Sijainti: Pääsivu / Ekokipinä

Ekokipinä

Ympäristötoiminnan mahdollisuuksia nuorille

Luonto-Liiton Hämeen piiri toteuttaa vuonna 2021 Ekokipinä-hanketta, jossa kehitetään nuorten ympäristökasvatusta ja lisätään nuorten ympäristötoiminnan mahdollisuuksia Tampereella.

13-17-vuotiaille nuorille avoin toiminta on alkanut helmikuussa!

Nuorten ympäristötoiminnan tila on ympäristöasioista kiinnostuneiden nuorten kohtaamispaikka: rentoa oleskelua ja nuoria innostavia kokeiluja ja tekemistä ympäristön hyväksi.
Toimintaa toteutetaan Nuorten Tampereen Discordissa, lisäksi ilmoittautuminen Monitoimitalo 13:ssa kokoontuvaan pienryhmään on auki.

Tule kuulolle ja moikkaamaan, ideoimaan tulevaa toimintaa ja juttelemaan rennossa ilmapiirissä ympäristö- ja ilmastoasioista:
Keskiviikkoisin 18-19.30 Nuorten Tampereen Discordiinhttps://discord.gg/zV9hnsW

Parhaiten toiminnasta pysyy kärryillä ja siitä saa ajankohtaista lisätietoa seuraamalla Ekokipinän Instagram-tiliä: @ekokipina.

nuorten_ymparistotoiminnantila_discord

Minkälaista ympäristötoimintaa ja -vaikuttamista nuoret haluaa? Miten nuorten kanssa keskustellaan ympäristöasioista? Ilmastoahdistusta - ympäristötunteita, onko niitä nuorilla? Miten näitä tunteita käsitellään ja kohdataan? Lähdetään selvittämään, kokeilemaan ja tekemään nuorten kanssa!

Ekokipinä-hankkeen kehittämistyötä toteutetaan yhdistämällä Luonto-Liiton Hämeen piirin ympäristökasvatuksen ja Tampereen kaupungin nuorisopalveluiden nuorisotyön ammattilaisten osaamista ja asiantuntijuutta. Hankkeessa kasvatetaan nuorten kanssa toimivien valmiuksia kohdata ja käsitellä nuorten ympäristötunteita sekä luodaan uusia rakenteita nuorten ympäristötoiminnalle.

Ole rohkeasti yhteydessä kaikissa nuorten ympäristötoiminnan asioissa hankekoordinaattoriin:

Anni Eskonen

anni.eskonen(a)luontoliitto.fi

Ekokipinä-hanketta rahoittaa Länsi-ja Sisä-Suomen aluehallintovirasto.

Hankkeen yhteistyökumppanina: Tampereen kaupungin nuorisopalvelut http://www.nuortentampere.fi/

Hanketta tukee: Koneet Kiertoon https://www.koneetkiertoon.fi/

« huhtikuu 2021 »