Sijainti: Pääsivu / Toiminta / Kerhot

Kerhot

Luontokerhot syksy 2021

Hei alakoululainen, etsitkö uutta jännää harrastusta?

Jos tykkäät olla paljon ulkona, etsiä ja löytää uutta, leikkiä ja pelata, on luontokerho sopiva harrastus juuri sinulle! Kerhoissa tutustutaan lähiluontoon, tutkitaan, ihmetellään ja leikitään!
Kaikki kerhot ovat maksuttomia etkä tarvitse mukaasi muuta kuin iloisen mielen ja säänmukaisen varustuksen.

KYSY VAPAITA KERHOPAIKKOJA!

Luontokerho Lentävänniemessä

Aloitamme uuden luontokerhon Lentävänniemessä 3.-6.-luokkalaisille yhteistyössä Kansalaistalo Mansikkapaikan kanssa.

Kerho on suunnattu 3.-6.-luokkalaisille!
Kokoonnumme Kansalaistalo Mansikkapaikassa ja lähiympäristössä

tiistaisin klo 16.30-18.00, 7.9.-7.12.2021
Kerho jatkuu kevätkaudella!

Lisätiedot ja ilmoittautuminen: lhp@luontoliitto.fi

Luontokerho Ahlmanilla

Kerho on suunnattu kaikille alakouluikäisille!
Kokoonnumme Ahlmanin ammatti- ja aikuisopistolla ja pihapiirissä,
torstaisin klo 16.30-18.00, 16.9.-9.12.2021
Kerho jatkuu kevätkaudella!

Kerho toteutetaan yhteistyössä Ahlmanin kanssa.

Lisätiedot ja ilmoittautuminen: lhp@luontoliitto.fi

Luontokerho Mouhijärvellä

3.-6.-luokkalaisille suunnattu luontokerho kokoontuu joka toinen keskiviikko Mouhijärven yhteiskoululla ja lähiympäristössä klo 18.00-19.30.

Syksyn kerhopäivät 29.9. / 13.10. / 27.10. / 10.11. / 24.11. / 8.12.
Kerhossa tutustutaan lähiluontoon ja retkeilyyn, opitaan eläimistä ja kierrätyksestä, askarrellaan ja leikitään! Kerho on maksuton. Tervetuloa mukaan!

Ilmoittautuminen ja lisätiedot:
kerhonohjaaja Anna
anna.isoparna@gmail.com

Perheluontokerho Lahdessa

3-6 vuotiaille lapsille sekä heidän perheenjäsenilleen suunnattu retkikerho.

Kerhokerrat ovat itsenäisiä ja jokaiselle retkelle voi ilmoittautua erikseen. Maksuttomat retket järjestetään Lahden kaupungin puisto- ja metsäalueilla pääsääntöisesti lauantaisin klo 10:30-12:00.

Perheluontokerhon retkillä tutustutaan lähiympäristön luontokohteisiin yhdessä ohjaajien ja muiden perheiden kanssa. Retkillä kuljetaan 1-3 km matka kohteesta riippuen. Matkalla tutkitaan luontoa, leikitään ja ihmetellään. Tärkeäksi osaksi retkiä on muodostunut evästauko luonnon helmassa, joten pakkaathan mukaan säänmukaisen vaatetuksen lisäksi retkieväät. Aikataulu on joustava ja etenemme lasten jaksamisen mukaan.

Perheluontokerhon retkistä tiedotetaan facebook-ryhmässä Lahden Perheluontokerho.Järjestäjinä Lahden kaupunki ja Luonto-Liitto.

Lisätietoja Lahden Perheluontokerhosta saat:
Emma Marjamäki

Ympäristökasvattaja
emma.marjamaki@lahti.fi

Luontokerho - elämyksiä ja oppimista

Tarjoamme kaikille lapsille avoimia vapaa-ajan kerhoja sekä toteutamme koulujen kerhotoimintaa. Järjestämme kerhoja myös ammatillisten oppilaitosten kanssa. Jos sinua tai oppilaitostasi kiinnostaa yhteistyö, ole yhteydessä meihin.

Lasten luontokerhoissa tutkitaan luontoa ja pidetään hauskaa yhdessä. Ohjelmassa on seikkailuja, tiirailua, kurkkimista, taiteilua, tonkimista ja luonnontutkimuksia. Luontokerhoihin ovat tervetulleita kaikki luonnosta kiinnostuneet lapset, eikä kerhoon tullessa tarvitse tietää mitään erityistä, vaan asioista otetaan yhdessä selvää. Nuorten kerhon sisältö suunnitellaan osallistujien kanssa.

Käynnissä olevat kerhot löydät myös tapahtumakalenterista, Facebook-sivultamme tai Instagramista.

Ryhdy luontokerhon vetäjäksi

Luontokerhon vetäminen on arvokasta työtä, jossa voi tuntea tekevänsä töitä tulevaisuuden – niin lasten kuin ympäristön eteen. Maksamme kerho-ohjaajille palkan ohjatuista kerhokerroista.

Kerho-ohjaajat suunnittelevat ja valmistelevat ohjelman itse, ja ohjelma saa olla heidän näköisensä – luovuus siis kunniaan! Myös valmista materiaalia on saatavilla, ja piirissä on paljon innokkaita ympäristökasvatusihmisiä, joten yksin et kerhosi kanssa jää. Saat apua myös kerhon perustamiseen.

Luontokerhonohjaajille järjestetään koulutusta ympäri Suomen. Kurssilla perehdytään kerhon perustamiseen ja ohjaamiseen, ohjelman suunnitteluun ja ympäristökasvatuksen perusteisiin. Muiden piirien tarjoamia koulutuksia löydät Luonto-Liiton sivuilta. Seuraa myös ilmoitteluamme näillä sivuilla ja somekanavissamme.

Jos luontokerhon ohjaaminen kiinnostaa, ota rohkeasti yhteyttä! Facebookissa, Instagramissa tai sähköpostilla lhp@luontoliitto.fi

« lokakuu 2021 »
lokakuu
Syyslomakerho Kaupissa 18.-22.10.2021 18.10.2021 - 22.10.2021 — Kauppi