Sijainti: Pääsivu / Kevättuulen polku

Kevättuulen polku

Tervetuloa Kevättuulen polulle!

Kaikille avoin ja omatoiminen keväinen tehtäväpolku valloittaa Tampereen ja hieman myös lähikuntia.

Kahdeksan vihjeen ja kahdeksan toiminnallisen tehtävän avulla perheet pääsevät tutustumaan Luonto-Liiton lasten Kevätseurannan lajeihin, tuttuihin ja helposti tunnistettaviin eläimiin ja kasveihin. Polulla turvavälit muihin kulkijoihin pitäen pääsee turvallisesti havainnoimaan, tutkimaan ja touhuamaan yhdessä oman porukan kanssa.

Polku on kierrettävissä jokaisessa kohteessa lauantaista keskiviikkoon. Tarkemmat paikat lähtöpisteineen julkaisemme edellisenä päivänä täällä, Kevättuulen polun nettisivulla, sekä yhdistyksen facebook-sivulla. Jaamme mahdollisuuksien mukaan tietoa myös kaupunginosien omilla facebook-sivuilla.

Aikataulu:

3.-7.4.

Iidesjärvi. Lähtö Nekalantie 70:n kohdalta suoraan rannan suuntaan. Opastuskyltti rannanpuoleisella jalkakäytävällä.

Suomensaari. Lähtö Suomensaaren saunan vierestä myötäpäivään, Suomenasaarenkatu 9. Opastuskyltti saarta kiertävällä polulla.

10.-14.4.

Pyynikinharju. Lähtö Pyynikin näköalapaikalta (löytyy tarvittaessa googlemapsista), jossa opaskyltti. Polku kulkee kohti Pyynikin näkötornia, jonka osoite Näkötornintie 20.

Vuorentausta, Ylöjärvi. Polku sijaitsee Mastontien ja Tornitien risteyksen pikkumetsässä. Opaskyltti Tornitien varressa, josta polku lähtee heti metsän reunasta ja palaa lähes samaan paikkaan.

17.-21.4.

Ikuri

Atala

24.-28.4.

Multisilta

Lamminpään ulkoilumaja

1.-5.5.

Hervanta

Killo (Pirkkala)

8.-12.5.

Kaukajärvi

Rantaperkiö

15.-19.5.

Niihaman maja

Näsinpuisto

Voit halutessasi tutustua ennakkoon Kevätseurantaan sivulla www.kevatseuranta.fi

Mukavia retkiä kevään äärelle!

« huhtikuu 2021 »
huhtikuu