Sijainti: Pääsivu / Kohti luontoa - mobiilirastisuunnistus

Kohti luontoa - mobiilirastisuunnistus

Mistä on kyse?

Kohti Luontoa on ilmaisella mobiilisovelluksella pelattava rastisuunnistus, joka on sijoitettu Kintulammin retkeilyalueelle noin 30 km Teiskon suuntaan Tampereen keskustasta. Suunnistuspeli on avoinna vuoden 2022 syyskuulle saakka. Talviaikaan lumi voi haitata tehtävien suorittamista.

Aloituspaikkana toimii Kortejärven tilan lähellä sijaitseva P1-parkkipaikka. Rastisuunnistus sopii monen ikäiselle ja tehtävät kannustavat tutkimaan, aistimaan ja havainnoimaan luontoa. Pelaamista varten tarvitaan ilmainen TurfHunt -sovellus, jonka saa ladattua Google Play -kaupasta tai Apple Storesta. Reitin pituus on noin 1,2 km ja maasto on helppokulkuista. Reitin alussa on 300 metriä esteetöntä kulkua.

Lähin osoite lähtöpisteelle on Keltolahdentie 47, 33680 Tampere. Osoite ohjaa Kortejärven tilalle vievän metsätien alkuun, jossa on kyltti P1-pysäköintialueelle.

Ohjeet

Varmista, että laitteessasi on tarpeeksi tilaa sovellusta varten! Ladattavan tiedoston koko on 11 MB, ja jos suoritat kaikki rastit läpi, tilaa tarvitaan yhteensä noin 15 MB. Toinen tärkeä seikka on, että laitteen GPS-yhteyden tulisi toimia sujuvasti alueella. Sovellus toimii Apple iPhonen versioissa iOS 4.0 – iOS 13 sekä Androidilla versiosta 4.3 lähtien.

Kaikkia rasteja ei tarvitse suorittaa, ja peliä voi vaikka jatkaa myöhemmin halutessaan, jos lataus säilytetään. Osa komentopainikkeista on englanniksi, mutta tämä ei vaikeuta pelaamista. Suunnistus on muutoin suomenkielinen. Sovelluksen kautta annetaan myös tarkempia ohjeita. Kun saavut lähtöpisteelle, seuraa näitä vaiheita (ohjeet löytyvät myös paikan päältä infotaululta):

• Valitse sovelluksen ylävalikosta Kohti Luontoa -mobiilirastisuunnistus.
  • Laita sijainti päälle.
  • Etsi kartalla näkyvät kysymysmerkit.

Kohti Luontoa on myös Facebookissa. Mukavaa suunnistusta!

Jaa kuvia ja fiiliksiä sosiaalisessa mediassa aihetunnisteilla #kohtiluontoa #kintulammi #luontoliitto

Otamme mielellämme vastaan palautetta ja kehitysideoita. Voit lähettää meille viestiä sosiaalisen median kautta tai osoitteeseen lhp(at)luontoliitto.fi.

Tampereen kaupungin kulttuuripalvelut on tukenut toteutusta

« tammikuu 2022 »
tammikuu