Sijainti: Pääsivu / Ajankohtaiset / Kevätseurantaretki Hervantaan 7.6.

Kevätseurantaretki Hervantaan 7.6.

HLP:n vuoden viimeinen kevätseurantaretki suunnataan Hervantaan, Makkarajärvi-Viitastenperän alueelle. Retkellä oppaina Lasse Kosonen sekä Kaija Helle. HLP:stä mukana Laura Haikonen. Säänmukainen varustus, evästä reppuun ja matkaan! Lasten kanssa retkeilevät huom: matka on pitkähkö n. 7-8km.
Milloin 07.06.2015
alkaa 10:00 loppuu 14:00
Lisää tapahtuma kalenteriin vCal
iCal

Luonto-Liiton Hämeen piirin tämän vuoden viimeinen kevätseurantaretki!

Kevätseurantaretki on yhdistetty Tampereen kaupungin luontopolkuretkeen, jonka oppaana toimii kaupungin ympäristösuunnittelija, uskomaton Lasse Kosonen. Toisena oppaana retkellä on samanmoinen uskomaton luontoasiantuntija Kaija Helle. HLP:stä mukana on Laura Haikonen. Nyt on mitä mainioin mahdollisuus rentoutua, nauttia raikkaasta ilmasta ja oppia uutta. Suunnatkaamme siis lähimetsään!

Varaa mukaan evästä sekä säänmukaiset varusteet. Matka on n. 7-8km, joka kannattaa ottaa huomioon, jos haluat lähteä lapsen kanssa retkelle. Retki on maksuton ja kestää noin 3-4 tuntia.

Seuraava lainaus tulevasta retkestä Tampereen kaupungin sivuilta:

"Pitkähkölle kierrokselle lähdetään Salmenkalliontieltä, Hervantajärven uimarannan parkkipaikalta kello 10.

Makkara- ja Hervantajärven kauniilla virkistysalueella näkee varttuneen havumetsän ja tuoreen kangasmetsän kasvilajistoa. Liito-orava ja pohjantikka kuuluvat alueen asujaimistoon. Makkarajärvellä pesi kaakkuri ensimmäistä kertaa viime kesänä. Viitastenperällä pääsee ihailemaan jylhiä kalliomaisemia ja näkymiä Hervantajärvelle. Viitastenperän kallioilla kasvaa harvinaisia jäkälä- ja sammallajeja.

Makkarajärven-Viitastenperän alueelle perustetaan 83,48 hehtaarin laajuinen luonnonsuojelualue. Rauhoitus otetaan työn alle tänä vuonna."

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mikä kevätseuranta? Luonto-Liiton kevätseurannassa tutkitaan kevään edistymistä keväisten eläin- ja kasvilajien avulla. Kevätseurantaan voi osallistua kuka tahansa luonnosta kiinnostunut. Kaikkia seurantalajeja ei tarvitse tuntea ja yksittäisetkin havainnot ovat arvokkaita.

Lisätietoja kevätseurannasta: www.kevatseuranta.fi (esim. seurantalajit ja havaintojenilmoituslomake)

« elokuu 2021 »
elokuu
Tapahtumat