Sijainti: Pääsivu / Kevättuulen polku

Kevättuulen polku

Tervetuloa Kevättuulen polulle!

Kaikille avoin ja omatoiminen keväinen tehtäväpolku valloittaa Tampereen ja hieman myös lähikuntia.

Kahdeksan vihjeen ja kahdeksan toiminnallisen tehtävän avulla perheet pääsevät tutustumaan Luonto-Liiton lasten Kevätseurannan lajeihin, tuttuihin ja helposti tunnistettaviin eläimiin ja kasveihin. Polulla turvavälit muihin kulkijoihin pitäen pääsee turvallisesti havainnoimaan, tutkimaan ja touhuamaan yhdessä oman porukan kanssa.

Polku on kierrettävissä jokaisessa kohteessa lauantaista keskiviikkoon. Tarkemmat paikat lähtöpisteineen julkaisemme edellisenä päivänä täällä, Kevättuulen polun nettisivulla, sekä yhdistyksen facebook-sivulla. Jaamme mahdollisuuksien mukaan tietoa myös kaupunginosien omilla facebook-sivuilla.

Aikataulu:

3.-7.4.

Iidesjärvi. Lähtö Nekalantie 70:n kohdalta suoraan rannan suuntaan. Opastuskyltti rannanpuoleisella jalkakäytävällä.

Suomensaari. Lähtö Suomensaaren saunan vierestä myötäpäivään, Suomenasaarenkatu 9. Opastuskyltti saarta kiertävällä polulla.

10.-14.4.

Pyynikinharju. Lähtö Pyynikin näköalapaikalta (löytyy tarvittaessa googlemapsista), jossa opaskyltti. Polku kulkee kohti Pyynikin näkötornia, jonka osoite Näkötornintie 20.

Vuorentausta, Ylöjärvi. Polku sijaitsee Mastontien ja Tornitien risteyksen pikkumetsässä. Opaskyltti Tornitien varressa, josta polku lähtee heti metsän reunasta ja palaa lähes samaan paikkaan.

17.-21.4.

Ikuri. Lähtö Tuohikorven leikkipuistosta, Tornikallionkadun päästä.

Atala. Polku sijaitsee Nikinkalliolla. Opaskyltti ja lähtö polulle Tarpojankadun päästä muutama kymmenen metriä kallioille päin, kävelyteiden risteyksessä.

24.-28.4.

Multisilta. Opastus polulle Me-talon ja K-kaupan edestä, Multisillankatu 2.

Lamminpään ulkoilumaja. Polku lähtee harjun reunan latupohjaa pitkin. Majan osoite: Velodromintie 45.

1.-5.5.

Hervanta. Lähtö Suolijärven uimarannalta, Suolijärvenkatu 5. Polku kiertää Suolijärven rantapolkua myötäpäivään.

Killo (Pirkkala). Lähtö Naistenmatkantien ja Pereentien risteyksestä lähtevältä kävelytieltä. Huom! Polku on paikoin juurakkoista ja osan matkasta hyvin kapeaa polkua. Ei siis sovellu esim. lastenvaunujen kanssa kuljettavaksi.

8.-12.5.

Kaukajärvi. Polku sijaitsee Isolammin ympärillä. Lähtö Isolammin länsipuolelta eli Kaukajärven koulun suunnalta, josta polku kiertää rantaa pitkin myötäpäivään.

Rantaperkiö. Polku sijaitsee rantametsässä. Lähtöpiste on Niinikujan päässä, Rantaperkiön uimarannalta 150 m Pyhä-reittiä Hatanpäälle/Keskustaan päin.

15.-19.5.

Niihaman maja. Polku kiertää Niihamajärven ympäri vastapäivään, pituus noin 1,5 km. Lähtö polulle saunan takaa luontopolun lähtöpisteestä. Polku kiertää pääpiirteittäin luontopolkua, mutta älä käänny järven itäpäässä Soukonvuorelle, vaan käänny vasemmalle järven puolelle rantapolulle.

Näsinpuisto. Polku sijaitsee Tiitiäisen satupuiston ympärillä, lähtee sisääntuloportilta/katoksen alta.

Voit halutessasi tutustua ennakkoon Kevätseurantaan sivulla www.kevatseuranta.fi

Mukavia retkiä kevään äärelle!

« elokuu 2021 »
elokuu
Tapahtumat
Viikonloppuleiri Seitsemisen kansallispuistossa 06.08.2021 - 08.08.2021 — Seitsemisen kansallispuisto