Sijainti: Pääsivu / Tapahtumat / Ekokriisi ahdistaa – voiko kukaan tehdä enää mitään?

Ekokriisi ahdistaa – voiko kukaan tehdä enää mitään?

Keskustelutilaisuus, jossa ympäristötutkija ja teologian tohtori Panu Pihkala ja kasvatustieteen dosentti Antti Saari pureutuvat ympäristöahdistuksen syihin, sen käsittelyyn ja toivon mahdollisuuteen.
Ekokriisi ahdistaa – voiko kukaan tehdä enää mitään?

Photo by Artem Bali from Pexels

Milloin 27.03.2019
alkaa 18:00 loppuu 20:00
Missä Kulttuuritalo Laikku, Keskustori 4, Tampere
Lisää tapahtuma kalenteriin vCal
iCal

Ilmastonmuutos, luonnonvarojen riisto, elinympäristöjen tuhoaminen, sukupuuttoaalto, ympäristömyrkyt, mikromuovit merissä… Ympäristöahdistukseen riittää syitä. Mediassa ympäristöuhkista puhutaan tavalla, joka tarjoaa faktoja mutta ei juurikaan välineitä niiden aiheuttamien tunteiden käsittelyyn.
Ajattelevaa ihmistä eivät viiden kohdan vinkit vihreään kulutukseen lämmitä, kun ongelmia on paljon ja niiden ratkaisemiseen tarvitaan yhteiskuntapoliittisia keinoja sekä paikallisella että globaalilla tasolla.

Onko meillä vielä toivoa ja mihin se perustuu? Kuinka voimme käsitellä yhteisöllisesti ympäristötuhoon liittyviä surun, ahdistuksen ja pelon tunteita työstäen ne muutosvoimaksi paremman huomisen rakentamiseen?

Näihin kysymyksiin vastaavat ympäristötutkija ja teologian tohtori Panu Pihkala ja kasvatustieteen dosentti Antti Saari ke 27.3. klo 18-20 Kulttuuritalo Laikun musiikkisalissa. Tule mukaan kuuntelemaan ja keskustelemaan. Luonto-Liiton Hämeen piiri ry:n järjestämä tilaisuus on kaikille avoin ja maksuton.

Lisätietoja tästä tapahtumasta...

« helmikuu 2020 »