Sijainti: Pääsivu / Tapahtumat / Älä osta mitään -viikko

Älä osta mitään -viikko

Älä osta mitään -tapahtumaviikko tarjoaa yhteisöllistä tekemistä shoppailun sijaan sekä herättelee ihmisiä pohtimaan kulutuskulttuurin mielekkyyttä ja haittavaikutuksia.
Milloin 25.11.2019 17:00 loppuu
01.12.2019 15:00
Missä Sorin aukio, Tampere
Lisää tapahtuma kalenteriin vCal
iCal

Viikon ajaksi Sorin aukiolle pystytetään jurtta, jossa voi viettää aikaa, osallistua työpajoihin tai seurata esityksiä kaminan ja mehun lämmöstä nauttien. Tekemistä on laidasta laitaan ja jokaiselle löytyy varmasti jotakin!

Ohjelma löytyy yläpalkin osiosta Älä Osta Mitään -viikko Tampereella.

Miksi kulutuskulttuurin tulee muuttua? Suomen ylikulutuspäivä oli tänä vuonna jo huhtikuun alussa. Tämä tarkoittaa, että suomalaiset kuluttivat kolmessa kuukaudessa oman osansa maapallon luonnonvaroista, joiden olisi pitänyt riittää koko vuodeksi. Älä osta -mitään viikon jurttatapahtuma muistuttaa kuluttajia  tästä vuoden suosituimpaan shoppailuaikaan, kun kaupat täyttyvät Black Friday -tarjouksista ja materiaa ylistävistä joululahjaideoista. Älä osta mitään viikko perustuu 29.11. vietettävän Älä osta mitään- ja Black Friday -päivän ympärille, Tampereella halusimme luoda jotakin suurempaa kuin päivän kestävän kampanjan.

Tiedostamme, ettei maailma kuitenkaan muutu vain yksilöiden valinnoilla, vaan tarvitsemme suurempaa muutosta koko yhteiskuntaan ja nykyiseen kulutuskulttuuriin. Tapahtumalla haluamme luoda tätä muutosta sekä kannustaa ihmisiä miettimään kulutusta ja vaikuttamaan myös laajemmin jokainen omalla tavallaan.

Ennen kaikkea nostamme positiivisesti esille sitä, mitä voimme saada tilalle, kun luovumme turhasta kuluttamisesta. Haluamme luoda ostamisen tilalle jotakin ikimuistoisempaa kuin kaapin perälle unohtuvat tavarat ja yhden pesun jälkeen hajoavat vaatteet. Tule katsomaan ja kokemaan itse, mitä se voisi olla!

Esteettömyystiedot
Jurttaan on noin 15 cm kynnys. Ovi on riittävän leveä pyörätuolille ja rollaattorille.
Ovinkarmissa on tukikahva, kulkua helpottamassa.
Valitettavasti ramppi on tällä hetkellä muualla käytössä.
Jurtan ohjelmaa on myös ulkona ja se on esteetöntä.

Jurtta on avoinna kaikille ma 17-20, ti-to klo 11-20, pe-la klo 11-21.30 ja su klo 11-15.

Klikkaa itsesi tarkempaan ohjelmaan yläpalkista Älä Osta Mitään -viikko Tampereella.

Lisätietoja tästä tapahtumasta...

« heinäkuu 2020 »
heinäkuu
Tapahtumat