Karpalo

Karpalo antaa alle 10-vuotiaille lapsille perustiedot ja -taidot luonnonhavainnoinnista, luonnossa liikkumisesta sekä eri lajiryhmien tarkkailusta.

Karpalo on alle 10-vuotiaille lapsille suunnattu kokonainen luonnonharrastuspaketti. Siihen kuuluu ohjaajan opas, luontopolku sekä Karpalo-merkki ja kunniakirja lapsille.

Karpalo antaa perustiedot ja -taidot luonnonhavainnoinnista, luonnossa liikkumisesta sekä eri lajiryhmien tarkkailusta. Runsaasti luonnonharrastustehtäviä, -vinkkejä ja tietoiskuja sisältävä ohjaajan opas sopii erityisen hyvin kerhojen ja -leirien ohjaajille sekä kasvattajille päiväkodeissa ja kouluissa.

Jos haluaa käsitellä Karpalon teemoja tavoitteellisesti ja monipuolisesti, Karpalo-luonnonharrastusmerkin suorittamisessa riittää puuhaa koko vuodeksi. Karpalo-merkin tekeminen huipentuu luontopolkuun, jonka saa lainaksi Luonto-Liitosta. Polulla lapset pääsevät näyttämään, mitä kaikkea he ovat Karpalon parissa oppineet. Tunnustuksena oppimisesta he saavat kunniakirjan ja Karpalo-merkin.

Karpalo-merkki + kunniakirja maksaa 3€ / lapsi.

Näin pääset suorittamaan Karpalo-merkkiä:

Ilmoittautumiset ja lisätietoja Karpalosta: malva.green(at)luontoliitto.fi.