Sijainti: Pääsivu / Tapahtumat / Työn tulevaisuus -keskustelutilaisuus

Työn tulevaisuus -keskustelutilaisuus

Maksuton webinaari kolmen tutkijan johdolla
Milloin 13.11.2020
alkaa 18:00 loppuu 20:00
Missä Tampereen seudun työväinopisto
Lisää tapahtuma kalenteriin vCal
iCal
Ilmastonmuutos ja elinympäristöjen tuhoamisen aiheuttama ekologisen tasapainon järkkyminen uhkaavat yhteiskuntia maailmanlaajuisesti. Ilmastonmuutoksen hillitseminen ja siihen sopeutuminen sekä laajamittaisten ympäristökatastrofien torjuminen vaativat suuria muutoksia yhteiskuntien toiminnassa, ja näistä muutoksista suurimmat liittyvät talouteen ja työhön.
Yhteiskunnan kehittäminen ekologisesti ja sosiaalisesti kestäväksi tarkoittaa merkittäviä infrastruktuurimuutoksia esimerkiksi energiajärjestelmissä, asumisessa, liikkumisessa ja ruoantuotannossa. Nämä puolestaan edellyttävät paljon työtä ja osaamista. Siirtymä ei ole mahdollinen ilman laajamittaista yhteiskunnallista keskustelua ja yhteistyötä talouden eri toimijoiden välillä.
Kaikille avoimessa webinaarissa pohditaan työelämän muutosta ekologisen kriisin aikakaudella.
Kolme tutkijaa kertoo lyhyin alustuksin omasta tutkimusaiheestaan, jonka jälkeen seuraa paneelikeskustelu yleisökysymyksineen ja kommentteineen.
Mukana Mia Haglund (TKL), Tere Vadén (Bios), Jussi Vähämäki (Itä-Suomen yliopisto) ja Samuli Sinisalo (Kalevi Sorsa -säätiö).
Keskustelutilaisuuden järjestää Luonto-Liiton Hämeen piiri ry yhteistyössä Tampereen seudun työväenopisto ja Ekokumppanit Oy:n kanssa.
Tilaisuus pidetään verkossa. Pääset mukaan seuraamaan ja kommentoimaan keskustelua osoitteessa:
Meeting ID: 820 9918 1398
Passcode: 652830
Tervetuloa mukaan!
« tammikuu 2021 »
tammikuu
Leiri- ja kerhonohjaajakoulutus 06.02.2021 - 07.02.2021 — Etäkoulutus
Luontoleiri alakoululaisille 01.03.2021 - 03.03.2021 — Vahderpään vapaa-aikakeskus, Kangasala
Luontoleiri perheille 03.03.2021 - 05.03.2021 — Vahderpään vapaa-aikakeskus, Kangasala
Tulevat...