Sijainti: Pääsivu / Tapahtumat / Toisenlainen tulevaisuus – mitä fossiilikapitalismin jälkeen?

Toisenlainen tulevaisuus – mitä fossiilikapitalismin jälkeen?

Filosofit Tere Vadén ja Antti Salminen keskustelevat tulevaisuudesta fossiilikapitalismin jälkeen Kulttuuritalo Laikun musiikkisalissa ti 2.4. klo 18-20. Tervetuloa!
Milloin 02.04.2019
alkaa 18:00 loppuu 20:00
Missä Musiikkisali, Kulttuuritalo Laikku, Keskustori 4, Tampere
Lisää tapahtuma kalenteriin vCal
iCal

Länsimainen kulutusyhteiskunta, jota olemme oppineet pitämään "normaalina", on maailmanhistoriassa uusi ilmiö ja poikkeustila. 1970-luvulla täyteen vauhtiin päässyt, fossiilienergiaan perustuva talouskasvu ja kulutuselämäntapa ovat muokanneet käsitystämme maailmasta ja paikastamme siinä tuhoisalla tavalla. Seuraukset ovat nyt nähtävissä elonkehän moninaista olemassaoloa uhkaavina ympäristöongelmina. Fossiilikapitalismin tullessa tiensä päähän on kysyttävä: mitä seuraavaksi?

Millaista voisi olla elämä globaalissa ja lokaalissa yhteisössä, joka tunnustaisi laijenvälisen vuorovaikutuksen merkityksen, jossa taloutta ja luontoa ei enää miellettäisi toisistaan erillisiksi ja jossa fossiilienergiasta olisi luovuttu planeettamme monimuotoisen elämän jatkuvuuden turvaamiseksi? Millaiselle perustalle uudenlainen yhteiskuntajärjestys olisi viisasta rakentaa ja kuinka se käytännössä toimisi?

Filosofit Tere Vadén ja Antti Salminen keskustelevat aiheesta Fossiilikapitalismin jälkeen Kulttuuritalo Laikun musiikkisalissa ti 2.4. klo 18-20. Tervetuloa visioimaan yhdessä toisenlaista tulevaisuutta! Tilaisuus on maksuton ja kaikille avoin.

Lisätietoja tästä tapahtumasta...

« lokakuu 2020 »
lokakuu
Hämeen piirin Syyskokous 28.10.2020 18:00 - 20:00 — Kuninkaankatu 39, Tampere