Sijainti: Pääsivu / Kevättuulen polku

Kevättuulen polku

Tervetuloa Kevättuulen polulle!

Kaikille avoin ja omatoiminen keväinen tehtäväpolku valloittaa taas Tampereen.

Kahdeksan vihjeen ja kahdeksan toiminnallisen tehtävän avulla perheet pääsevät tutustumaan Luonto-Liiton lasten Kevätseurannan lajeihin; tuttuihin ja helposti tunnistettaviin eläimiin ja kasveihin. Polulla pääsee havainnoimaan, tutkimaan ja touhuamaan yhdessä oman porukan kanssa.

Polku on kierrettävissä jokaisessa kohteessa lauantaista keskiviikkoon. Tarkemmat paikat lähtöpisteineen julkaisemme edellisenä päivänä täällä, Kevättuulen polun nettisivulla, sekä yhdistyksen instagram- ja facebook-tileillä. Jaamme mahdollisuuksien mukaan tietoa myös kaupunginosien omilla facebook-sivuilla.

Tehtäväpolun pituus on paikasta riippuen noin 200-500m.

Aikataulu:

2.-6.4. Epilä/Vaakkolammi

Kulje Vaakonkatua pitkin kunnes saavutaan Vaakkolammin rantaa kulkevan lenkkipolun alkuun. Lenkkeilypolun vasemmalla puolella on oja, jonka vasemmalta puolelta lähtee pienempi polku. Tämän polun alussa on yksityisen luonnonsuojelualueen merkki. Kevättuulen polku lähtee merkin takaa.

9.-13.4. Hervanta/Suolijärvi

Lähtöpisteen löydät Suolijärven uimarannan vasemmalta laidalta, josta järveä kiertävä polku lähtee. Polku kiertää siis järveä myötäpäivään. Polulla voi olla pakkasella liukasta ja suojakelillä loskaista, varaudu siis sopivin jalkinein!

16.-20.4. Veisu/Karkunvuori

Opasteet polulle lähtevät Veisunkadun varrelta, Isännänkadun bussipysäkin (pysäkkitunnus 3048) kohdilta. Opasteet johtavat noin 300 metrin matkan polkua pitkin Karkunvuorelle, jossa varsinainen tehtäväpolku alkaa. Tehtävät ovat noin kilometrin mittaisen polun varrella, polku tekee lenkin ja palaa lähelle lähtöpistettä.

23.-27.4. Kaukajärvi/Riihiniemi

Polku alkaa Riihiniemen uimarannan (Järvikatu 14) parkkipaikan vasemmalta puolelta, venepaikkojen vierestä. Polku kiertää niemen myötäpäivään ja päättyy talviuintipaikalle.

30.4.-4.5. Kauppi

Polku alkaa UKK-instituutin (Kaupinpuistonkatu 1) takaa, josta lähtee leveä polku kohti Näsijärven rantaa. Polku kiertää rantapolkua vastapäivään ja viimeinen tehtävärasti löytyy ensimmäiseltä nuotiopaikalta. Pituutta tehtäväpolulla on noin 500m.

7.-11.5. Kaleva

Polun aloituspiste löytyy Takojankadun ja Kalevantien risteyksen vierestä, josta lähtee polku metsään.

14.-18.5. Näsinpuisto

Polun aloituspisteen löydät Näsinpuistosta Tiitiäisen leikkipuisto laidalta, ison puun kyljestä :) Polku kiertää puiston alueella.

Voit halutessasi tutustua ennakkoon Kevätseurantaan sivulla www.kevatseuranta.fi

Mukavia retkiä kevään äärelle!

« kesäkuu 2022 »
kesäkuu
Telttaleiri alakoululaisille 27.06.2022 - 01.07.2022 — Vähäsilta, Tampere
Perheleiri 01.07.2022 - 03.07.2022 — Vähäsilta, Tampere