Sijainti: Pääsivu / Kouluille / Päivätyökerays

Päivätyökeräys

Lähde mukaan päivätyökeräykseen ja tue samalla luonnonsuojelu- ja ympäristökasvatustyötämme!

Luonto-Liitto järjestää lukuvuosittain valtakunnallisen päivätyökeräyksen Suomen yläkouluille ja lukioille. Päivätyökeräyksessä oppilaat voivat tehdä päivän ajan työtä valitsemassaan yrityksessä, yhdistyksessä tai vaikkapa kotona. Palkkiosta kaksi kolmasosaa lahjoitetaan keräykseen, kolmannes jää koululle.

Keräyksen tuotto käytetään Luonto-Liiton ympäristönsuojelu- ja ympäristökasvatustoimintaan, esimerkiksi metsäluonnon suojeluun ja Itämeri-kampanjan toteuttamiseen. Tuotolla rahoitetaan myös muun muassa kouluissa toimivien iltapäiväkerhojen ohjaajakoulutusta, luontokerhotoimintaa ja leirien järjestämistä, sekä tuotetaan materiaaleja kouluvierailuja varten.

Palkkiona oppilaskunta tai koulu saa keräyksen tuotosta suoraan kolmasosan käytettäväksi leirikoulutoimintaan, kerhotoimintaan tai muuhun vastaavaan tarkoitukseen. Tuotolla voidaan kartuttaa vaikkapa luokan leirikoulukassaa tai rahoittaa kerhojen materiaalihankintoja.

Päivätyökeräykseen voi ilmoittautua koko lukuvuoden ajan. Koulu voi järjestää keräyksen työsuunnitelmaansa parhaiten sopivana ajankohtana, myös kevätlukukaudella.

Kiinnostuneet voivat ottaa yhteyttä Luonto-Liiton talousjohtaja Tarja Karppiseen puh. 044 702 2771, sähköposti pt[ät]luontoliitto.fi tai ilmoittautua suoraan oheisella verkkolomakkeella.

HUOM! Ilmoita lisätiedoissa, jos haluat oppilaskaavakkeet itse kopioitavina sähköisinä PDF-lomakkeina.

Päivätyökeräys 2016 -esite (pdf)