Sijainti: Pääsivu / Tapahtumat / Työn tulevaisuus -keskustelutilaisuus

Työn tulevaisuus -keskustelutilaisuus

Maksuton keskustelutilaisuus kolmen tutkijan johdolla
Milloin 13.11.2020
alkaa 18:00 loppuu 20:00
Missä Tampereen seudun työväinopisto
Lisää tapahtuma kalenteriin vCal
iCal
Ilmastonmuutos ja elinympäristöjen tuhoamisen aiheuttama ekologisen tasapainon järkkyminen uhkaavat yhteiskuntia maailmanlaajuisesti. Ilmastonmuutoksen hillitseminen ja siihen sopeutuminen sekä laajamittaisten ympäristökatastrofien torjuminen vaativat suuria muutoksia yhteiskuntien toiminnassa, ja näistä muutoksista suurimmat liittyvät talouteen ja työhön. Yhteiskunnan kehittäminen ekologisesti ja sosiaalisesti kestäväksi tarkoittaa merkittäviä infrastruktuurimuutoksia esimerkiksi energiajärjestelmissä, asumisessa, liikkumisessa ja ruoantuotannossa. Nämä puolestaan edellyttävät paljon työtä ja osaamista. Siirtymä ei ole mahdollinen ilman laajamittaista yhteiskunnallista keskustelua ja yhteistyötä talouden eri toimijoiden välillä.
Kaikille avoimessa ja maksuttomassa keskustelutilaisuudessa pohditaan työelämän muutosta ekologisen kriisin aikakaudella. Tilaisuudessa kolme tutkijaa kertovat lyhyin alustuksin omasta tutkimusaiheestaan, jonka jälkeen seuraa paneelikeskustelu yleisökysymyksineen ja kommentteineen. Mukana Mia Haglund (TKL), Tere Vadén (Bios), Jussi Vähämäki (Itä-Suomen yliopisto) ja Samuli Sinisalo (Kalevi Sorsa -säätiö).
Tilaisuuden järjestää Luonto-Liiton Hämeen piiri ry yhteistyössä Tampereen seudun työväenopisto ja Ekokumppanit Oy:n kanssa. Tilaisuus taltioidaan, ja linkki taltiointiin lisätään fb-tapahtumaan.
Noudatamme tapahtumassa turvavälejä ja otamme tilaan samanaikaisesti max. 100 ihmistä.
Oma kasvosuojus mukaan. Ethän osallistu tapahtumaan, jos sinulla on koronan oireita tai epäilet tartuntaa.
« lokakuu 2020 »
lokakuu
Hämeen piirin Syyskokous 28.10.2020 18:00 - 20:00 — Kuninkaankatu 39, Tampere
Metsäkerho 03.11.2020 17:00 - 18:30