Sijainti: Pääsivu / Ekokipinä

Ekokipinä

Ympäristötoiminnan mahdollisuuksia nuorille

Luonto-Liiton Hämeen piiri toteuttaa vuosina 2021 ja 2022 Ekokipinä-hanketta, jossa kehitetään nuorten ympäristökasvatusta ja lisätään nuorten ympäristötoiminnan mahdollisuuksia Tampereella.
Toteutamme muun muassa, retkiä ja kasvisruokailtoja, sekä järjestämme yhdessä nuorten kanssa tempauksia ja tapahtumia ympäristön hyväksi ja välitämme nuorten ympäristöajatuksia kasvattajille ja päättäjille.

kevätretki

Nuorten ulko-, luonto- ja retkitoimintaa

Hei sinä 13-17-vuotias, jota kiinnostaa luonnossa kulkeminen ja ajan viettäminen,

Järjestämme nuorille toiveiden mukaista ulko-, luonto-, retkitoimintaa - you name it!

Eli elämyksiä luonnossa, rentoa ja kivaa yhdessäoloa ja tekemistä hienoissa luontopaikoissa, todennäköisesti aina vähän uusiin, samanikäisiin nuoriin tutustuen!

Osallistujilla tulee olla omat ulkoiluun sopivat varusteet sekä evästä ja juomista matkassa. Muuten aiempaa retkeilykokemusta ei tarvita. Täällä voit kokeilla, olisko sun juttu! :) Osallistujille lähetetään varmistus retken toteutumisesta (toteutuu minim. 4 osallistujalle) ja tarkempaa tietoa varustautumisesta heti ilmoittautumisen päätyttyä! Olethan yhteydessä viestitse hankekoordinaattoriin tätä ennen, jos mikään mietityttää.

Kesällä tulossa:
 12.6. Pyöräretki - kohde varmistuu pian!
 15.6. Koko päivän retki - kohde varmistuu pian!
 13.7. Roskienkeruuta & uimista
Minkälaiselle retkelle juuri sinä haluaisit lähteä?

Laita suoraan toiveita: Kaisalle puh. 0402211238, kaisa.kuuppo@luontoliitto.fi tai instagramissa @ekokipina

Kasviskokkailuja

Opetellaan yhdessä helppojen ja hyvien kasvisruokien tekemistä! Tuntuuko susta vaikealta miettiä, millä kasviperäisellä tuotteella korvaisit vaikkapa juuston? Tai ootko jo kokenut kasvisruuan kokkailija ja haluisit kokeilla jotain ihan uutta? Tuu mukaan kokkailemaan porukalla!

Kesällä tulossa:

16.6. Kasviskokkailua Linnainmaan nuorisotila Murussa
 30.6. Kasviskokkailua Tesoman nuorisotila Nuorkalla
 30.7. Kasvisruuan kokkailua ulkona

Ympäristönuortenryhmä

Ympäristönuorten ryhmä

Hei sinä 13-19-vuotias nuori, jota kiinnostaa ympäristö- ja ilmastoasiat: Tule mukaan Ympäristönuorten ryhmään!

Luvassa on samanhenkistä seuraa, kasvisruoan kokkailua ja muuta rentoa yhdessä tekemistä, ympäristöasioihin vaikuttamista...
Mitä kaikkea ryhmässä voidaan yhdessä tehdä? - Sen te saatte ideoida meidän ohjaajien kanssa!

Ryhmä on SPR Tampereen osaston ja Ekokipinä-hankkeen yhteinen. Tapaamme joka toinen sunnuntai klo 16-19 SPR:n tiloissa Tampurissa osoitteessa Otavalankatu 12. Ei kuitenkaan stressiä, ellet pääse joka kerta!

Kevään vika tapaaminen sunnuntaina 29.5.
Jos haluat lisätietoja, laita viestiä Kaisalle p. 0402211238 tai Instagramissa: @ekokipina

Muuta?

Ekokipinä-hanke tukee ja kannustaa nuorten omaehtoisia ympäristöprojekteja: Onko sinulla jokin idea, johon kaipaat tukea tai kaveria? Haluatko tulla kenties keksimään ja tekemään erilaisia tempauksia ympäristön hyväksi yhdessä? Laita rohkeasti viestiä! :)

Parhaiten toiminnasta pysyy kärryillä ja siitä saa ajankohtaista lisätietoa seuraamalla Ekokipinän Instagram-tiliä: @ekokipina.

Ekokipina_toimintaa

Minkälaista ympäristötoimintaa ja -vaikuttamista nuoret haluaa? Miten nuorten kanssa keskustellaan ympäristöasioista? Ilmastoahdistusta - ympäristötunteita, onko niitä nuorilla? Miten näitä tunteita käsitellään ja kohdataan? Lähdetään selvittämään, kokeilemaan ja tekemään nuorten kanssa!

Ekokipinä-hankkeen kehittämistyötä toteutetaan yhdistämällä Luonto-Liiton Hämeen piirin ympäristökasvatuksen ja Tampereen kaupungin nuorisopalveluiden nuorisotyön ammattilaisten osaamista ja asiantuntijuutta. Hankkeessa kasvatetaan nuorten kanssa toimivien valmiuksia kohdata ja käsitellä nuorten ympäristötunteita sekä luodaan uusia rakenteita nuorten ympäristötoiminnalle.

Ole rohkeasti yhteydessä kaikissa nuorten ympäristötoiminnan asioissa hankekoordinaattorin sijaiseen:

Kaisa Kuuppo

kaisa.kuuppo(a)luontoliitto.fi

Ekokipinä-hanketta rahoittaa: Länsi-ja Sisä-Suomen aluehallintovirasto sekä Hyvä työ -lahjoituksella OP Tampere.

Hankkeen yhteistyökumppanina: Tampereen kaupungin nuorisopalvelut http://www.nuortentampere.fi/

Hanketta tukee: Koneet Kiertoon https://www.koneetkiertoon.fi/

« toukokuu 2022 »