Sijainti: Pääsivu / Ekokipinä

Ekokipinä

Ympäristötoiminnan mahdollisuuksia nuorille

Luonto-Liiton Hämeen piiri toteuttaa vuonna 2021 Ekokipinä-hanketta, jossa kehitetään nuorten ympäristökasvatusta ja lisätään nuorten ympäristötoiminnan mahdollisuuksia Tampereella.
Toteutamme mm. Nuorten ympäristötoiminnan tilaa, järjestämme yhdessä nuorten kanssa tempauksia ja tapahtumia ympäristön hyväksi ja välitämme nuorten ympäristöajatuksia kasvattajille ja päättäjille.

nuorten_ymptoiminnan_tila_syksy21

Nuorten ympäristötoiminnan tila

on ympäristöasioista kiinnostuneiden nuorten kohtaamispaikka: rentoa oleskelua ja nuoria innostavia kokeiluja ja tekemistä ympäristön hyväksi. Nuorten ympäristötoiminnan tila tiistaisin klo 18-19.30  Monitoimitalo 13:ssa.

Nuorten retkiä ja ulkotoimintaa

Hei sinä 13-17-vuotias, jota kiinnostaa luonnossa kulkeminen, ajan viettäminen ja ympäristöasiat,

Järjestämme retkiä parin tunnin ulkoilusta pidempiin päiväretkiin ja miksei yön yli. Loppusyksyn/alkutalven retkiä ei ole vielä päätetty: Ehdota paikkaa, aikaa ja teemaa, niin alamme järjestämään! :)

Toiveita ja ehdotuksia ottaa vastaan: anni.eskonen@luontoliitto.fi tai 0402211238.

to 21.10. klo 15-18.30 Metsänuokku - yhdessäoloa, kisailua ja herkuttelua

Teiskossa, Terälahden luontokoulun laavulla, 12-17-vuotiaille

Luvassa makkaran ja lettujen paistoa, herkuttelua, kivaa tekemistä ja kisoja (palkinnot löytyy tietty)! Pukeuduthan säänmukaisesti.

Paikalle pääset omilla kyydeillä tai bussilla nro 90. Huomioi, että Terälahti sijaitsee maksuvyöhykkeellä D.

Lähtöjä seuraavasti eri pysäkeiltä:
Keskustori G
13:14, 14:14, 15:14
Niihamankatu E
Linnainmaa
13:32, 14:32
Kämmenniemi
14:10, 15:05, 15:55

Takaisin kaupunkiin päin Terälahden pysäkiltä (5374) klo 16.44, 17.44, 18.49.

Yhteistyössä Tampereen kaupungin nuorisopalveluiden kanssa.

Kasvisruokaillat

Tule kokeilemaan kasvisruoan kokkaamista, syömään yhdessä ja viettämään rentoa sunnuntain alkuiltaa! Maksuton, kaikki ruoka on vegaanista, gluteenittomuus huomioitu. Ilmoittaudu viimeistään kahta päivää ennen viestillä puh. 040 2211238 tai IG: @ekokipina. Yhteistyössä SPR Tampereen osaston kanssa.

luontojailmastohuippari

Nuorten ilmasto- ja luontohuippukokous

Haluaisitko vaikuttaa ympäröivään maailmaan? Huolestuttaako ilmaston ja luonnon tilanne? Haluatko inspiroitua ja etsiä ratkaisuja ympäristöasioihin yhdessä toisten nuorten kanssa?

Tule mukaan työpajaan sekä seuraamaan katsomoomme Helsingistä striimattavaa Nuorten ilmasto- ja luontohuippukokousta.

Työpaja ja etäkatsomo lauantaina 23.10. klo 12-15/17 Nuorten kulttuurikeskus Monitoimitalo 13:ssa.

15-29-vuotiaille

Ilmoittaudu: bit.ly/lauantaiworkshopit

Muuta?

Ekokipinä-hanke tukee ja kannustaa nuorten omaehtoisia ympäristöprojekteja: Onko sinulla jokin idea, johon kaipaat tukea tai kaveria? Haluatko tulla kenties keksimään ja tekemään erilaisia tempauksia ympäristön hyväksi yhdessä? Laita rohkeasti viestiä! :)

Parhaiten toiminnasta pysyy kärryillä ja siitä saa ajankohtaista lisätietoa seuraamalla Ekokipinän Instagram-tiliä: @ekokipina.

Ekokipina_toimintaa

Minkälaista ympäristötoimintaa ja -vaikuttamista nuoret haluaa? Miten nuorten kanssa keskustellaan ympäristöasioista? Ilmastoahdistusta - ympäristötunteita, onko niitä nuorilla? Miten näitä tunteita käsitellään ja kohdataan? Lähdetään selvittämään, kokeilemaan ja tekemään nuorten kanssa!

Ekokipinä-hankkeen kehittämistyötä toteutetaan yhdistämällä Luonto-Liiton Hämeen piirin ympäristökasvatuksen ja Tampereen kaupungin nuorisopalveluiden nuorisotyön ammattilaisten osaamista ja asiantuntijuutta. Hankkeessa kasvatetaan nuorten kanssa toimivien valmiuksia kohdata ja käsitellä nuorten ympäristötunteita sekä luodaan uusia rakenteita nuorten ympäristötoiminnalle.

Ole rohkeasti yhteydessä kaikissa nuorten ympäristötoiminnan asioissa hankekoordinaattoriin:

Anni Eskonen

anni.eskonen(a)luontoliitto.fi

Ekokipinä-hanketta rahoittaa: Länsi-ja Sisä-Suomen aluehallintovirasto sekä Hyvä työ -lahjoituksella OP Tampere.

Hankkeen yhteistyökumppanina: Tampereen kaupungin nuorisopalvelut http://www.nuortentampere.fi/

Hanketta tukee: Koneet Kiertoon https://www.koneetkiertoon.fi/

« lokakuu 2021 »
lokakuu