Sijainti: Pääsivu / Ekokipinä

Ekokipinä

ekokipina_nuorille

Ympäristötoiminnan mahdollisuuksia nuorille

Luonto-Liiton Hämeen piiri toteuttaa vuonna 2021 Ekokipinä-hanketta, jossa kehitetään nuorten ympäristökasvatusta ja lisätään nuorten ympäristötoiminnan mahdollisuuksia Tampereella.
Toteutamme mm. Nuorten ympäristötoiminnan tilaa, järjestämme yhdessä nuorten kanssa tempauksia ja tapahtumia ympäristön hyväksi ja välitämme nuorten ympäristöajatuksia kasvattajille ja päättäjille.

Nuorten ympäristötoiminnan tila on ympäristöasioista kiinnostuneiden nuorten kohtaamispaikka: rentoa oleskelua ja nuoria innostavia kokeiluja ja tekemistä ympäristön hyväksi. Nuorten ympäristötoiminnan tila tiistaisin klo 18-19.30 (7.9. alkaen) Monitoimitalo 13:ssa.

nuorten_ymptoiminnan_tila_syksy21

Ekokipinä-hanke tukee ja kannustaa nuorten omaehtoisia ympäristöprojekteja: Onko sinulla jokin idea, johon kaipaat tukea tai kaveria? Haluatko tulla kenties keksimään ja tekemään erilaisia tempauksia ympäristön hyväksi yhdessä? Laita rohkeasti viestiä! :)

Parhaiten toiminnasta pysyy kärryillä ja siitä saa ajankohtaista lisätietoa seuraamalla Ekokipinän Instagram-tiliä: @ekokipina.

Ekokipina_toimintaa

Minkälaista ympäristötoimintaa ja -vaikuttamista nuoret haluaa? Miten nuorten kanssa keskustellaan ympäristöasioista? Ilmastoahdistusta - ympäristötunteita, onko niitä nuorilla? Miten näitä tunteita käsitellään ja kohdataan? Lähdetään selvittämään, kokeilemaan ja tekemään nuorten kanssa!

Ekokipinä-hankkeen kehittämistyötä toteutetaan yhdistämällä Luonto-Liiton Hämeen piirin ympäristökasvatuksen ja Tampereen kaupungin nuorisopalveluiden nuorisotyön ammattilaisten osaamista ja asiantuntijuutta. Hankkeessa kasvatetaan nuorten kanssa toimivien valmiuksia kohdata ja käsitellä nuorten ympäristötunteita sekä luodaan uusia rakenteita nuorten ympäristötoiminnalle.

Ole rohkeasti yhteydessä kaikissa nuorten ympäristötoiminnan asioissa hankekoordinaattoriin:

Anni Eskonen

anni.eskonen(a)luontoliitto.fi

Ekokipinä-hanketta rahoittaa Länsi-ja Sisä-Suomen aluehallintovirasto.

Hankkeen yhteistyökumppanina: Tampereen kaupungin nuorisopalvelut http://www.nuortentampere.fi/

Hanketta tukee: Koneet Kiertoon https://www.koneetkiertoon.fi/

« elokuu 2021 »
elokuu