Sijainti: Pääsivu / Toiminta / Kerhot

Kerhot

Luontokerho - elämyksiä ja oppimista

Tarjoamme kaikille lapsille avoimia vapaa-ajan kerhoja sekä toteutamme koulujen kerhotoimintaa. Järjestämme kerhoja myös ammatillisten oppilaitosten kanssa. Jos sinua tai oppilaitostasi kiinnostaa yhteistyö, ole yhteydessä meihin.

Lasten luontokerhoissa tutkitaan luontoa ja pidetään hauskaa yhdessä. Ohjelmassa on seikkailuja, tiirailua, kurkkimista, taiteilua, tonkimista ja luonnontutkimuksia. Luontokerhoihin ovat tervetulleita kaikki luonnosta kiinnostuneet lapset, eikä kerhoon tullessa tarvitse tietää mitään erityistä, vaan asioista otetaan yhdessä selvää. Nuorten kerhon sisältö suunnitellaan osallistujien kanssa.

Käynnissä olevat kerhot löydät tapahtumakalenterista. Tietoja kerhoista, niiden ajankohdista ja niihin ilmoittautumisesta löydät myös Facebook-sivultamme tai Instagramista

Kevään 2021 kerhot:

Metsäkerho Multisillassa
13.4. / 27.4. / 11.5. / 25.5
klo 16.30-18.30

Kaikille alakouluikäisille avoin, ilmainen luontokerho kokoontuu joka toinen viikko Me-talolla. Kerhossa tutkitaan luontoa ja seurataan kevään etenemistä. Tule bongaamaan kevään ensimerkit!

Tyttöjen tuvan luontokerho Pispalassa
13.4. klo 17.30-19.00
6.5. klo 16.30-19.00

Teemme retkiä Tyttöjen tuvan läheisyyteen eri teemoilla. Kerhossa taiteillaan luonnonmateriaalien avulla, tehdään teatteria ja tutustutaan keväiseen luontoon!

Ryhdy luontokerhon vetäjäksi

Luontokerhon vetäminen on arvokasta työtä, jossa voi tuntea tekevänsä töitä tulevaisuuden – niin lasten kuin ympäristön eteen. Maksamme kerho-ohjaajille palkan ohjatuista kerhokerroista.

Kerho-ohjaajat suunnittelevat ja valmistelevat ohjelman itse, ja ohjelma saa olla heidän näköisensä – luovuus siis kunniaan! Myös valmista materiaalia on saatavilla, ja piirissä on paljon innokkaita ympäristökasvatusihmisiä, joten yksin et kerhosi kanssa jää. Saat apua myös kerhon perustamiseen.

Luontokerhonohjaajille järjestetään koulutusta ympäri Suomen. Kurssilla perehdytään kerhon perustamiseen ja ohjaamiseen, ohjelman suunnitteluun ja ympäristökasvatuksen perusteisiin. Muiden piirien tarjoamia koulutuksia löydät Luonto-Liiton sivuilta. Seuraa myös ilmoitteluamme näillä sivuilla ja somekanavissamme.

Jos luontokerhon ohjaaminen kiinnostaa, ota rohkeasti yhteyttä! Facebookissa, Instagramissa tai sähköpostilla lhp@luontoliitto.fi

« huhtikuu 2021 »
huhtikuu