Sijainti: Pääsivu / Ajankohtaiset / Perheiden kevätseurantaretki Pärrinkoskelle

Lisää tapahtuma kalenteriin vCal
iCal

KEVÄT TULEE JA JÄÄTELÖ!

Lähdetään yhdessä tutkimaan, joko ensimmäisiä kevään merkkejä olisi näkyvissä. Jos ei muuta, niin yksi varma kevään merkki on se, että ulkona syödään jäätelöä :D Valmistamme sitä yhdessä retkijälkkäriksi! Liikumme Peltolammin ja Sarankulman välissä olevalla pienellä luonnonsuojelualueella, jossa saamme ihmetellä rauhallista puromaisemaa ja talvista Pärrinkoskea.

Kevätseurannassa tutkitaan kevään edistymistä keväisten eläin- ja kasvilajien avulla. Seurannan kohteena on yhteensä 41 vakiolajia ja vuosittain vaihtuvat teemalajit. Lapsille on omat 10 lajia etsittäväksi. Ensimmäinen Kevätseurantaviikonloppu on siis käsillä, saat retkellä oman havaintolomakkeen, jota voit täyttää koko kevään ajan! Lisää kevätseurannasta voit lukea osoitteessa kevatseuranta.fi

Tapaamme Peltolammin uimarannalla, josta lähdemme Myllyojaa seurailevalle metsäpolulle. Osalla polusta on pitkospuut ja osa polkua on haketettu. Myllyojan varrella leikimme, havainnoimme kevään merkkejä ja tutustumme luonnonsuojelualueen lajistoon. Metsäpolku päättyy kävelytiehen ja kuljemme alikulkutunnelin kautta ihailemaan Pärrinkoskea. Matkalla ohitamme Rukkamäen torpan ja Pärrinkoskelle päästyämme syömme sen äärellä omat eväät sekä valmistamme yhdessä jäätelöä jälkiruuaksi. Kävelyä tälle matkalle kertyy noin 1km.

Suosittelemme saapumaan paikan päälle julkisilla kulkuvälineillä tai kävellen. Sekä uimarannan, että retken päätepisteen lähettyvillä sijaitsee bussipysäkit.

Retken hinta 5€/hlö

Ilmoittaudu 20.2. mennessä TÄSTÄ