhaa. Kerhoissa pääsee tutkimaan, aistimaan ja havainnoimaan luontoa monin eri tavoin! Ulkoilu, askartelu ja leikit kuuluvat myös olennaisena osana kerhojen sisältöön.

Kaikki kerhot ovat maksuttomia etkä tarvitse mukaasi muuta kuin iloisen mielen ja ulkokerroille sopivan säänmukaisen varustuksen.

SYKSYN KERHOKAUSI ALKAA SYYSKUUSSA 2022.
KERHOT JULKISTETAAN ELOKUUSSA, PYSY KUULOLLA!

Luontokerho - elämyksiä ja oppimista

Tarjoamme kaikille lapsille avoimia vapaa-ajan kerhoja sekä toteutamme koulujen kerhotoimintaa. Järjestämme kerhoja myös ammatillisten oppilaitosten kanssa. Jos sinua tai oppilaitostasi kiinnostaa yhteistyö, ole yhteydessä meihin.

Lasten luontokerhoissa tutkitaan luontoa ja pidetään hauskaa yhdessä. Ohjelmassa on seikkailuja, tiirailua, kurkkimista, taiteilua, tonkimista ja luonnontutkimuksia. Luontokerhoihin ovat tervetulleita kaikki luonnosta kiinnostuneet lapset, eikä kerhoon tullessa tarvitse tietää mitään erityistä, vaan asioista otetaan yhdessä selvää. Nuorten kerhon sisältö suunnitellaan osallistujien kanssa.

Käynnissä olevat kerhot löydät myös tapahtumakalenterista, Facebook-sivultamme tai Instagramista.

Ryhdy luontokerhon vetäjäksi

Luontokerhon vetäminen on arvokasta työtä, jossa voi tuntea tekevänsä töitä tulevaisuuden – niin lasten kuin ympäristön eteen. Maksamme kerho-ohjaajille palkan ohjatuista kerhokerroista.

Kerho-ohjaajat suunnittelevat ja valmistelevat ohjelman itse, ja ohjelma saa olla heidän näköisensä – luovuus siis kunniaan! Myös valmista materiaalia on saatavilla, ja piirissä on paljon innokkaita ympäristökasvatusihmisiä, joten yksin et kerhosi kanssa jää. Saat apua myös kerhon perustamiseen.

Luontokerhonohjaajille järjestetään koulutusta ympäri Suomen. Kurssilla perehdytään kerhon perustamiseen ja ohjaamiseen, ohjelman suunnitteluun ja ympäristökasvatuksen perusteisiin. Muiden piirien tarjoamia koulutuksia löydät Luonto-Liiton sivuilta. Seuraa myös ilmoitteluamme näillä sivuilla ja somekanavissamme.

Jos luontokerhon ohjaaminen kiinnostaa, ota rohkeasti yhteyttä! Facebookissa, Instagramissa tai sähköpostilla lhp@luontoliitto.fi

« heinäkuu 2022 »
heinäkuu
Vieraslajitalkoot Iidesjärvellä 06.07.2022 17:00 - 19:30 — Iidesjärvi, Tampere