Sijainti: Pääsivu / Kouluille / Luontopolku lapsille

Luontopolku lapsille

Kosketa puuta, maista mustikkaa -luontopolkumateriaali ohjaa aistimaan ja havainnoimaan luontoa.

Kosketa puuta, maista mustikkaa – Luontopolku lapsille -materiaali perustuu viiteen taiteilija Laila Nevakiven piirtämään kuvatauluun sekä kasvilajikortteihin. Korteissa on yleisiä kuivan ja tuoreen kangasmetsän lajeja. Kuvat havainnollistavat tietoa ja auttavat keskittymään. Lisäksi materiaaliin kuuluu ohjaajan opas sekä yhtä luontopolkurastia varten hippaleikkikortit.

Luontopolku-kansikuva

Luontopolkua voi soveltaa haluamaansa ympäristöön, esimerkiksi koulun lähimetsään. Materiaali sopii lapsille noin viidestä ikävuodesta alkaen. Sitä voi käyttää soveltaen myös esi- ja alkuopetuksen ryhmille sekä erityislasten ryhmille. Mukana on tietoa metsästä ja luontoretken ohjaamista helpottavia vinkkejä.

Luonnossa liikkuminen tukee lapsen terveyttä ja hyvinvointia monin tavoin ja aistiharjoitukset rikastavat kokemustamme metsästä.

Materiaalia voi lainata Luonto-Liiton keskustoimistolta. Laita sähköpostia osoitteeseen materiaalit(ät)luontoliitto.fi ja esitä toiveesi laina-ajankohdasta. Lainaaja maksaa palauttamisen postikulut.

Materiaalin voi myös tulostaa omaan käyttöön tästä:

Ohjaajan opas

Luontopolkutaulut