Sijainti: Pääsivu / Ajankohtaiset / Eloisa elokuu: Tulilla ja poluilla

Eloisa elokuu: Tulilla ja poluilla

Tervetuloa nauttimaan kahvion herkuista, saunasta ja lähiluonnon rauhasta Kintulammin retkeily- ja suojelualueelle! 22.-23.8.
Milloin 22.08.2020 12:00 loppuu
23.08.2020 17:00
Missä Kortejärven tila, Keltolahdentie 47
Yhteyshenkilön nimi
Lisää tapahtuma kalenteriin vCal
iCal

Elokuun viikonloppuna Kintulammin retkeilyalueen Kortejärven tila herää eloon kun luonnonsuojelualueen keskellä sijaitsevalla tilalla vietetään avoimia ovia.

Kahvio ja tila on auki:

la 22.8. klo 12-19

su 23.8. klo 12-17

Sauna on auki vuorotunnein naiset/miehet (maksu 5€):

la 14:30-19:00

su 12:30-16:30

Lauantaina ohjelma on suunnattu erityisesti nuorille ja aikuisille, sunnuntaina perheille. Tervetuloa nauttimaan kahvion herkuista, saunasta ja lähiluonnon rauhasta milloin vain!

Pihassa Lettubaari, josta lettujen päälle saa niin makean kuin suolaisenkin täytteen. Sisällä tupakahviosta mm. paikanpäällä leivottua omenapiirakkaa. Kaikki tuotteet ovat pääsääntöisesti vegaanisia.

Samalla voit tutustua Luonto-Liiton monimuotoiseen toimintaan monimuotoisen luonnon puolesta! Jaossa jäsenlehtiä ja myynnissä mm. luontoleikkivihkoja.

Käteisen lisäksi meillä käy myös kortti!

Tapahtumaan kulkee TKL:n bussi 28A:n päätepysäkiltä luontobussi, jonka aikataulu on tapahtuman kuvassa. Bussit Sorilaan löydät reittiopas.tampere.fi

Huomioithan turvavälit muihin tapahtumavieraisiin ja huolehdit käsihygieniasta, saatavilla on käsidesiä sekä vessoissa pesumahdollisuus. Ethän tule paikalle, mikäli sinulla on vain lieviäkin flunssaoireita.

Lauantai

klo 13-14 ja klo 14-15 Metsän henkäys: ohjattu metsähetki joogaa ja metsäkylpyä yhdistellen. Lähtö pihakoivun juurelta, josta suunnataan lähimetsään. Ohjaajina jooga- ja metsäkylpyohjaajat. Ilmoittautuminen ohjaaja Janikalle etukäteen viestillä numeroon: 0504966299. Tuokioon otetaan max 8 hlö/kerta. Mukaan pääsee vielä paikan päälläkin, mikäli tilaa on. Säänmukainen vaatetus.

klo 15, 16 ja 18 Nuotiolauluja. Kuinkas se Päivänsäde ja menninkäinen menikään? Kitara, nuotio ja ikivihreät nuotiolaulut; kaikki mukaan nuotiokuoroon! Kesto noin 30 min. Sateen sattuessa sisällä.

klo 17-18 Luontotarinoita ja -tovereita. Ohjattua tutustumista ja jutustelua nuotion äärellä, luonto- ja retkeilykokemusten jakamista ja miksei uuden retkeilyseuran löytämistä. Sateen sattuessa sisällä.

Koko päivän erätaitojen opastusta erä- ja luonto-oppaan johdolla. Tule kokeilemaan mm. miten tuli syttyy tulusraudalla, opettelemaan suunnistamisen perustaitoja tai testaamaan, onko jokamiehenoikeudet hanskassa!

Sunnuntai

13-13.30, 14-14.30 Sippe-siilin toimintatuokio perheille. Ihmetellään luontoa Sipen kanssa majan pihapiirissä, tutustutaan Sipen ystäviin ja päästetään mielikuvitus valloilleen.

15-16 Luontotarinoita ja -tovereita, sisältö sama kuin lauantaina

Koko päivän omatoiminen luontotehtävärata perheille pihapiirissä ja lähiympäristössä! Oletko koskaan leikkinyt puusokkoa? Entä kuinka hyvin tunnet eläinten jätökset? Kaikki rastit löytäneille luvassa pieni yllätys.

Tapahtuma on osa elokuussa Kintulammilla vietettävien avointen ovien sarjaa. Lisätietoa tapahtumasarjasta löydät täältä:

Tapahtuman tuotto käytetään lyhentämättömänä Luonto-Liiton Hämeen piirin ympäristökasvatus-, luonnonharrastus- ja luonnonsuojelutoimintaan. Muutos lähtee pienestä!

« lokakuu 2021 »
lokakuu
Tapahtumat
Luontokerho Ahlmanilla 28.10.2021 16:30 - 18:00 — Ahlmanin ammatti- ja aikuisopisto